Belim çok ağrıyor ve karnım kasılıyor, bu bir sancı mı?

0 oy
185 göst.
3 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (308 puan) sordu
Belim cok agrıyor karnımda zor oturup kalkıyorm ve cocuk içimde cok kasılıyor sancı böyle bişeymi
Gebelik haftası 35+3

1 cevap

0 oy
3 Şubat 2022 (498 puan) cevapladı
Kasilma onunla birlikte sırt karın ağrısı doğum başlamış demek 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte karnımda bebeğin kasılması sancı mıdır?
Hamilelikte bebeğin içeride kasılması genellikle bebeğin hareketleri veya rahim kaslarının gerilmesiyle ilgilidir ancak düzenli aralıklarla gelen, belden başlayıp kasıklara yayılan sertleşmeler gerçek doğum sancısı belirtisi olabilir. Eğer kasılmalarınız dakikada bir tekrarlıyor, dinlenmekle geçmiyor ve şiddeti giderek artıyorsa bu durumu mutlaka doktorunuzla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareket ederken karnımın sertleşmesi normal mi?
Bebek hareket ederken karnın sertleşmesi, bebeğin pozisyon almasına bağlı olarak rahim duvarına baskı yapmasından kaynaklanan normal bir durumdur. Ancak bu sertleşme tüm karnı kaplıyor, bel ağrısı ile birleşiyor ve ritmik bir şekilde devam ediyorsa, bu durum Braxton Hicks kasılmaları veya erken doğum sancısı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gerçek doğum sancısı ile yalancı sancı nasıl ayırt edilir?
Gerçek doğum sancısı düzenli aralıklarla gelir, şiddeti zamanla artar ve dinlenmekle geçmezken; yalancı sancılar düzensizdir, pozisyon değiştirmekle veya dinlenmekle genellikle hafifler. Gerçek sancıda ağrı belden başlayıp tüm karna yayılır ve sertleşme hissi oldukça baskındır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bel ağrısı ve kasık sancısı ne zaman tehlikelidir?
Hamilelikte bel ağrısı ve kasık sancısı, vajinal kanama, su gelmesi, ateş veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma ile birlikte görülüyorsa acil tıbbi müdahale gerektirir. Ayrıca sancıların dakikada bir veya 10 dakikada 3-4 kez gibi sık aralıklarla gelmesi, erken doğum riski açısından mutlaka ciddiye alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı başladığında evde ne yapmalıyım?
Doğum sancısı başladığını düşündüğünüzde öncelikle sancıların saatini ve süresini not ederek düzenli olup olmadığını takip etmelisiniz. Eğer sancılar düzenli hale gelmişse, suyunuz gelmişse veya kanamanız varsa vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmeli ve hastaneye gitmek için hazırlık yapmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 262 göst.
0 oy
2 cevap 260 göst.
0 oy
1 cevap 204 göst.
14 Aralık 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Havin3434 (39 puan) sordu
0 oy
2 cevap 306 göst.

1,512,393 soru

24,668,556 cevap

367,129 kullanıcı

...