34 haftalık gebeyim, tansiyonum düşmezse doğuma mı alınırım?

0 oy
550 göst.
24 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (17 puan) sordu
tansiyon ve protein kaçagi hastasıyım 2ye gebeyim 2gündür 16 ya 9daydi tansiyonum  şuan ciger gelistirici igne vuruldu takip ediliyo eger düşmezse doguma alıncam   daha 34 haftalıgız 2200gr kilosu daha çok küçüķ ikimizi riske atmamak icin 38 haftayi buldurmucakmiş doktorumuz 2gün düştü tekrar aniden yükseldi alcakmiş benim gibi olan varmı

3 Cevap

0 oy
24 Ocak 2022 misafir cevapladı
Sıfır tuz tuketimi yapıcaksın bol bol dinleneceksin canim yaoabilecegin birsey yok.
24 Ocak 2022 (17 puan) yorumladı
hic tuz kullanmiodum 5 senedir yasaktı tuz   aniden yükseldi  dr riske atmak istemiyo
-Reklam-
0 oy
24 Ocak 2022 (444 puan) cevapladı
Benim tansiyon 16 11 di.2 gün hastanede yattım.protein kacagiim 285 di.herkes bagiristi ama kafa hacamat yaptırdım.1 hafta oldu.simdi iyiyim.sifir tuz.bol şu içiyorum.yatiyom.duzenli yürüyüş yapıyorum.
0 oy
24 Ocak 2022 (1,075 puan) cevapladı
Riske atma canm cok şükür kilosuda haftasida kotu degil tansiyon umursanmayacak bir sey degil saglikla al kucağına

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

34 haftalık gebelikte tansiyon yüksekliği neden tehlikelidir?
34 haftalık gebelikte 16/9 gibi yüksek tansiyon değerleri, anne ve bebekte preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) riskini artırdığı için hayati tehlike oluşturur. Yüksek tansiyon plasentanın erken ayrılmasına veya bebeğin oksijensiz kalmasına yol açabileceğinden, doktorlar anne ve bebek güvenliğini sağlamak amacıyla erken doğumu bir tedavi seçeneği olarak değerlendirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte protein kaçağı ve tansiyon yüksekliği nasıl tedavi edilir?
Gebelikte protein kaçağı ve tansiyon yüksekliği teşhisi konulduğunda, öncelikle hastane ortamında yakın takip uygulanır. Akciğer geliştirici iğneler yapılarak bebeğin erken doğuma hazırlanması sağlanır ve ilaçlarla tansiyon dengelenmeye çalışılır; eğer tansiyon düşürülemezse anne ve bebek sağlığını korumak adına uzmanlar tarafından planlı doğum kararı alınır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
34 haftalık 2200 gram bebek erken doğarsa neler yaşanır?
34 haftalık ve 2200 gram ağırlığında doğan bebekler, modern yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde oldukça yüksek başarı oranlarıyla takip edilir. Bu süreçte bebeklerin solunum desteğine veya kuvöz bakımına ihtiyaç duyması normaldir; akciğer geliştirici iğneler sayesinde bebeğin kendi kendine nefes alabilme kapasitesi önemli ölçüde desteklenmiş olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Preeklampsi hastası gebeler doğum sürecinde nelere dikkat etmeli?
Preeklampsi hastası gebelerin doğum sürecinde en önemli konu, hastane ortamında 24 saat boyunca tansiyon takibinin yapılmasıdır. Ani yükselmeler veya şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu ve karın ağrısı gibi belirtiler derhal sağlık ekibine bildirilmelidir; doktorunuzun belirlediği dinlenme ve ilaç protokollerine harfiyen uymak en kritik adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik zehirlenmesinde tansiyon düşmezse doğum ne zaman yapılır?
Gebelik zehirlenmesinde (preeklampsi) tansiyon ilaçla kontrol altına alınamıyorsa veya anne/bebek hayatı risk altındaysa, gebelik haftasına bakılmaksızın doğuma karar verilir. 34. haftadan sonra bebeğin akciğer gelişimi için iğne yapılmışsa, genellikle tansiyonun stabil olmadığı durumlarda daha fazla beklenmeden doğum süreci başlatılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 568 göst.
2 Nisan 2022 Doğum kategorisinde Mervee98 (192 puan) sordu
0 oy
3 cevap 373 göst.
0 oy
16 cevap 1,046 göst.

1,512,234 soru

24,666,674 cevap

367,033 kullanıcı

...