NTS'de sancı çıktı ve 1 cm açıklığım var, ne yapmalıyım?

0 oy
457 göst.
9 Şubat 2022 Doğum kategorisinde (140 puan) sordu
Kızlar nts de sancı cıktı  alttan muanede 1 cm açıklık var dedi istersen yatıralım takip edelim dedi ama ben çok sancı hissetmiyorum gerek duymadım 1 cm bana az geldi yani bilemedim şu veya nişanda gelmedi sizce nasıl ilerler sizin ki nasıl ilerlemesi bir fikir olsun diye soruyorum ilk gebeliğim
Gebelik haftası 39

3 Cevap

0 oy
9 Şubat 2022 (1,692 puan) cevapladı
Sancini bekle canim acilma icin hareketler yap suyun gelirse hastaneye tekrar gidersin
9 Şubat 2022 (140 puan) yorumladı
Tamam teşekkür ederim bu adet sancısı gibi olan şey mi sancı acaba
9 Şubat 2022 (122 puan) yorumladı
Biraz daha farklı canım o sanci gelince sen tanırsın zaten kendini tanıtarak geliyor doğum sancısı :)
9 Şubat 2022 (140 puan) yorumladı
Bekleyeyim o zaman teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
9 Şubat 2022 misafir cevapladı
Sancin kaclarda ve hissetmiyorsun?
9 Şubat 2022 (140 puan) yorumladı
Nts kağıdını  doktor gelip aldı bakamadım
9 Şubat 2022 misafir yorumladı
Bazi insanlarin agri esigi dok yuksetir kolay kolay anlamiyirlar yuzden sordum. Dayanikmaz adet sancin olunca git istersen canim.
9 Şubat 2022 (140 puan) yorumladı
Tamm teşekkür ederim
0 oy
9 Şubat 2022 (474 puan) cevapladı
Keske 1 cm olsaydi acilmam o bile yok sancini evde cek kuzum hayirlisiyla dogumun olur isallah ama artarsa suyun falan gelirse hastane yakinsa evde dur ve hic beklemeden hastaneye gitmen lazim banada dua et sancim çıkıyor acilmam yok Rabbim hepimizi kurtarsin hayırlısıyla 
9 Şubat 2022 (140 puan) yorumladı
Amin inşallah sağlıkla kucağımıza alalım tez zamanda Allah yardımcımız olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NTS'de sancı çıkıp 1 cm açıklık olması doğumun başladığı anlamına mı gelir?
NTS'de sancı görülmesi ve 1 cm açıklık olması doğum sürecinin başladığını gösterse de aktif doğumun hemen gerçekleşeceği anlamına gelmez. Bu aşama 'latent' yani gizli evre olarak adlandırılır ve saatler hatta günler sürebilir. Düzenli ve şiddetli sancılar başlamadan, suyunuz gelmeden veya nişanınız düşmeden hastaneye yatış yapmanız zorunlu değildir ancak doktorunuzun önerdiği düzenli kontrolleri aksatmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
1 cm açıklık varken doğum belirtileri ne zaman başlar?
1 cm açıklık ile doğumun başlaması kişiden kişiye büyük farklılık gösterir. İlk gebeliklerde rahim ağzının açılması daha yavaş ilerlediği için bu süreç birkaç günden bir haftaya kadar uzayabilir. Belirtiler genellikle sancıların 5-10 dakikada bir gelmeye başlaması, nişan gelmesi veya suyun boşalması ile ciddileşir. Bu süreçte vücudunuzu dinleyerek dinlenmeye çalışmanız ve sancılarınızın sıklığını takip etmeniz önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sancı hissetmeden 1 cm açıklık olması normal mi?
Evet, hamileliğin son haftalarında sancı hissetmeden 1 cm açıklık olması oldukça normal bir durumdur. Vücut doğuma hazırlanırken rahim ağzı yavaş yavaş yumuşar ve açılmaya başlar; bu sırada hafif düzensiz kasılmalar hissedebilirsiniz ancak bunlar henüz gerçek doğum sancısı olmayabilir. Gerçek doğum sancıları genellikle düzenli hale gelir, şiddeti giderek artar ve pozisyon değiştirmekle geçmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nişan gelmeden veya su gelmeden doğum sancısı başlar mı?
Doğum sancıları genellikle nişan gelmesinden veya suyun boşalmasından önce başlayabilir. Her kadının doğum hikayesi benzersizdir; bazı kadınlarda önce su gelirken bazılarında sancılar başlar, bazılarında ise nişan düşmesi ilk belirtidir. 1 cm açıklık varken sancılarınızın düzensiz olması, doğumun henüz aktif aşamaya geçmediğini ancak vücudunuzun doğuma hazırlandığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NTS'de sancı çıkınca hastaneye ne zaman yatış yapılmalı?
Hastane yatışı genellikle sancıların 5 dakikada bir gelmesi, suyun gelmesi veya kanama gibi durumların varlığında değerlendirilir. Eğer sancılarınız çok hafifse ve düzenli değilse doktorunuz evde takip etmenize izin verebilir. Ancak bebek hareketlerinde azalma, şiddetli karın ağrısı veya suyunuzun geldiğinden şüphelendiğiniz durumlarda vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 801 göst.
0 oy
1 cevap 648 göst.
0 oy
2 cevap 774 göst.

1,512,228 soru

24,666,599 cevap

367,016 kullanıcı

...