Dörtlü test sonucumu nasıl yorumlayabilirim?

0 oy
569 göst.
5 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (716 puan) sordu

image

sorum yukarda 
Gebelik haftası 17+4

2 Cevap

0 oy
5 Şubat 2022 (1,326 puan) cevapladı
Bu ikili test grafik gerekli böyle anlasilmaz
-Reklam-
0 oy
8 Ocak (1,518 puan) cevapladı

Canım çocuğunun cinsiyeti neydi benim de e3 biraz düşük çıktı sanırım erkek çocuklarda böyle oluyormuş bir sıkıntı yaşadın mı bir de kız mı erkek mi doğurdun tşk 

8 Ocak (425 puan) yorumladı
Ben 2li test zamanında yaptiramayinca 4 test yaptirdim E3 2.016 çıktı cinsiyeti erkek değer nasıl bilmiyorum ama yardımcı olabilmek için yazdım
9 Ocak (716 puan) yorumladı
@Mababylove bebeğim erkek şu an 3.5 yaşında maşallah bir sıkıntısı yok

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Dörtlü test sonucu nasıl yorumlanır ve değerler ne anlama gelir?
Dörtlü test sonucu, laboratuvar raporundaki AFP, hCG, uE3 ve İnhibin-A değerlerinin anne yaşı ve gebelik haftasıyla kıyaslanmasıyla yorumlanır. Bu değerler, bebekte down sendromu veya nöral tüp defekti gibi risklerin olasılığını belirlemek için kullanılır. Sonuçlarda yer alan 'risk oranı' 1/250 gibi bir değerden küçükse yüksek risk, büyükse düşük risk olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dörtlü test sonucu kaçıncı haftada en doğru sonucu verir?
Dörtlü testin en doğru sonuçları vermesi için genellikle gebeliğin 16. ile 20. haftaları arasında yapılması önerilir. Bu zaman aralığı, biyokimyasal değerlerin anne kanında en stabil olduğu ve tarama testinin hassasiyetinin en yüksek seviyeye ulaştığı dönemdir. Belirtilen haftaların dışında yapılan testlerde sonuçların güvenilirliği azalabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dörtlü test sonucu yüksek riskli çıkarsa ne yapmalıyım?
Dörtlü test sonucunun yüksek riskli çıkması, bebeğin mutlaka hasta olduğu anlamına gelmez; sadece ileri tetkik yapılması gerektiğini gösterir. Bu durumda doktorunuz genellikle ayrıntılı ultrason taraması, NIPT testi veya kesin tanı koymak için amniyosentez gibi girişimsel yöntemleri önerebilir. Panik yapmadan bir perinatoloji uzmanı ile görüşerek durumu değerlendirmek en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dörtlü testin doğruluk payı nedir ve kesin tanı koyar mı?
Dörtlü test kesin bir tanı aracı değil, sadece bir tarama testidir ve doğruluk payı yaklaşık yüzde 80 civarındadır. Bu test, sadece bebekte genetik bir anomali olma ihtimalinin düşük veya yüksek olduğunu belirlemeye yarar. Kesin tanı için ise sadece genetik inceleme içeren amniyosentez veya koryon villus örneklemesi gibi yöntemler kullanılmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dörtlü test sonucu düşük riskli çıkması ne anlama gelir?
Dörtlü test sonucunun düşük riskli çıkması, taranan genetik hastalıklar açısından bebeğin risk grubunda olmadığını ve taramanın negatif sonuçlandığını gösterir. Bu durum, testin kapsadığı hastalıklar için ek bir taramaya gerek duyulmadığı anlamına gelir. Ancak tarama testleri hiçbir zaman yüzde 100 garanti vermez, bu nedenle rutin gebelik takiplerine devam edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 499 göst.
0 oy
2 cevap 677 göst.
0 oy
3 cevap 1,391 göst.

1,512,305 soru

24,667,527 cevap

367,070 kullanıcı

...