37+1 haftalık hamileyim covid belirtileri var, bebeğime bir şey olur mu?

0 oy
232 göst.
2 Şubat 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (3 puan) sordu
37+1 haftalık hamileyim covid belirtileri var ilk aşımı oldum ikinci aşımı olmadım  ve covid isem bu ikinci oluşum olacak 38 haftada veya 3 gün sonra sancın olursa alalım dedi doktor son haftada bu durumu yaşayan annişler var mı. Ben ve bebeğim nasıl bişeyle karşılaşacağız hiç bilmiyorum korkuyorum da bize bişey olur mu diye son haftalarda covid olup atlatan annelerim bilgi verir misiniz?
Gebelik haftası 37+1

2 Cevap

0 oy
2 Şubat 2022 (60 puan) cevapladı
Şuan 39 haftalıgım ve bende çok kötüyüm çok korkuyorum inşallah kovid degilizdir Allah korusun hepimizi aşım da yok hiç 
2 Şubat 2022 (3 puan) yorumladı
İnşallah sizde de bişey yoktur varsa bile bi sıkıntı olmaz inşallah hepimize de bende korkuyorum
-Reklam-
0 oy
2 Şubat 2022 misafir cevapladı
Canim dr ile bir görüş eğer covud isen belki sancin olmazsa   2 3 gün daha erteleme yapar sende burcda biraz daha toplamış olursun. Bol.bol c vitamini tüket tursu turşu suyu iç. 

Rabbim şifa versin inş sorunsuz geçer sağlıkla evladını kucağına alirsin ♡
2 Şubat 2022 (3 puan) yorumladı
Tüketiyorum hepsini ama çok duyuyoruz ya TV de falan insan psikolojik olarak herşey getiriyor aklına

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyken covid olursam bebeğime bir şey olur mu?
37 haftalık gebelikte covid-19 geçirmek genellikle bebeğe doğrudan bulaşma riskini düşük tutar ancak annenin genel sağlık durumunun yakından takibi kritiktir. Çoğu anne adayı bu süreci hafif semptomlarla atlatırken, bebeğin sağlığı için ateş kontrolü ve oksijen seviyelerinin izlenmesi hayati önem taşır. Doktorunuz, enfeksiyonun bebeği etkileyip etkilemediğini anlamak için NST ve ultrason kontrollerini sıklaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın covid belirtileri gösterirsem doğum süreci nasıl yönetilir?
Doğuma yakın dönemde covid belirtileri gösteren gebelerde, doğumun zamanlaması genellikle annenin solunum durumuna ve bebeğin kalp atışlarına göre belirlenir. Eğer genel durumunuz iyiyse normal doğum süreci devam edebilir; ancak solunum sıkıntısı gibi ciddi semptomlar varsa doktorunuz sezaryen veya doğumu öne alma kararı verebilir. Hastane yönetimi, enfeksiyon riskine karşı izolasyon protokolleri uygulayarak sizi ve bebeğinizi koruma altına alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ikinci covid enfeksiyonu daha mı ağır geçer?
Hamilelikte ikinci kez covid geçirmek, vücudunuzun daha önce oluşan antikor hafızası sayesinde genellikle ilkine göre daha hafif veya benzer semptomlarla seyredebilir. Bağışıklık sisteminiz daha önce virüsle tanıştığı için vücudunuz enfeksiyonla nasıl savaşacağını bilir. Yine de gebeliğin son haftalarında olduğunuz için yorgunluk ve nefes darlığı gibi belirtileri hamilelik fizyolojisinden ayırt etmek adına mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftasında covid olduğumu nasıl anlarım?
Gebeliğin son haftasında covid olduğunuzu anlamak için yüksek ateş, kuru öksürük, ani tat ve koku kaybı veya şiddetli halsizlik gibi klasik semptomlara odaklanmalısınız. Hamilelikte görülen doğal nefes darlığı ile covid kaynaklı solunum güçlüğünü ayırt etmek için parmak ucundan ölçülen oksijen saturasyonu değerini takip etmek en güvenilir yöntemdir. Belirti gösterdiğiniz an vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurarak PCR testi yaptırmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamileyim covid olduğumda ilaç kullanımı nasıl olmalı?
Hamilelikte covid teşhisi konulduğunda ilaç kullanımı, sadece doktorunuzun onayı ve gözetimi altında gerçekleşmelidir; kendi başınıza hiçbir ilaç kullanmamalısınız. Doktorunuz, ateş düşürücü olarak hamilelikte güvenli kabul edilen parasetamol içerikli ilaçları reçete edebilir. Enfeksiyonun şiddetine göre bebeğe zarar vermeyen tedavi protokolleri belirlenir, bu süreçte bol sıvı tüketmek ve istirahat etmek iyileşme hızınızı artıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 584 göst.
0 oy
1 cevap 268 göst.
30 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Adbk (14 puan) sordu
0 oy
0 cevap 217 göst.
0 oy
4 cevap 484 göst.

1,512,456 soru

24,669,361 cevap

367,170 kullanıcı

...