12 haftadır Prilam kullanıyorum, bırakınca neden kötüyüm?

0 oy
557 göst.
2 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (11 puan) sordu
Merhaba prilami yaklaşık 12 haftadır kesintisiz kullanıyorum yavaş yavaş azalan bulantım ve kusmam nedeniyle 2-3 kez bırakmaya karar verdim ama daha kötü bir şekilde kusma öğürme mide bulantısıyla karşılaştım 18 haftalığım ilacın bende uyku bozuklukları ve aşırı uyku yapması gibi yan etkileri oldu bağımlılık yapmaz yazıyor ama ilacın etken maddesinden birini yabancı kaynaklarda araştırdığımda yaptığını okudum

4 Cevap

0 oy
2 Şubat 2022 (1,090 puan) cevapladı
Ben ilk kusmaya başladığımda gece 2 sabah 2 aliyordum sonra sadece geceleri 2 almaya başladım haftam büyüdükçe geceleri 1e indirdim sonra iki günde bir almaya başladım falan derken zaten artık kusmalarim geçti günde bir iki defa kusuyodum onun içinde icmedim
-Reklam-
0 oy
2 Şubat 2022 (293 puan) cevapladı
Canım malesef ki öyle bulantılar çünkü 22 haftalık kadar geçmiyor çoğu kişide ise doğuma kadardır bnde bağımlı olduğumu  sanmistim  o zmn 16 haftaliktim  milet  bebek  hareket edince bulantı geçer demişti bnde artık bırakıyim  belki geçmiştir dedim bıraktığım  gibi tekrar bulantı falan başlayınca  bağımlı  olduğumu sandım doktora gidince sordum oda  dedi ki bağımlı yapmaz dedi çoğu  kişide  bulantı geç geçer dedi haftada bir kere  bırakmaya çalış  bakalım nereye kadar bulantin  devam eder ben 23 haftalık olana kadar her hafta birgün kullanmayaya  başladım en son 23 haftamda. Bıraktım baktım ki bulantim  var ama ama o kadar  rahatsız edici değil bir bnde kullanmadın  birgün sonrası baktım yine bulantim  yok öyle  bıraktım gittim sende öyle yap istersen  
0 oy
2 Şubat 2022 (108 puan) cevapladı
18 haftalikken birakmaya karar verdim birden kesince cok kustum sizin soylediginiz gibi. o yuzden önce gunde 1e dusurdum 10 gun kadar. sonra 2 gunde 1e dusurdum ve tamamen kestim. bir süre bulanti devam etti ama sabrettim gecti. sabretmek lazım biraz katlanmak gerekiyor ilaci biraktigin anda tamamen bulantisiz bir hayat hayal etme
0 oy
2 Şubat 2022 (530 puan) cevapladı
Yok canım, bende gebeliğimin başından sonuna kadar prilam kullandım,2 hafta oldu doğum yapalı haliyle bıraktım artık kullanmayı, ne bulantım var nede başka birşey o yüzden bulantınız devam ettiği sürece kullanabilirsiniz 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Prilam ilacı bırakınca neden mide bulantısı ve kusma tekrar artıyor?
İlacı aniden bırakmak, vücudun alışık olduğu etken madde seviyesinin hızla düşmesine bağlı olarak 'rebound' (geri tepme) etkisi yaratabilir. Hamileliğin 12-18. haftaları arasında mide bulantısı şikayetleri devam ediyorsa, ilacı doktor kontrolünde doz azaltarak (tapering) bırakmak bu şiddetli geri dönüşleri engellemek için en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Prilam bağımlılık yapar mı yoksa sadece vücut mu alışıyor?
Prilam tıbbi literatürde bağımlılık yapan bir ilaç olarak sınıflandırılmamaktadır ancak vücut uzun süreli kullanımda ilacın etkisine karşı bir tolerans geliştirebilir. 12 hafta gibi uzun süreli kullanımlarda, ilacın kesilmesiyle ortaya çıkan semptomlar genellikle bağımlılıktan ziyade, hamilelikteki mide bulantısı sürecinin henüz tamamlanmamış olmasından kaynaklanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
18 haftalık hamileyim Prilam yüzünden aşırı uyku ve uyku bozukluğu yaşıyorum ne yapmalıyım?
Prilam'ın en yaygın yan etkilerinden biri sedasyon yani aşırı uyku halidir, bu durum ilacın içeriğindeki antihistaminik bileşenden kaynaklanır. Eğer uyku bozukluğu günlük yaşam kalitenizi ciddi oranda düşürüyorsa, doktorunuzla görüşerek ilacın dozajını veya kullanım saatini yeniden düzenlemeyi talep etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte Prilam kullanımı ne kadar süre devam etmelidir?
Prilam kullanım süresi tamamen hamilelikteki mide bulantısı ve kusma şiddetine bağlıdır, genellikle 12-20. haftalar arasında şikayetler azaldıkça doktor gözetiminde kademeli olarak bırakılır. İlacı kendi başınıza kesmek yerine, bulantılarınızın seyrine göre doktorunuzun belirleyeceği bir takvimi takip etmek en sağlıklı yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Prilam'ı bırakırken mide bulantısı yaşamamak için nasıl bir yol izlenmeli?
İlacı bırakırken en etkili yöntem, doktorunuzun önerisiyle dozajı birkaç gün veya hafta içinde yavaş yavaş azaltmaktır. Aniden kesmek yerine doz aralarını açarak veya günlük dozu bölerek vücudun ilaca olan ihtiyacını kademeli olarak sonlandırmak, mide bulantısı ve kusma gibi şikayetlerin şiddetli geri dönüşünü minimize eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 601 göst.
20 Kasım 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Sblcn (136 puan) sordu
0 oy
7 cevap 585 göst.
0 oy
17 cevap 898 göst.
21 Nisan 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Gul4 (387 puan) sordu
0 oy
0 cevap 199 göst.
2 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ala bebek (11 puan) sordu

1,512,759 soru

24,673,425 cevap

367,405 kullanıcı

...