Normal doğumda ıkınırken büyük abdestimi kaçırır mıyım?

0 oy
2,352 göst.
4 Aralık 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (662 puan) sordu

Aslında nasıl soracagimida  bilmyrm;))(

Simdi diyelim ki  normal suyum nişanım  geldi  beni aldilar  doğum haneye   sancimda  var bana ikin  diyolar  ıkınmak nasıl birsey vee ben ikindigimi  sandigimda  ya büyük abdestim  gelirse  ben bundan çok korkuyrm   çünkü ayırt edemem  ki bennnn  nasıl olcak yaaa  32  haftayim çok tedrginim

20 Cevap

+1 oy
4 Aralık 2018 (2,642 puan) cevapladı

Utanılacak bir şey yok. Lavman yaptılar. Ben gittim geldim gittim geldim en son gondermediler beni tuvalete. Olduğum yere yaptım. .tuvalette bebek kayar diye. 

Bunu düşünme. Herkes yapar. Yapabilir .onlar alışkın emin ol. Hiç seni utandiracak kelime de etmiyorlar. 

Bu doğanın kanunu. Birtek sen değil herkes yapıyor ve pislik olsada neticede. Bu normal karsilanan bişey. Hiç yapmissin yapmamissin yok. 

Ama bazen büyük abdestin varmış hissi bile bebeğin kafasinin baskısı yüzünden oluyor. Benim hastanede bı doktor doğum yapiyodu kendi çalıştığı hastane birde 

Mesela meslektaslari kakani yap kakani yap diye onu yonlendirdi. Ve bu çok çok normal. Sen takılma buna. 

Benim karşımda 10-15 kişi vardı :) saldım gitti . Mecbur ikiniyosun. Lavman veriyorlar ama beni en son tuvalete yollamadilar . Bı kolunda serum göbeğimde nst bandı. Hemşireler tak çıkar biktilar :)))) 

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Yaa lagma  yapamasalar  bana    utnrm  z aten ilk gebelik  hic birsey bilmyrm
4 Aralık 2018 (2,642 puan) yorumladı
Benimde ilkti ve bu senin için daha faydalı. Doğumdan sonra tuvalet sorunu yaşamıyosun.
Utanma inanki herkes utanıyor. Ama onlar aferin diyorlar sen yaptıkça.
Yüzlerini bile burusturmuyorlar. Onlar ona değil bebeğe odaklandiklari için görmüyorlar bile. Hemen. Altındaki kare çarşafı kaldırıp temizini koyuyorlar odayı havalandiriyorlar.
Yoksa bebegini nasıl doğurcan ıkınmadan ;) unut bence.  O anki zamana birak
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Ya hani tedirgin Olr Ya insan öyle hissedyrm  şimdi  ama o gun geldiğimde  belki aklıma gelemez  sancdan
5 Aralık 2018 (2,642 puan) yorumladı
Emin ol sancıdan aklına gelmez :)
-Reklam-
0 oy
4 Aralık 2018 (1,800 puan) cevapladı

Dogum öncesi lavman yapiliyor ve bagirsaklariniz temizleniyor. Dogum zamanida ikindiginizda bagirsaklar boş oldugundan bir sey gelmiyor. Bunlari takmayin bence. Ebeler kimbilir neler goruyordur :)

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Herkese yapyrlar  dimi
4 Aralık 2018 (1,800 puan) yorumladı
Evet ben doğumlarımı farkli sehirlerde yapmama ragmen ikisinde de uygulandi.
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
I zamna bana da yaparlar
4 Aralık 2018 (1,800 puan) yorumladı
Bunlari kafaniza takip kendinize ve bebege stres yapmayin bence. Rabbim yardim ediyor inanin. Bol bol dua okuyun.....
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
En iyisi  ewt dusunmememk  rabbim büyük alllh razı olsn okuycam insallh
0 oy
4 Aralık 2018 (3,237 puan) cevapladı

Canm sana lavma yapacaklar merak etme büyük aptesti yapmasın valla benim doğumda suni sancı verdiler 15 dakika sonra bebeğin kafasını hissetim ben aaa bebeğin kafası geliyor dedim sonra hemen catala çıkardılar kızım kucağımda ydı 2 doğumda kolay geçti benim inşallah buda böyle olur 

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Insalllhbcnm.tsk ler
0 oy
4 Aralık 2018 (3,121 puan) cevapladı

Sana serum veriyolar serum la bağırsak hareketelrin duruyor. İkinmak ise sancı geldiği zaman derin bi nefes alıyorsun ve o aldığın nefesi ikinmaya kullanıyorsun zaten ağrı gelince ikiniyor sun doğru nefes alıp ikinisan bebek çabuk çıkıyor ben normalde canim acıdidiginda nefes almayi bırakırim ama ebelri dinledim onların göstediği gibi yaptım iki doğumumda 4 5 ikinmada bebek cikti

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Darısı basima  ınsalllh hayrlisi ilee
0 oy
4 Aralık 2018 (1,094 puan) cevapladı

cnmm 2 dogum yaptim ikisinde de buyuk abdest yaptim hissi vardi ama o bebekti korkma...hatta 2.dogumda ebe buyuk abdestin gelirse haber ver demisti

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Yaa  bende korkyrm yaa ya haberim  olmazsa
4 Aralık 2018 (1,094 puan) yorumladı
cnmm ben devlette saatlerce ac kaldim su bile vermediler...2.dogumda doktorum.her seyi yedirdi suyumu ictim ogle yemegi de yedim.bir guzel ozeldeydim yapmadim :)
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Insalllh bende ypmamm vallh düşüncesi  bile korktyo
4 Aralık 2018 (1,094 puan) yorumladı
korkma ins sancilarin olursa bormal.dogumla kurtulursun cnmm
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Insalllh dua   edin allhbrazi olsn
0 oy
4 Aralık 2018 (482 puan) cevapladı

bu cok normal dogal bisey yapanda varmis cekinme dogumuna odaklan he yok rahat edemem dersen oncesinde lavma yapilmasini iste 

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Istege mi bağlı bu lagma
4 Aralık 2018 (482 puan) yorumladı
biraz hastane ebe ve doktora bagli ozelde yapicaksan zaten isteyebilirsin ama cogu devlette yapiyo die biliyorum
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Ben devlete ypcam doğumumu
4 Aralık 2018 (513 puan) yorumladı
Bende devlette yaptım canm öyle bişey uygulamadılar sadece  serum taktılar serum zaten bağırsakların çalışmasını durduruyor afedersin idrarımı bile yapmadım
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Oda iyi birsey yapsinlarda  çünkü utnyrm
0 oy
4 Aralık 2018 (467 puan) cevapladı

Her zaman normal doğumda herşeyden önce lavman yapılıyor canım daha tam olarak sancıların sıklaşmadan tuvalette ne var ne yok çıkartıyorsun merak etme :) haa oldu da yine doğumda geldi ama benim ilk dogumumda  doktorum ikinirken hadi kakan var gibi kakanı yapar gibi diyerek bağırdı hep öyle söyledi hic merak etme canm utanılacak hiçbirşey yok :) Rabbim bi avazda kurtarsın hepimizi inşallah

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Hadi insallh lagma verirler  icim  temiz olr sonra alrlar  beni;)))) aklıma geliyo utnyrm  ınanki alllh razı olsn insallhhh
0 oy
4 Aralık 2018 (2,241 puan) cevapladı

Canım doğumdan önce lavman veriyolar bağırsakların boş oluyo ama doğumanede sık sık bi sıvı döküyolar ne olduğunu bilmiyorum ama bebek mikrop kapmasın diye sanırım

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Hmm bunu bilmyrdum  ilk defa duydum
0 oy
4 Aralık 2018 (2,045 puan) cevapladı
Oncelikle daha rahat ıkınman için lavman yapıcaklar bağırsakların bosalıcak...ama gaz buyuk tuveletin geldi gibi hissediceksin ıkınıyosun bebek baski yapiyor sen kendini kasarsan bebekte tehlikeye girer sende cok perisam olursun çok dogal birsey o an tuvaletinide yapabilirsin kimse ona bakmiyor bebegine sancilarina ebelerin soylediklerine odaklan kimse o an bunu yaptigin icin tek kelime etmez  anormal bir durum degil cunku bunlari dusunme Rabbim bi avazda kurtarsin cnm :) 
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Alllh razi olsn  ister istemez  akla geliyo insan korkuyo
4 Aralık 2018 (2,045 puan) yorumladı
Allah sendende razı olsun kardesim  sen cok kutsal birsey yaşıcaksin korkma tiksindirici bir durum degil :)
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Aynen  zaten elimde dgll ınsallh anlysli  hemşireler denk gkr
4 Aralık 2018 (2,045 puan) yorumladı
Inşallah cnm
0 oy
4 Aralık 2018 (513 puan) cevapladı

Bana lavman felan yapılmadı zaten son doğum saat lerinde bişey yiyip içemiyorsun. Ben de ikinamadim zorladım ama küçük abdest bile yaptigimi sanmıyorum kiz bebek doğumu zor erkek ki kolay diyorlar ama ALLAH kimseyi darda koymasın bir avazda kurtarsın hepimizi..

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Ben erkek  canm ınsalllh kolay allhin izni ileeee
4 Aralık 2018 (513 puan) yorumladı
INŞALLAH hadi bakalim:)
0 oy
4 Aralık 2018 (589 puan) cevapladı
Hic merak etme.sancin sıklasip cocuk gelecegine yakin ikinma istegi kendiliginden gelio.
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Insalllh canm.alllhbrazi olsn
0 oy
4 Aralık 2018 (45 puan) cevapladı
Yanlardan sıkıca tutunup çeneni göğsüne dayayıp derin bir nefes alıp bebeği itiyorsun bu kadar doktor ya da ebe seni yönlendiriyor zaten. Tuvalet konusunu da takma kafana bna bişey yapmadılar ama tuvaletim gelmedi hiç. Olsa bile bu çok normal bişey onlar nelerle karşılaşıyorlar 
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Doğru vallh simdi nele neler goryrlar  ama yinede insan utnyo
0 oy
4 Aralık 2018 (414 puan) cevapladı

Olan da vardir illaki can cikiyor sonucta okadar ikiniyor zorlaniyor insan belkide benimkide olmstur bilmiyorum :)) catalda ben bagirdim hatta tuvaletim var diye  yap yap bebek o dediler tuvaletin geliyormus gibi oluyor ztn

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Alllh alllh cok  ilginç utnyrm benn
4 Aralık 2018 (2 puan) yorumladı
Valla o an hic utanma galan kalmiyor  bende cok utaniyrdm ama o sanciyla aklima hic bsy gelmedi biran once olsun bitsin istiyorsun
4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Oda var ewtvo agri ile aklma gelrmi  bilmem;))
0 oy
4 Aralık 2018 misafir cevapladı

Lavman yapiyolarmis icin bosya bisey yapmazsin bence ... Annemi lavman yapmamislar. Kardesimi hem dogurmus hemde tuvaletini yapmis ahahah doktor da utanma senin sucun yok yap demis :-) 

4 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Ayy gerçekten mi ya bnde olsam;)
4 Aralık 2018 misafir yorumladı
Saglikla cikin da bosver amaaan unutulur bidaha gormeyecen hicbirini :-)
0 oy
4 Aralık 2018 (314 puan) cevapladı

Aynen herkesin dediğine katılıyorum lavman yapılıyor kaka derdin bitiyor idrar ın gelirse de sonda yoluyla sen uzandıpın yerden alıyorlar hiç endişe etme sancı geldik çe İkon diyorlar. Ikınmak önden tahmin edildiği gibi değil kakanı yapar gibi zorla n ıkın diyorlar. Ben kaka falan yapmadım lavman dan sonra ama geliyormuş hissi yaşadım. Yap hiç bişe olmaz yeterki bebek doğsun diye destek olmuşlardı. Hiç korkma ne kadar korkma da insan o doğum anında bir an önce kurtulmaya çalışıyor insan ve ebeler ne derse yap pişman olmazsın 

0 oy
5 Aralık 2018 (88 puan) cevapladı

Canım korkma bak anlatayım diyelim ki evde sancı başladı yada suyun geldi hastaneye gittin ilk iş doktor muayene edicek ve ilaç vericek sana o ilaçtan sonra 3 defa tuvalete gönderiyorlar tüm tüvaletini boşaltıyorsun eğer açılman az olursa yatağa yatacan nst bağlanıcak adım adım bebeğin kalp atışı dinlenecek zaten farkedersin  sancı sırasında kalp atışı çok hızlı olucak sonra doktorlar ara ara gelip alttan muaumua edicek açılmanı sayacak bazen ayağa kaldırıp sancı geldiğinde aşağı doğru bebeği ** dicekler 8 santim olunca ıkın dicekler tabi yatakta kalkmak yok artık ıkınma vajinaya baskı uygulayıp itiyorsun zaten bebek başı orda olduğu için sen kendin iteceksin ama bende ıkınmayı ilk becerememiştim hatta doğumum çok uzun sürmüştü bu yüzden sonra bebeğin saçı gözükünce seni doğum masasına alırsan eğer ıkınamazssan muhtemelen hemşireler den biri karnına baskı yapar ve vajina da kesik yapıp bebeği çekerler benim doğum çok zordu Allah kurtarsın sonra doğumdan sonra bebeği yıkayıp kucağına verecekler benimki böyleydi 29 saat doğum ağrısı çektim Allah kurtarsın inşallah

5 Aralık 2018 (662 puan) yorumladı
Çok tsk ederim  yazın için 29 saat çok korktum şimdi
0 oy
5 Aralık 2018 misafir cevapladı

Barsaklar bos oluyo zaten lavman yapiyolar...ikinmakta bagirmak anlamina gelmez zaten doktor yada ebe kjm dogum yaptiricaksa sanci aninda surekli bagirarak kendini yorma dediler bana bende sabretmeye cakistim bagirmamak elde degil ama dogum aninda bagirmadan ikinmak gerek yani guclu bi nenefes alip agzi kapatip var gucunle bebegi itmek icin ikinmak gerekiyo dislerini sıkmamaiicin agzina muhtemelen bi sargi bezi yumagi falan koyabilirler onu isirmak daha iyi oluyo dislerin acimaz en azindan..

0 oy
5 Aralık 2018 (11 puan) cevapladı

Canım pazar günü doğum yaptım bende her ikin dediklerinde büyük abdestimi yapiyodum sanıyodum ama onlar lavman yapıyo sana zaten. Sen ıkındıkça tuvaletini yaptığını sanıyorsun ama halbuki bebek dışarı çıkıyor o anda. Ama doğum anı Sancılar kadar zor değil ben öyle bi rahatladım ki bebek çıkınca ama o sancılar çok kötü vallahi.

0 oy
5 Aralık 2018 (488 puan) cevapladı

Öyle düşünürsen ıkınamazsın zaten doğumda en önemli bölüm ıkınma lağman yapıyorlar zaten ban ebe büyük tuvaletini yapar gibi ıkın demişti zaten çıksa bile hissetmezsin ki tuvaletin çıkacak diye sakın çekinme dediler ve öyle yaptım ıkınma kısmı gayet kolaydı benim için 

0 oy
5 Aralık 2018 (11 puan) cevapladı

O an sadece allaha yalvar o gözümüzde buyuttugumuz şey o kadar hafifliyo ki sonrası muhteşem ama mutluluktan kendini tutamayıp ağlamaya basliyosun bunları düşünüp kendini strese sokma bebeğini göreceğin ana odaklan 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Normal doğumda ıkınma hissi nasıl anlaşılır ve nasıl ıkınılmalıdır?
Normal doğumda ıkınma hissi, vücudun doğal bir refleksi olarak büyük tuvaletini yapma ihtiyacıyla benzerlik gösterir. Ikınmanız gerektiğinde, derin bir nefes alıp çenenizi göğsünüze yaslayarak tüm gücünüzü alt karın bölgesine, sanki bağırsaklarınızı boşaltıyormuş gibi odaklamanız gerekir. Ebe veya doktorunuz, sancı geldiği anlarda size komut vererek en doğru ıkınma zamanını ve tekniğini yönlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum anında büyük abdesti kaçırma korkusu normal mi?
Doğum sırasında büyük abdest kaçırma korkusu çok yaygındır ve aslında bu durumun yaşanması, bebeğin doğum kanalından doğru şekilde ilerlediğinin olumlu bir işaretidir. Doğumhanede görevli sağlık personeli bu durumla her gün defalarca karşılaşır ve profesyonel bir yaklaşımla, siz fark etmeden durumu anında temizleyerek hijyeni sağlarlar. Bu sizin için bir utanç kaynağı değil, doğumun doğal bir parçası olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32 haftalık hamileyim doğumda ıkınma korkumu nasıl yenebilirim?
Doğum korkusunu yenmek için süreci zihninizde normalleştirmek en etkili yöntemdir. 32. haftadan itibaren nefes egzersizlerine odaklanmak ve doğumun fizyolojik bir süreç olduğunu, vücudunuzun bu an için özel olarak tasarlandığını hatırlamak kaygınızı azaltacaktır. Doğumda yaşanabilecek her türlü durumun sağlık ekibi için rutin bir prosedür olduğunu bilmek, kendinizi daha güvende hissetmenize yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda ıkınırken yanlış yapmaktan neden korkulur?
Normal doğumda ıkınma süreci, genellikle ilk kez anne olacak kadınlarda kontrolü kaybetme endişesi yaratır. Ancak doğumun aktif evresinde vücut, hormonların etkisiyle kendi doğal ritmini bulur. Yanlış ıkınma diye bir durum yoktur; aslında en doğru ıkınma, vücudunuzun size verdiği o büyük tuvaletini yapma isteği hissine uyum sağlamaktır. Sağlık ekibi, yanlış bir uygulama yapmanız durumunda sizi anlık olarak yönlendirerek süreci düzeltmenizi sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda ıkınma hissi ile dışkılama hissi arasındaki fark nedir?
Fizyolojik olarak doğumda ıkınma hissi ile dışkılama hissi, bebeğin kafasının rektum bölgesine yaptığı baskı nedeniyle aynı sinir yollarını kullanır. Bu nedenle ikisini ayırt etmek neredeyse imkansızdır ve bu durum oldukça doğaldır. Aslında bu his, bebeğinizin doğum kanalında ilerlediğini ve çıkışa yaklaştığını gösteren en güçlü kanıttır; yani hissettiğiniz baskı, bebeğinizin dünyaya gelmeye hazırlandığının bir göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 300 göst.
28 Şubat 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Beyu. (669 puan) sordu
0 oy
8 cevap 836 göst.
8 Ağustos 2019 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Periilla (660 puan) sordu
0 oy
5 cevap 712 göst.

1,512,152 soru

24,665,629 cevap

366,960 kullanıcı

...