39 haftalık gebeyim, doktorum sezaryen diyor ne yapmalıyım?

0 oy
596 göst.
26 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (182 puan) sordu
Bugün tam 39 hafta oldu hafif sancılar var ve önceden progestan verdi erken gelmesin diye son aya girince kesti ama doktor diyo cuma gel baktık olmuyo sezeryanla doğuma alacam daha günüm var ayrıca suni sancidan bile bahsetmedi kakadan korkuyo diye öyle diyo bebek hareketini takip et dedi şükür bebeğim de hareketli  son güne kadar bekleyecem inşallah ilk doğum normal istiyorum
Gebelik haftası 39+0

7 Cevap

0 oy
26 Ocak 2022 (793 puan) cevapladı
Doktorunuzun vardır Bi bildiği çünkü kuzenim de normal doğum için bekledi kontrol e diye gitti sezeryan a aldılar ve bebek anne karnından çıkarılır çıkarılmaz kakasını yaptı yani inat edip beklese anne karnında yapıp yutacak Dı Allah korusun 
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Ama gününü beklemeden mi
26 Ocak 2022 (793 puan) yorumladı
Evet 40 hafta dolmamış tı gelişimi önden gidiyordu
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Allah hayırlısını nasip etsin inşallah bakalım
26 Ocak 2022 (793 puan) yorumladı
İnşallah sağ salim kucağımıza alalım hepimiz
-Reklam-
0 oy
26 Ocak 2022 misafir cevapladı
Bebeğinin anne karnındaki gelişimi önde olabilir ondan kaka yapabilir Allah korusun öyle bişey olsa çocuğu gunllerce yoğun bakıma alıyorlar enfeksiyondan dolayı sezeryan normal ne fark eder yeterli sağlıklı olsun kucağına alabil benim ilk 2 doğumum normaldi buda sezeryan olacak hiç sıkıntı değil bebeğim sağlıklı olsun yeterlki
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Ben kaynanam tekiz kim bakacak nasıl olacak onu düşündüğüm için tabi ne gelse Rabbimden gelir
26 Ocak 2022 misafir yorumladı
Bende tekim kaynanam olacak sadece
0 oy
26 Ocak 2022 (3,821 puan) cevapladı
40+2 olduk yarın tekrar gidicem doktora bakalım ne dicek şehir hastanesine gidiyorum ben suni sancı vericekler büyük ihtimalle ve korkuyorummm :( 
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Rabbim yardım etsin hepimize
0 oy
26 Ocak 2022 misafir cevapladı
Doktorunuza güvenmiyorsanız neden takibinde kaliyorsunuz? Baska doktora başvursanız.
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Başından beri o baktı bebek yokken de o yüzden hani
26 Ocak 2022 misafir yorumladı
E tamamda doktor kontrolune istinaden size bir tavsiye bulunmuş ama siz ona guvenmiyorsunuz. Bir sıkıntı olamayacağının garantisi var mi?
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Güvenmemek değil de hani takip ediyorum gününde gelen de var günü geçtikten sonra gelen de o yüzden diyorum Allah hayırlısını nasip etsin inşallah hangisi Hayırlısıyla o olsun
26 Ocak 2022 misafir yorumladı
Valla benim doktorum senin bebek 38 gecmez dedi 37+3 dogum yaptim sonra neden oyle dediniz doktorum dedim. Ölçümlerine gore soyledim dedi. Sonuc olarak islerini biliyorlar. 2610 gram dogdu ama kemik yapısı falan bakarak söyledi. Yani doktora guvenmekte fayda var. Bir arkadasimin bebegine doktor sezeryana alallim dedi 39+5de aksatma dedi. ben sancimi bekliycrm dedi 40+1 e kadar bekledi bebek hareket etmeyince hastaneye gidiyom ölü dogum yapti. Bebegin bagirsaklarinda kaka varmış doktor o yuzden gün vermiş korkar paniklersin diye söylemedim demis doktor.
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Tşkler canım haklısın bakalım bizi ne bekliyor nasıl oluyor
0 oy
26 Ocak 2022 (160 puan) cevapladı
Canim ben doktorumu dinlemedim ve sonuç kızım kakasını yaptı  yedi 10 gün yoğun bakımda kaldı gerçekten bazen doktorların dediği saçma geliyor ama bildikleri bisey var sonuçta 
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Haklısın canım hayırlısı diyelim
0 oy
26 Ocak 2022 (86 puan) cevapladı
Bu tarz durumlarda denemenizde fayda var hurma tüketebilir siniz. Günlük en az 7 hurma yiyin son günleriniz açılmayı sağladığı normal doğumu kolaylaştırdığı konulunda bilimsel veriler de var bn de ebe konferanslarında dinlemiştim özellikle doğal doğum destekçisi ebeler kesinlikle tavsiye ediyor bilginiz olsun
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Tşk ederim canım benim
0 oy
26 Ocak 2022 (1,326 puan) cevapladı
Normal doğuma dair bir belirtiniz yoksa sezeryan söylemesi normal belki bebek normal doğum kanalında değil-dir terstir ondan öyle söylemiştir 
26 Ocak 2022 (182 puan) yorumladı
Yok canım şuan herşey normal

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamileyken doktorun sezaryen önermesi normal mi?
39. haftada doktorun sezaryen önermesi genellikle bebeğin sağlığı, suyunun durumu veya rahim ağzı açıklığının ilerlememesi gibi tıbbi gerekçelere dayanır. 40. hafta dolmadan müdahale kararı, bebeğin stres belirtileri göstermesi veya plasenta fonksiyonlarının azalması riski nedeniyle alınmış olabilir. Bu aşamada doktorun klinik değerlendirmesi, annenin ve bebeğin güvenliği için en belirleyici faktördür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başlaması için bebek hareketlerini nasıl takip etmeliyim?
Bebek hareketlerini takip etmek için günde en az 10 farklı hareket hissetmeniz beklenir ve özellikle yemeklerden sonra sol yanınıza yatarak sayım yapmanız önerilir. Hareketlerde belirgin bir azalma, yavaşlama veya uzun süreli duraksama hissederseniz vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız. Hareketli olması bebeğin oksijen ve besin akışının iyi olduğunun en önemli göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde progestan kullanımı doğumu geciktirir mi?
Progestan, erken doğum riski olan gebeliklerde rahim kasılmalarını baskılayarak gebelik süresini korumaya yardımcı olan bir hormondur. Genellikle gebeliğin son haftalarında, doğumun doğal seyrine bırakılması için bu ilaç kesilir. İlacın kesilmesiyle vücut doğal doğum mekanizmasına geçiş yapar, ancak bu durum hemen doğumun başlayacağı anlamına gelmez; vücudun kendi sancılarını başlatması beklenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum isteyen bir anne adayı 39. haftada ne yapmalı?
Normal doğum isteyen anne adayları, sancıların düzenli hale gelmesini beklerken doktor kontrollerini aksatmamalı ve bebeğin hareketlerini dikkatle izlemelidir. 39. haftada hafif sancılar olması vücudun doğuma hazırlandığının bir belirtisidir ancak su gelmesi, nişan gelmesi veya 5-10 dakikada bir tekrarlayan düzenli sancılar doğumun başladığını gösterir. Herhangi bir müdahale kararı öncesi doktorunuzla normal doğum isteğinizi ve alternatif seçenekleri detaylıca konuşabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı hangi durumlarda gerekli görülür?
Suni sancı, gebeliğin 41. haftayı aşması, suyun gelmesine rağmen sancıların başlamaması veya bebeğin sağlığının risk altına girdiği durumlarda doğumu başlatmak için uygulanır. Eğer bebek sağlıklıysa ve anne adayı normal doğum için uygunsa, doktorlar genellikle kendiliğinden başlaması beklenen sancıları tercih ederler. Suni sancı kararı, tamamen hastanedeki güncel muayene bulgularına ve bebeğin durumuna göre şekillenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,245 soru

24,666,759 cevap

367,040 kullanıcı

...