17 haftalık hamileyim, kanımda enfeksiyon çıktı, bebeğe zararı olur mu?

0 oy
377 göst.
1 Şubat 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (1,118 puan) sordu
Kizlar gebelik izlenimi icn kan verdim dun aile hekimi kaninda enfeksiyon var dedi atesin idrarında yanma falan varmı dedi yok dedim ilac falan birşey yazmadi eve geldikten sor a aklima takıldı bebege zarari olurmu acaba  enfeksiyon hastalıkları bolumune mi gideyim

7 Cevap

0 oy
1 Şubat 2022 (155 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Olur tabi ihmal etme kadin dogumcuna git kan sonuclariyla birlkte ilac verir
1 Şubat 2022 (1,118 puan) yorumladı
Randevu bulamadim kadın doguma sohpet bolumunde biri enfeksiyon hastalıkları bölümü ne git dedi oraya randevu aldim yarına
1 Şubat 2022 (155 puan) yorumladı
Git git bi benim kanjmda da enfekyon cikti antibiyotikle atlattm sukur 1hafta once doktr bebege gecer enfeksyn ic dedi
1 Şubat 2022 (1,118 puan) yorumladı
Adet sancısı na benzer bi agrim var ondanmi bilmiyorum iste yarin gidecem ins
-Reklam-
0 oy
1 Şubat 2022 (1,494 puan) cevapladı
Kadın doğuma git antibiyotik başlarlar benimde sadece antibiyotik ile geçti 
1 Şubat 2022 (1,118 puan) yorumladı
Kadın doğuma randevu bulamadim enfeksiyon hastalıkları na aldim bakarlar ins
1 Şubat 2022 (1,494 puan) yorumladı
İnşallahh
0 oy
1 Şubat 2022 (3,708 puan) cevapladı
Değerin kaç çıktı canım. Basit bir değerdeyse korkma, Allah'ın izniyle bir şey olmaz. Kuru dut kürüne başla ❣️
1 Şubat 2022 (1,118 puan) yorumladı
Canim dur tahll sonucu nu atayim bak
0 oy
1 Şubat 2022 (312 puan) cevapladı
Bende 11 haftalık gebeyim bendede çıktı direk doktorum enfeksiyon hastalıklarına yönlendirdi ordan kan aldılar tekrar bakmak için bende anti rubella kızamıkçık pozitif çıkmıştı hatta bugün gittim tekrar sonuçlarım iyi çıktı mutlaka sende git kan testi yapiyolar eğer bebege sıkıntı olacak bir durum olursa önceden önlem alıyor doktorlar ihmal etme
1 Şubat 2022 (1,118 puan) yorumladı
Canim geçmiş olsun senin degerin kaç çıktı acab

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

17 haftalık hamileyim, kanda enfeksiyon çıkması bebeğe zarar verir mi?
Kanda çıkan enfeksiyonun bebeğe etkisi, enfeksiyonun türüne ve şiddetine bağlı olarak değişir ancak her enfeksiyon doğrudan bebeğe zarar vermez. Doktorlar genellikle enfeksiyonun kaynağını belirlemek için ek testler yapar ve gerekirse gebelikle uyumlu antibiyotik tedavisi uygular. Enfeksiyonun tedavi edilmemesi asıl risk faktörü olduğu için, durumu mutlaka kadın doğum uzmanınızla paylaşmalı ve gerekli görüldüğü takdirde enfeksiyon hastalıkları bölümüne yönlendirilmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kanda enfeksiyon olduğunu nasıl anlarım ve belirtileri nelerdir?
Gebelikte kanda enfeksiyonun en yaygın belirtileri arasında ateş, halsizlik, idrarda yanma, sık idrara çıkma, titreme veya vücutta açıklanamayan ağrılar yer alır. Bazen enfeksiyon hiçbir belirti vermeden sadece rutin kan tahlillerinde yüksek çıkan değerlerle (CRP veya beyaz kan hücresi artışı gibi) kendini gösterebilir. Bu nedenle, kan değerlerinizde bir anormallik saptandıysa belirti olmasa bile doktorunuzun önerdiği ileri tetkikleri yaptırmanız büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kanda enfeksiyon çıkarsa hangi bölüme gitmeliyim?
Hamilelik sürecinde kan tahlilinde enfeksiyon saptanması durumunda ilk olarak sizi takip eden kadın hastalıkları ve doğum uzmanınıza danışmalısınız. Doktorunuz, enfeksiyonun türüne ve gebelik haftanıza göre sizi enfeksiyon hastalıkları uzmanına yönlendirebilir veya kendi klinik takibinde kalarak uygun tedavi planını oluşturabilir. Gebelik sürecindeki enfeksiyonlar multidisipliner bir yaklaşımla takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık gebelikte enfeksiyon için hangi tahliller istenebilir?
17 haftalık gebelikte kanda enfeksiyon şüphesi varsa, doktorunuz genellikle tam idrar tahlili, idrar kültürü ve kanda enfeksiyon belirteçlerini gösteren CRP veya tam kan sayımı (hemogram) testlerini isteyebilir. Bu testler, enfeksiyonun tam olarak nerede (idrar yolları, kan veya başka bir odak) olduğunu anlamak için altın standarttır. Alınan sonuçlara göre enfeksiyonun bakteriyel mi yoksa viral mi olduğu belirlenerek tedavi süreci başlatılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte enfeksiyon tedavisi bebeğe zarar veren ilaçlarla mı yapılır?
Gebelik döneminde enfeksiyon tedavisi için kullanılan ilaçlar, bebeğe zarar vermeyen ve gebelikte kullanımına onay verilmiş (kategori B veya güvenli grup) antibiyotikler arasından seçilir. Tedavi edilmeyen enfeksiyonlar, erken doğum veya düşük gibi daha ciddi riskler oluşturabileceği için doktor kontrolünde kullanılan ilaçlar bebek için değil, enfeksiyonun yayılmasını önlemek için gereklidir. Asla doktorunuzun bilgisi dışında ilaç kullanmamalı veya önerilen tedaviyi aksatmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 383 göst.
0 oy
4 cevap 454 göst.
17 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ummu ahmet (460 puan) sordu
0 oy
1 cevap 380 göst.

1,512,198 soru

24,666,164 cevap

366,986 kullanıcı

...