30+2 haftalık hamileyim, doktora ne zaman gitmeliyim?

0 oy
220 göst.
26 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (115 puan) sordu
30+2 gunluk hamileyim sizce hangi haftada dr gitmeliyim baska bir ilcede oturuyorum ama ankaraya gidiyorum hastane icin sizce hangi hafta gitmeliyim ? 
Gebelik haftası 30+2
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

2 Cevap

0 oy
26 Ocak 2022 (419 puan) cevapladı
Ben 30da gittim 33te çağırdı sonra 2 sonra herhafta çağırıcam dedi 

Son gidişinize gmre ayarlayın 
-Reklam-
0 oy
26 Ocak 2022 (50 puan) cevapladı
Eğer gidersen 32. Haftadan sonra git nst çekinirken ondan sonrada nst için çağırırlar 2 haftada ya da her hafta 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamilelikte doktor kontrolü ne sıklıkla olmalı?
30 haftalık hamilelik döneminde rutin kontroller genellikle 2 haftada bir olacak şekilde planlanır. Gebeliğin üçüncü trimesterine girilmesiyle birlikte doktorlar bebek gelişimi ve annenin sağlık durumunu daha yakından takip etmek için bu aralıkları sıklaştırır, ancak herhangi bir risk durumunda doktorunuz bu süreyi daha kısa tutabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son aylarında şehir dışı yolculuk yapmak riskli mi?
Gebeliğin 30. haftasından sonra uzun mesafeli yolculuklar, özellikle ani bir sağlık durumu veya doğum başlangıcı riski nedeniyle dikkatle değerlendirilmelidir. Eğer başka bir şehre kontrole gitmeniz gerekiyorsa, yolculuk öncesinde doktorunuzdan onay almalı ve yanınızda mutlaka güncel gebelik dosyanızı bulundurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık gebelikte hastane muayenesinde nelere bakılır?
30 haftalık gebelik muayenesinde bebeğin kilosu, boyu, suyunun miktarı, plasentanın konumu ve rahim ağzı uzunluğu detaylı bir ultrason ile kontrol edilir. Ayrıca annenin tansiyon ölçümü, kilo takibi ve gerekirse kan veya idrar tahlilleri yapılarak gebelik zehirlenmesi gibi riskler açısından değerlendirme yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık hamileyim, doktora gitmek için en uygun zaman hangisi?
30 haftalık gebelikte doktorunuzun önerdiği periyodik kontrol takvimine uymak en sağlıklı olanıdır. Eğer özel bir şikayetiniz yoksa, bir sonraki randevunuzu doktorunuzun belirttiği 2 haftalık periyoda göre planlamanız; ancak şiddetli karın ağrısı, bebek hareketlerinde azalma veya vajinal kanama gibi durumlarda vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 30. haftasında doktor randevusu nasıl planlanmalı?
Gebeliğin 30. haftasında randevu planlarken, doktorunuzun belirlediği kontrol aralıklarını baz almalı ve mümkünse randevularınızı düzenli bir şekilde aynı uzmanla sürdürmelisiniz. Şehir dışından geliyorsanız, randevu saatlerinizi yol yorgunluğunu göz önüne alarak öğle saatlerine almanız ve acil durumlarda ulaşabileceğiniz yakın bir sağlık merkezi olup olmadığını kontrol etmeniz önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 496 göst.
0 oy
2 cevap 380 göst.

1,512,646 soru

24,671,738 cevap

367,292 kullanıcı

...