14 haftalık hamileyim, hiç vitamin ilacı kullanmadım, sorun olur mu?

0 oy
752 göst.
30 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (69 puan) sordu
kızlar 14 haftaya yaklaştım ama hic bi Vitamin ilacı falan kulanmadım gereklimi 

10 Cevap

0 oy
30 Ocak 2022 (356 puan) cevapladı
Tabikide gerekli neden kullanmadin
30 Ocak 2022 (69 puan) yorumladı
muaneyede gittim doktor sorduda kulaniomusun hayır dedim yazmadı birşey
-Reklam-
0 oy
30 Ocak 2022 (416 puan) cevapladı
Canım  en 12 haftama kadar sadece folik asit kullandım şuan 32 haftaligim 5. Aydan beri kan ilaci kullanıyorum  ama ekstra vitamin ilaci kullanmıyorum çünkü zaten sağlıklı beslenmeye dikkat ediyorum eğer her şeyi yiyebiliyorsan  vitamin desteğine gerek yok bence 
30 Ocak 2022 (69 puan) yorumladı
yok herşey yiyemiyorum ne yazkki :/ tiskindim yani mutfaga bile düzgün giremiyorum ac olduğum halde yiyemiyorum bu sefer de afedersin kusuyorum
30 Ocak 2022 (416 puan) yorumladı
Himm valla bende 16 haftama kadar kusmustum ama zorlaya zorlaya çok şükür atlattım artık sık sık ve azar azar yiyordum ve beni rahatsiz etmiyordu  şuanda ise çok şükür yine herseyi yiyiyorum ama mide yanmalari  eni mahf ediyor
0 oy
30 Ocak 2022 (266 puan) cevapladı
Bnce kullan senin ve bebeginin sagligi acisndan önemli daha iy kendini hissedersn
30 Ocak 2022 (69 puan) yorumladı
bu  sefer gittigimde doktoruma danışcagm teşekkurler
0 oy
30 Ocak 2022 (4 puan) cevapladı
Ben ilk bebeğimde çok kullanmadım ,3.50 kilo doğdu ve hiç kilo vermedi doğumdan sonra 5 aya kadar kullandım ama çok değil sonra bıraktım temmelli çok iyiydi ama vücutla alakalı insandan insana değişiyor 
0 oy
30 Ocak 2022 (4 puan) cevapladı
Şimdi 17 haftalık hamileyim kullanmıyorum doktorumda ısrar etmiyor gelişimi iyi diye sen doktoruna görüşmelisin bence
0 oy
30 Ocak 2022 (220 puan) cevapladı
Kullanmalisin doktor sana yazarsa mutlaka ihmal etme .  Bebegin kemik gelisimi acisindan cok fayda sağlıyor . Ki sende vitamin eksiligi de görülüyorsa mutlaka kullan sen ve bebegin icin iyi. Tamam meyve sebzeden de alıyoruz bunlari ama ben de gebelik oncesi vardi demir eksikligi ilac kullanmadim duzgun meyve sebze yiyen birisiyim . Simdi gebeligim boyunca vittamin kullaniyorum suan 34 haftamdayim devam yani . Cocuk dogup yasini alinca kemiklerinden farkediliyor bazisi gucsuz oluyor kullanmayinca
0 oy
30 Ocak 2022 (81 puan) cevapladı
Benim ilk gebeligimde kan değerlerim çok iyi olduğu için doktorum vermedi. 3.5 kilo gayet sağlıklı bi kız doğurdum. Sarılık bile olmadı.disaridan mecbur kalmadıkça hicbir kimyasal madde almayın vitamin dâhi olsa
31 Ocak 2022 (55 puan) yorumladı
Oğlumda bulunduğum şehrin en iyi doktoruna gidiyordum herseyi yiyebiliyor musun diye sordu evet dedim vitamin ilacına gerek yok gereksiz kilo alma diye vermemişti
0 oy
30 Ocak 2022 (842 puan) cevapladı
Tabiki gerekli . Bebeğinin gelişimi ve kilosu için çok çok önemli. Kesinlikle daha fazla vakit kaybetmeden kullanmays başlamalısın canım.
0 oy
31 Ocak 2022 (1,588 puan) cevapladı
Folik asit mutlaka kullanmanız gerekir heleki bu ilk trimester de doktor yazmayı mi unuttu acaba çünkü bütün doktorlar yazıyor 
0 oy
31 Ocak 2022 (161 puan) cevapladı
5 ayda yazdı doktor bana canım kan testi yaptı 4 ayında sağlık ocağına git kan testi yaptır değerlerini bakıp veriyor doktor illa doğum doktoru yazacak diye bekleme illaki besinlerden de alıyoruz fakat yinede düşüyor değerler 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 14. haftasında vitamin ilacına başlamamak bir sorun oluşturur mu?
Hamileliğin 14. haftasına kadar vitamin kullanmamış olmak genellikle ciddi bir sorun teşkil etmez, ancak gebelik süreci boyunca vitamin desteği doktorunuzun takibiyle planlanmalıdır. İlk trimesterde folik asit desteği çok önemli olsa da, 14. haftadan itibaren doktorunuz kan değerlerinize bakarak demir, kalsiyum veya multivitamin takviyelerine başlamanızı uygun görebilir. Geç kalmış sayılmazsınız; en kısa sürede bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına giderek kan tahlili yaptırmalı ve mevcut durumunuza en uygun vitamin desteğini doktorunuzun tavsiyesiyle almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte hangi vitamin takviyeleri mutlaka kullanılmalıdır?
Gebelikte en sık reçete edilen vitamin ve mineraller arasında folik asit, demir, kalsiyum, D vitamini ve iyot yer almaktadır. Doktorlar genellikle ilk aylarda folik asit desteğiyle başlar, 12-14. haftalardan itibaren ise kan değerlerine bağlı olarak demir takviyesine geçiş yapar. Hangi vitaminin kullanılması gerektiği tamamen sizin kişisel kan tahlili sonuçlarınıza, beslenme düzeninize ve doktorunuzun klinik değerlendirmesine bağlıdır. Kendi başınıza vitamin takviyesi almak yerine mutlaka hekiminizin önerdiği dozda ve türde ilaçları kullanmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte vitamin ilacı kullanmanın bebeğe faydaları nelerdir?
Hamilelikte doktor kontrolünde kullanılan vitaminler, bebeğin sağlıklı gelişimi ve annenin gebelik sürecini daha dirençli geçirmesi için kritik öneme sahiptir. Özellikle demir takviyesi kansızlığı önleyerek bebeğe giden oksijen miktarını optimize ederken, kalsiyum ve D vitamini bebeğin kemik gelişimi için destek sağlar. Ayrıca düzenli vitamin kullanımı, annenin bağışıklığını güçlendirerek gebelik dönemindeki yorgunluk ve halsizlik gibi şikayetlerin azalmasına yardımcı olur. İlaçlar, anne karnındaki bebeğin büyüme evrelerini desteklemek için hekim tarafından özel olarak planlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Vitamin ilacı kullanmadan hamileliği sağlıklı geçirmek mümkün mü?
Hamilelikte vitamin ilacı kullanmadan süreci geçirmek, ancak kan değerleriniz mükemmel ise ve çok dengeli bir beslenme düzenine sahipseniz mümkün olabilir. Ancak günümüz şartlarında çoğu anne adayı, gıdalardan yeterli mikro besinleri alamayabildiği için doktorlar takviye kullanımını destekler. Özellikle demir eksikliği anemisi gebelikte çok yaygındır ve ilaç desteği olmadan sadece beslenme ile bu açığı kapatmak oldukça zordur. Sağlıklı bir gebelik için rutin kan kontrollerinizi yaptırıp, doktorunuzun eksiklik durumuna göre önerdiği takviyeleri aksatmamak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
14 haftalık hamileyim, vitamin ilacına geç kalmış mıyım?
14 haftalık hamilelikte vitamin ilacına başlamak için geç kalmış sayılmazsınız. Gebeliğin 14. haftası, organ gelişiminin tamamlandığı ve bebeğin hızla büyümeye başladığı ikinci trimesterin başlangıcıdır. Bu dönem, vücudunuzun artan demir ve kalsiyum ihtiyacını karşılamak için takviyelere başlamak adına oldukça uygun bir zamandır. Hemen bir randevu alarak kan değerlerinizi kontrol ettirmeniz ve doktorunuzun uygun gördüğü takviye programına başlamanız, hem sizin sağlığınız hem de bebeğinizin gelişimi için oldukça faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,233 soru

24,666,633 cevap

367,023 kullanıcı

...