40. haftadayım, NST'de sancı çıkıyor ama doğum neden başlamıyor?

0 oy
580 göst.
29 Ocak 2022 Doğum kategorisinde (8 puan) sordu

Kızlar merhama tam 40. Haftadayım nst de doğum sancıları çıkıyo doktorum eve gıt sıklasırsa gel dedı eve gelınce sıklaştı ama 5 dakikada 1e düşmedi karnımda birden bire çatlaklar oluşmaya başladı  bugun de sancılar tamamen kesıldı akşam çok üzücü Bi haber aldım ondan etkilenmiş olabilir mi yaşayan varmı 

image

Gebelik haftası 40

2 Cevap

0 oy
29 Ocak 2022 (1,031 puan) cevapladı
Duzensiz sancilarin duzene gircek streste etkiler tabi 
29 Ocak 2022 (1,031 puan) yorumladı
Yok artik sikayet etseydin o nasi is oyle derleesede ver tepkini bende ilk dogumu ma ambulansa gitmistim hic oyle bisey le karsilasmadim sadece sedyeden indirin dedim yasak dedi hastanede doktor muayene etti doguma alindim 1 hasta once kardesimde oyle gitti onumda 8 cmmis gittiginde niye daha erken gekmedin diye kizmis sadece doktor suyun sizmis diye ama sana ters yapmaya haklari yok yani kendinj savun
29 Ocak 2022 (1,031 puan) yorumladı
Abulnasida cagiracaksin tabiki oyle azarlarla yok niye aradin derler diye cekinme o arac boyle seyler icin var zaten illa agir yarali olmak gerekmiyor
29 Ocak 2022 (8 puan) yorumladı
Vallaha kaç keeere şikayet ettim kaç kere savundum neler neler yaşadım ama hiç fayda görmedim inşallah doğumda insan muamelesi görürüm
29 Ocak 2022 (8 puan) yorumladı
Gecen sene korona lı hastamız vardı yatalak aracta yoktu köy yerinde ambulans çagırdık gelsı götürdü hastayı yanındada refakatçi almiyoruz dedı saatler sonra bu hastanın bakıcısı gelsın diye arıyolar hastanın bakıcısıda covıt ve aracımız yok diye ambulans talep ettik asla gelmedi aradım şikayet ettim gelmeyen ambulansı haklı buldular
29 Ocak 2022 (1,031 puan) yorumladı
Covidken bizde yasadik buna benzer bisey ne diyim ki canim insallah iyi insanlarla karsiasirsin hepsi bir olmuyor ama iste
-Reklam-
0 oy
29 Ocak 2022 (900 puan) cevapladı
Bende 38de gittim düzensiz sancım çıktı su kanama gelirse gel dedi doktor 39+2de düzene girdi sancılarım ve dogumum oldu senin haftan dolmuş hareketi bırakma dogum çok yakın belli bide normal dogum hiç belli olmuyo ben sabah gezdim sıfır sancı akşamına birden sancım başladı doguma gittim 
29 Ocak 2022 (8 puan) yorumladı
Doktorda dedi 2. Doğumun oldugu için birden olur sancı olursa bekleme gel dedı ama öyle şiddetli olmuyo

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40. haftada NST sancısı çıkıp doğumun başlamaması normal mi?
40. haftada NST cihazında sancı görülmesi ancak doğumun başlamaması, bu sancıların henüz düzenli ve rahim ağzını açacak güçte olmadığını gösterir. Yalancı doğum sancıları olarak bilinen Braxton Hicks kasılmaları, NST'de sancı olarak yansıyabilir ancak gerçek doğum sancısı gibi sıklığı artan ve şiddeti yükselen bir seyir izlemezler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancılarının bir anda kesilmesinin psikolojik nedenleri nelerdir?
Doğum sancıları, vücudun salgıladığı oksitosin hormonuyla doğrudan ilişkilidir ve stres, üzüntü veya ani şoklar bu hormonun salgılanmasını baskılayabilir. Yaşanan olumsuz bir haber veya aşırı stres, sempatik sinir sistemini tetikleyerek doğum sürecini geçici olarak durdurabilir veya yavaşlatabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftasında karında ani çatlak oluşumu ne anlama gelir?
Gebeliğin 40. haftasında karında aniden oluşan çatlaklar, genellikle bebeğin pozisyon değiştirmesi, bebeğin aşağı inmesi veya cildin o bölgede aşırı gerilmesine bağlı olarak dokuların zorlanmasıyla ortaya çıkar. Bu durum doğrudan doğumun başladığına dair kesin bir belirti olmamakla birlikte, cildin artık esneme kapasitesinin sınırına geldiğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gerçek doğum sancısı ile yalancı sancı arasındaki farklar nelerdir?
Gerçek doğum sancısı düzenli aralıklarla gelir, sıklığı giderek artar ve dinlenmekle geçmez; yalancı sancılar ise düzensizdir, genellikle dinlenince geçer ve şiddeti artış göstermez. Gerçek sancılar 5 dakikada bire düşecek kadar sıklaşır ve genellikle belden başlayıp kasıklara yayılan bir ağrı hissiyatı verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40. haftada sancıların kesilmesi durumunda ne zaman doktora gidilmeli?
40. haftada sancılar kesilse bile bebek hareketlerinde azalma hissediliyorsa, su gelişi (nişan gelmesi) varsa veya sancılar düzensiz de olsa şiddetli bir hal alıyorsa vakit kaybetmeden hastaneye gidilmelidir. Doktorunuzun önerdiği sıklıkta (genellikle 5-10 dakikada bir) sancı hissetmiyorsanız bile, gebeliğin bu evresinde rutin kontrollerin aksatılmaması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 668 göst.
0 oy
1 cevap 377 göst.

1,512,194 soru

24,666,133 cevap

366,984 kullanıcı

...