35 haftalık gebeyim, sezaryen tarihim geç mi?

0 oy
2,096 göst.
22 Ocak 2022 Doğum kategorisinde (10 puan) sordu
İyiaksamlar hanımlar 35+1 haftalık gebeyim sat a göre  ultrasonda 34 çıkıyor ilkim sezaryan buda öyle olucak diye konuştuk doktorla .Fakat sorun şu ki 1 mart doğum diyor sezaryan için geç bı tarih değil mi yani sezaryanda 38 de alinmiyor mu bebek. Ayrıca 1 hafta geriden gelmesi doğum süresini uzatır mı ki ?
Gebelik haftası 35

8 Cevap

0 oy
22 Ocak 2022 (677 puan) cevapladı
38 den sonra alırlar diye biliyorum canım bende sezeryan olacağım 34 haftaligim şuan 37 haftada gidip gün alacağım inşallah doktorum bana 38 den sonra alıyoruz dedi
22 Ocak 2022 (40 puan) yorumladı
Ama bana 37+1 de doktorum olacaksın dedi nasil yani ozaman bana daha erken vermiş
22 Ocak 2022 (677 puan) yorumladı
Yani bı sorun mu var acaba senin hamileliğinde canım yoksa 37 erken gibi sanki kilosu falan nasıl bebeğinin
22 Ocak 2022 (24 puan) yorumladı
Bencede 37 cok erken benim 38+1 oldu gün vermedi daha ayın 2 si diyor
22 Ocak 2022 (40 puan) yorumladı
En son 34 haftalikti gittik kilosu 2 kilo 700 giram dedi yok sorun yok öyle gün verdi ozelde
22 Ocak 2022 (677 puan) yorumladı
Bilemedim canım ama yinede erken gibi doktorumla konuş en azından bı hafta daha bekleyin bence çocuğun ciğerleri 37 den sonra gelişiyor diye duymuştum yinede sen bilirsin tabi
-Reklam-
0 oy
22 Ocak 2022 (98 puan) cevapladı
Canım şuan 38 haftanın içindeyim ben 2.sezeryanım olcak 39 bitmesini beklicem diyo doktorum
22 Ocak 2022 (24 puan) yorumladı
Benim doktorumda öyle dedi geç değil mi aceba benim ilk gebeliğim 39 dan sonra alalım dedi yani 40. Haftada
22 Ocak 2022 (98 puan) yorumladı
Valla bencede geç bide brnim 2. Olduğu için dikişler geriliyo artık ama bişey olmaz diyo doktor bakalım artık hayırlısıyla gelsinler de. Ama senin ilk olucagı için 39 bitmesi daha iyi olur dikiş sorunun yok sonıçta
0 oy
22 Ocak 2022 (519 puan) cevapladı
Valla cnm ben devlete gidiyorum 36 haftalık gebeyim zorunlu sezeryan olmam gerek hala gün vermediler 39 haftada sezeryan yapıyoruz dediler
0 oy
22 Ocak 2022 (169 puan) cevapladı
Evet canım 38 de alıyorlar ben 38 haftaligim pazartesi günü doğuma giricem sezeryan olucak 
0 oy
22 Ocak 2022 (40 puan) cevapladı
Canım çok fazla bence yani çok bekliceksin ama doktorlar daha bilir canım benimde 37+1 doğum yapacağım 5 gün sonra Allah'ın izniyle rabbim hayırlı bir şekilde elimize almamızı nasip etsin canim
0 oy
22 Ocak 2022 (727 puan) cevapladı
Ben 38haftamda olucam sezeryanla cuma günü
0 oy
22 Ocak 2022 misafir cevapladı
İlk gebelikte bekleye bildikleri kadar bekliyorlar 39 +5 felan aliyorlqr 

2. Sezaryan 38+5 felan oluyor

Tabi hersey normal.ise bebek.daha erken gelirse o planlama dışında kaliuor ☺️☺️
0 oy
22 Ocak 2022 (643 puan) cevapladı
Dr um 30 haftada 6 şubat demıstı ben 2 subat istedim son haftalar karar veririz demıstı 36 haftalık gittim 2 Şubat sezeryan günü aldım yarın tam 37 haftalık oluyorum yani 38+3 dogum olucak aksi bı durum olmadıkça 38 haftadan sonra sezeryan gunu veriliyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğum genellikle gebeliğin kaçıncı haftasında yapılır?
Planlı sezaryen doğumlar genellikle gebeliğin 38. ve 39. haftaları arasında gerçekleştirilir. Bebek ve anne sağlığı açısından en ideal zaman dilimi, 39. haftanın tamamlanmasına yakın olarak kabul edilse de, doktorlar tıbbi duruma göre 38. haftadan sonra uygun bir tarih belirleyebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrasondaki 1 haftalık gerilik sezaryen tarihini nasıl etkiler?
Ultrasondaki 1 haftalık gerilik, bebeğin gelişimine bağlı olarak doktorun doğum tarihini yeniden hesaplamasına neden olabilir. Gebelik haftası takibinde son adet tarihi ile ultrason ölçümleri arasında fark varsa, doktorlar genellikle bebeğin gelişimsel olgunluğunu baz alarak en güvenli doğum zamanına karar verirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci sezaryen doğum ilkine göre daha erken mi planlanır?
İkinci sezaryen doğumun zamanlaması, ilk sezaryenle ilgili bir komplikasyon olup olmadığına ve mevcut gebeliğin seyrine göre değişkenlik gösterir. Genellikle tekrarlayan sezaryenlerde, doğum sancıları başlamadan önce 38 veya 39. haftalarda planlama yapılması tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftadan önce sezaryen yapılması bebek için riskli midir?
39. haftadan önce yapılan sezaryenlerde, bebeğin akciğer gelişimi tam tamamlanmamış olabileceği için solunum sıkıntısı yaşanma riski bir miktar daha yüksektir. Bu nedenle tıbbi bir zorunluluk (anne sağlığı veya bebekte gelişimsel risk) olmadıkça, doktorlar bebeğin gelişimi için mümkünse 39. haftayı beklemeyi tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğum tarihi nasıl belirlenir ve nelere dikkat edilmelidir?
Sezaryen doğum tarihi, son adet tarihi, ilk trimesterdeki ultrason ölçümleri ve annenin genel sağlık durumu değerlendirilerek belirlenir. En önemli kriter, bebeğin akciğer gelişiminin tamamlandığından emin olmaktır; bu yüzden genellikle 38. haftadan sonraki tarihler hedeflenerek planlı bir süreç yönetilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,480 soru

24,669,695 cevap

367,190 kullanıcı

...