Çatı muayenesinden korkmalı mıyım, canım çok yanar mı?

0 oy
413 göst.
31 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (267 puan) sordu
Sorunm yukarda
Gebelik haftası 31+2

4 Cevap

0 oy
31 Ocak 2022 (77 puan) cevapladı
Korkma canım kendini kasmamaya  da gayret et eğer kendini kasarsan canın yanar 
31 Ocak 2022 (267 puan) yorumladı
Tamam ben pozitif düşün yorum allah buyuk
-Reklam-
0 oy
31 Ocak 2022 (196 puan) cevapladı
Valla bn o kadr oldum hissetmedim bile anlamyorum bu insanlr nden abartır
31 Ocak 2022 (196 puan) yorumladı
Parmakla bakıyor  herhangi birşey sokmuyor ki
31 Ocak 2022 (267 puan) yorumladı
Ya arkadasim gitmiş çubuk soktular dedi
31 Ocak 2022 (196 puan) yorumladı
Valla 2 kez oldum eliyle baktı   hissetmedim bile
31 Ocak 2022 (267 puan) yorumladı
Olursam inşallah bende hissetmem hem ilk gebeliğim hemde
31 Ocak 2022 (196 puan) yorumladı
İnşallah YouTubeden izleyn bakn parmkla bakyolr öyle bişey sokmyolr yani
0 oy
31 Ocak 2022 (1,031 puan) cevapladı
Korkma sikintiya girersen acir rahat birak kendini 
31 Ocak 2022 (267 puan) yorumladı
Tamam Allah razı olsun
0 oy
31 Ocak 2022 (1,750 puan) cevapladı
Vala burda acımıyo diyolar benm çok acıyo heralde ben hassasım kan bile geliyo benden
31 Ocak 2022 (267 puan) yorumladı
Nasıl birşey peki
31 Ocak 2022 (1,750 puan) yorumladı
Çatala çıkıyorsun doktor iki parmağıyla ittiriyor baya geriye doğru itiyor rahim ağzına ulaşmak için
31 Ocak 2022 (267 puan) yorumladı
Allah buyuk inşallah gerek kalamz
31 Ocak 2022 (1,750 puan) yorumladı
Normal doğumda bakıyorlar malesef
31 Ocak 2022 (267 puan) yorumladı
İnşallah normal olurum bli değil daha 31+3 oldum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Çatı muayenesi yapılırken çok acı hisseder miyim?
Çatı muayenesi genel olarak kısa süren ve hafif bir baskı hissi dışında ciddi bir acı yaratmayan bir işlemdir. Doktorunuzun yönlendirmesiyle derin nefes alıp kendinizi serbest bıraktığınızda, pelvik kaslarınız gevşeyeceği için muayene çok daha rahat ve ağrısız bir şekilde tamamlanacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin kaçıncı haftasında çatı muayenesi yapılır?
Çatı muayenesi genellikle gebeliğin 37. veya 38. haftasından sonra, doğum yaklaşırken doktorunuzun uygun görmesi durumunda yapılır. Bu muayene, pelvis yapınızın normal doğuma elverişli olup olmadığını ve bebeğin doğum kanalına yerleşim durumunu değerlendirmek için planlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi normal doğumu tetikler mi?
Çatı muayenesi doğrudan doğumu başlatan bir işlem değildir ancak muayene sırasında yapılan vajinal kontrol, rahim ağzında hafif bir uyarılma yaratabilir. Bu durum bazen çok hafif lekelenmelere veya kasılmalara neden olsa da, genellikle doğumu hemen başlatacak kadar etkili bir müdahale değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor çatı muayenesinde nelere bakar?
Çatı muayenesinde doktorunuz pelvik kemiklerin yapısını, doğum kanalının genişliğini ve bebeğin başının kanala giriş pozisyonunu elle kontrol eder. Aynı zamanda rahim ağzındaki yumuşamayı, incelmeyi ve açıklık durumunu değerlendirerek normal doğumun başarı şansı hakkında klinik bir öngörüde bulunur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesinden sonra kanama normal midir?
Muayene sonrası görülen çok az miktardaki pembe veya kahverengi lekelenme, rahim ağzındaki hassasiyet nedeniyle normal kabul edilir. Ancak pedinizi dolduracak kadar yoğun, kırmızı renkli ve durdurulamayan bir kanama yaşarsanız, vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,482 soru

24,669,843 cevap

367,195 kullanıcı

...