Gebelikte tetanoz aşısı dozlarımı nasıl ayarlamalıyım?

0 oy
403 göst.
3 Şubat 2022 Hamilelikte Testler kategorisinde (13 puan) sordu
Tetanoz aşınızı ne zaman yaptınız? Daha önce aşılı olup olmamak aşı olduğunuz gebelik haftasını etkiledi mi? Kaç doz tetanoz aşısı oldunuz? 
Gebelik haftası 19+1

11 Cevap

0 oy
3 Şubat 2022 (333 puan) cevapladı
20 .haftada dedi aile hekimliği 
-Reklam-
0 oy
3 Şubat 2022 (740 puan) cevapladı
3 gün önce oldum sadece az şişti kolum ağrısını kadar şart tsbi yaninbne öyle görüyorum 
0 oy
3 Şubat 2022 (1,070 puan) cevapladı

Bn 6 yıl önce 2 doz olmuştum ilk gebeliğimde bundada 1 doz oldum gerçekten sanki 2.doz beni çok etkileyecekmiş korkusu düştü içime ve ayaklarım resmen gitmedi sağlık ocağına:) 6 yıl içinde 3 doz yeterlidir görüşü okudum çok doktorların makalelerinde. 1doz 1 hafta yatırmıştı bu arada beni. Gebelikte 2 doz biontech oldum onlar hiç etkilemedi 1 doz tetenoz burnumdan getirdi o sebple 2.doozu olmadım artık 30.hafta doldu ztn hayırlısıyla yeter inş bu kadar doz

0 oy
3 Şubat 2022 (585 puan) cevapladı
24 de ilkini 33 de ikinciyi oldum bı sıkıntı olmadı covid yüzünden biraz erteledik nolmalde 20 de ilk bir ay sonra ikinci oluyor
0 oy
3 Şubat 2022 (1,602 puan) cevapladı
Gebelik haftasını neden etkileşim canim sağlık ocagini ara irtibata geç orda olunuyor ebe hemşire ilgileniyor ordan bilgi alabilirsin
0 oy
3 Şubat 2022 (379 puan) cevapladı
Saglik ocaginda ilk doz icin 20. Haftada gel dediler oldum  24. Haftamdayım bu gun gittim ikinci doza tam 30 gün geçmesi lazım sistem izin vermiyo pazartesi gel deyip gönderdiler 
0 oy
3 Şubat 2022 (293 puan) cevapladı
Ben geçen yıl hamile değilken yapmıştım sqglik ocagi onu ilk doz olarak saydı 2. Dozuda 24. Haftada oldum ben daha önce yaptıysanız soyleyin
0 oy
3 Şubat 2022 (2,779 puan) cevapladı
Ben 23 de oldum canim tek doz yeter dedi ebe lisede oldun mu ne zaman oldun diye sordu ne bilim oldum mu olduysam ne zaman oldum biz bi doz yapalım yeter dedi sanırım 10 yıl koruyormus bildiğim kadarıyla ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum ama
0 oy
3 Şubat 2022 (65 puan) cevapladı
3. Gebeliğim, tek doz oldum 3 gün önce. 18 haftaligim. Şişme ve baya ağrı yaptı bu sefer 
0 oy
3 Şubat 2022 (383 puan) cevapladı
21 haftalıkken oldum şimdi ikinciyi bekliyorum 
0 oy
3 Şubat 2022 misafir cevapladı
İlk gebeligimde 3 doz olmuştum. Şimdi ikinci bebeğime 16+2 haftalık hamileyim,20 haftalıkken olacağım inşallah. İlkinde 3 doz olduğum için bu hamilelikte 1 doz olacağım. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte tetanoz aşısı kaç doz ve ne zaman yapılır?
Gebelikte tetanoz aşısı genellikle iki doz şeklinde uygulanır. İlk doz, gebeliğin 20. haftasından sonra, ikinci doz ise ilk dozdan en az dört hafta sonra yapılır. Ancak daha önce aşı geçmişiniz varsa, doktorunuz bağışıklık durumunuza göre doz sayısını veya zamanlamasını güncelleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Daha önce aşı olmamak gebelikteki aşı takvimini nasıl etkiler?
Daha önce hiç tetanoz aşısı olmamış veya aşı geçmişi bilinmeyen gebelere genellikle iki doz aşı uygulanması önerilir. Eğer çocukluk döneminde tam doz aşı takviminizi tamamladıysanız, doktorunuz gebelik döneminde sadece hatırlatma dozu yapılmasına karar verebilir. Aşı geçmişiniz, gebelikte alacağınız doz sayısını doğrudan belirleyen en önemli faktördür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı gebeliğin kaçıncı haftasında yapılmalıdır?
Tetanoz aşısının ilk dozu genellikle gebeliğin 20. haftasından itibaren, ikinci dozu ise 24-28. haftalar arasında uygulanır. Bu zamanlama, bebeğin doğumda tetanoza karşı pasif bağışıklık kazanmasını sağlamak için kritik öneme sahiptir. Aşı takviminizi mutlaka kadın doğum uzmanınızla birlikte planlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde neden tetanoz aşısı olmam gerekiyor?
Gebelik döneminde tetanoz aşısı, hem anne adayını enfeksiyonlardan korumak hem de bebeğe plasenta yoluyla antikor geçişini sağlayarak yenidoğan tetanozunu önlemek için yapılır. Doğum sırasında hijyenik olmayan koşullarda oluşabilecek risklere karşı bu aşı, anne ve bebek için hayati bir koruma kalkanı oluşturur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı yaptırmak gebelikte herhangi bir risk oluşturur mu?
Tetanoz aşısı, gebelikte kullanımı güvenli kabul edilen inaktif bir aşıdır ve bebek üzerinde herhangi bir yan etkiye yol açmaz. Aşı sonrasında uygulama bölgesinde hafif ağrı, şişlik veya geçici ateş gibi belirtiler görülebilir, ancak bu durumlar genellikle bir iki gün içinde kendiliğinden geçer ve endişe edilecek bir durum değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,207 soru

24,666,260 cevap

366,991 kullanıcı

...