NST sonucumda doğum zamanı geçti diyor, ne yapmalıyım?

0 oy
297 göst.
28 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (158 puan) sordu

Bunu yorumlayabilirmisiniz size zahmet doğum zamanı da geçiyor dedi merak ettim şmdi

image

Gebelik haftası 39+1

4 Cevap

0 oy
28 Ocak 2022 (2,789 puan) cevapladı
Biraz sancin var canım hemde bayağı düzenli görünüyor doktor cati muayenesi yaptı mı benim böyle çıkmıştı 4 cm acilmam vardı ertesi gün doğum yapmıştım 
28 Ocak 2022 (158 puan) yorumladı
Hadi ya yaptı bu gün canım muayane
28 Ocak 2022 (2,789 puan) yorumladı
Acilman yokmu eğer sancı bu şekilde düzenli gelirse muhakak yavaş yavaş acilman olacaktır Rabbim sağlıkla kucağına almak nasip etsin ay ben böyle şeyleri görünce bir heyecan yapıyorum hayırlısı ile bende kızımda 36+ haftalara gelseydim
28 Ocak 2022 (158 puan) yorumladı
Bir cm var dedi doktor
-Reklam-
0 oy
28 Ocak 2022 (854 puan) cevapladı
Biraz sancin var kuzum 
28 Ocak 2022 (158 puan) yorumladı
Doğum ne zaman olur acaba
0 oy
28 Ocak 2022 (396 puan) cevapladı
Hafif düzenli Sancın var acilman varmi
28 Ocak 2022 (158 puan) yorumladı
Eevet canım 1 cm dedi
28 Ocak 2022 (396 puan) yorumladı
2 3 güne dogurursun bence çünkü düzenli çıkmış Sancın
28 Ocak 2022 (158 puan) yorumladı
Rabbim yardımcımız olsun inşallah ilk doğumum doygudan doyguya girdim şuan
0 oy
28 Ocak 2022 (86 puan) cevapladı
Başka belirtileriniz varmı bende soru olarak sordum benimkiyle karşılaştırabilir misiniz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucunda doğum zamanı geçti ne anlama gelir?
NST sonucunda doğum zamanının geçmesi, gebeliğin 40. haftasının tamamlandığı ve miadın dolduğunu ifade eder. Bu durumda doktorunuz bebeğin kalp atışlarını, hareketlerini ve amniyon sıvısı miktarını yakından takip ederek doğumun kendiliğinden başlamasını bekleyebilir veya tıbbi gereklilik varsa suni sancı gibi yöntemleri değerlendirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazındaki sancı ve kalp atışı değerleri nasıl okunur?
NST cihazında üst kısımda yer alan değerler bebeğin kalp atış hızını, alt kısımda yer alan değerler ise rahim kasılmalarını gösterir. Normal kalp atışı dakikada 110 ile 160 arasında seyrederken, kasılma değerlerinin belirli bir seviyenin üzerine çıkması doğum sancısının başladığına dair bir işaret olarak kabul edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren NST belirtileri nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren en önemli NST belirtisi, düzenli aralıklarla tekrarlayan ve şiddeti giderek artan rahim kasılmalarıdır. Ayrıca bebeğin kalp atış hızında kasılmalarla eş zamanlı meydana gelen yavaşlamalar veya hızlanmalar, doğum sürecinin başladığına dair hekim tarafından değerlendirilmesi gereken kritik bulgulardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kaçıncı haftadan sonra NST takibi daha sık yapılır?
Genellikle 36. veya 37. haftadan itibaren gebelik takibinde NST uygulaması rutin hale gelir. Doğum zamanı yaklaşan veya miadını dolduran gebelerde ise bebeğin sağlık durumunu anlık olarak izlemek amacıyla haftalık hatta gün aşırı NST çekimleri yapılarak doğumun en güvenli şekilde gerçekleşmesi hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkmazsa doğum başlamamış mı sayılır?
NST sonucunda sancı çıkmaması, o an için rahimde aktif bir kasılma olmadığını gösterir ancak bu durum doğumun başlamayacağı anlamına gelmez. Doğum süreci sadece NST verileriyle değil, aynı zamanda rahim ağzındaki açılma, suyun gelmesi ve bebeğin kanala yerleşmesi gibi klinik muayene bulgularıyla bir bütün olarak değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,503 soru

24,670,026 cevap

367,204 kullanıcı

...