5 haftalık gebeyim, ateşim düşmüyor bebeğe zararı olur mu?

0 oy
218 göst.
3 Şubat 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (1 puan) sordu
5 Haftalık gebeyim ama bu hafta iki gün yüksek ateş geçirdim daha önce başına gelen oldu mu gebelikde, bebeğe ne kadar zararı olabilir?
Gebelik haftası 5

2 Cevap

0 oy
3 Şubat 2022 (1,750 puan) cevapladı
Ateş tehlikeli cnm hala varsa doktora git bende grip atlattım doktorum ateşin olunca haber ver demişti ama olmadı bende dikkat et ve haftan çok küçük 
-Reklam-
0 oy
3 Şubat 2022 (185 puan) cevapladı
Canım haftan daha azmış bilemedim ama bana dr um ateşin bebeğe zararı olmaz demişti 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 haftalık gebelikte yüksek ateş bebeğe ne kadar zarar verir?
Gebeliğin ilk haftalarında meydana gelen yüksek ateş, bebekte organ gelişimi üzerinde bazı riskler oluşturabilir ancak her ateş yükselmesi mutlaka zarar verecek anlamına gelmez. Özellikle 38.5 derece ve üzerindeki uzun süreli ateş durumlarında, vücuttaki enfeksiyonun bebeği etkilememesi için mutlaka bir hekim kontrolünde ateşin düşürülmesi gerekir. Erken dönemde ateşin süresi ve şiddeti, riskin boyutunu belirleyen en önemli faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte düşmeyen ateş için evde neler yapılabilir?
Gebelikte düşmeyen ateş durumunda ilk yapılması gereken şey, vücut ısısını kontrol altına almak için ılık duş almak ve hafif, pamuklu kıyafetler tercih etmektir. Bol sıvı tüketimi vücudun hidrasyonunu sağlamak için kritiktir ancak ateş 38 dereceyi geçiyorsa ve evdeki yöntemlerle düşmüyorsa, kendi başınıza ilaç kullanmadan derhal bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Gebelikte bilinçsiz ilaç kullanımı ateşin kendisinden daha ciddi riskler taşıyabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde ateş yükselmesi neden olur?
Erken gebelik döneminde ateş yükselmesi genellikle vücudun bağışıklık sisteminin verdiği bir tepkidir ve çoğunlukla idrar yolu enfeksiyonları, grip, soğuk algınlığı veya viral enfeksiyonlardan kaynaklanır. Gebelikte hormon değişimleri nedeniyle vücut ısısı zaten normalden biraz daha yüksek seyredebilir, ancak 38 derece üzerindeki ateş, vücutta bir enfeksiyon odağı olduğunun göstergesidir ve mutlaka araştırılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ateş kaç dereceden sonra tehlikelidir?
Hamilelikte 38 derece ve üzerindeki vücut ısısı tıbbi olarak ateş kabul edilir ve ciddiye alınması gereken bir durumdur. Özellikle ateşin uzun süre düşmemesi veya 39 dereceyi aşması, bebeğin gelişim ortamını olumsuz etkileyebileceği için acil müdahale gerektirir. Ateşin derecesi kadar, ateşin ne kadar süredir devam ettiği ve yanında eşlik eden titreme, karın ağrısı veya döküntü gibi belirtilerin varlığı da tanı için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeyken ateş için hangi doktora gidilmelidir?
Gebelik sürecinde yaşanan ateş, enfeksiyon kaynaklı olabileceği için öncelikle takipli olduğunuz Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanına başvurmanız en doğrusudur. Doktorunuz, ateşin kaynağını belirlemek için kan ve idrar tahlili isteyebilir veya gerekirse sizi bir enfeksiyon hastalıkları uzmanına yönlendirebilir. Gebelik takibini yapan doktorun bilgisi dışında herhangi bir ateş düşürücü veya antibiyotik kullanımı kesinlikle önerilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 189 göst.
27 Şubat 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Zy (307 puan) sordu
0 oy
4 cevap 555 göst.
0 oy
5 cevap 310 göst.
24 Temmuz 2023 Doğum kategorisinde Semaggg (57 puan) sordu

1,512,339 soru

24,667,966 cevap

367,099 kullanıcı

...