Tansiyonum 19-10 çıktı, ne yapmalıyım, bebeğime zararı var mı?

0 oy
579 göst.
10 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (364 puan) sordu
Hanımlar 2-3 gündür tansiyonum çok yüksek. Ne yapsam düşürebilirimm? Bana veya bebeğime bir zararı var mı? Kendimi çokkk kötü hissetmiyorum ama yüksek olması korkutuyor tabii. Şuan da 19-10 yardım edin lütfen riskleri var mı

12 Cevap

0 oy
10 Şubat 2022 misafir cevapladı
Doktora gidin acil olarsk 18 deger gebelik zehirkenmesine sebeb olur.
10 Şubat 2022 (709 puan) yorumladı
Belkide oldu bile . Bizzat gebelik zehirlenmesi yaşamış biri olarak söylüyorum benim bile tansiyonum 17 yi geçmedi hamileyken . Soruyu soran arkadas buyuk tehlikedesin hemen git hastaneye hic bekleme
10 Şubat 2022 misafir yorumladı
Bende ayni bir hafta hastanede yattim. Duzene girdi ondada 15 /9 geçmiyordu. 37 hadtada yuksrk diye yattim 21/17 gorunce suniyi kesio sezeryana aldilar. Saglikla kucagima aldim cok şükür. Bu kadar yuksek gecirenlerin normal zaman kontrok yaptirmasi lazim dedi doktor. 24 saatlik holter takdiricam musait olunca
10 Şubat 2022 (709 puan) yorumladı
Ben o kadar yukseldigini gormedim ama senin kadar da şanslı degildim malesef . 24. Haftada farkedildi preeklamsi 29 da yolun sonuna geldik gelişim geriliği baslamisti 4 haftayi bulmustu kan akisi bozulmustu kalp ritmi bozulmustu ayni an aldilar sezeryan a 4 ay kaldi yogun bakimda erken doğum a bagli west sendromu var şuan taburcu olduktan snra bile oksijen cihazlarını kullanmaya devam etti sıkıntılı geçti yani
10 Şubat 2022 misafir yorumladı
20 haftada tabsiyin takibine 25 haftadan sinra ilaca basladim dogum yaptigimda 4 adet alfamet 2 adet adalet corono iciyirdum. Il gebeligimde bwni 26+4de sonuclandi 10 gun sonra vefat. O yuzden bynda herseyi erkenden takibs aldik.
10 Şubat 2022 (709 puan) yorumladı
En iyisini yapmissiniz bende ilkimde yasadim preeklamsiyi bu ikinci basindan beri ekopirin kullaniyorum. Adalet corono yu duymadim da doguma girerken bende 6 tane alfamet aliyodum günde bi doktorun agzindan şunu duymustum 'preeklamsi bi gebenin gebeligi boyunca basina gelebilecek en kötü hastaliklardan biridir' demişti . Esimin ailesinde preeklamsi geçirmiş biri daha var . Kadina tansiyon yuksek dikkat et demisler o zamanlar tansiyonu bilen yok tabi eve gelip tursuyla böreği ayni anda yeyince tansiyon fırlamış tani agzindan falan köpük gelmeye başlamış bebek ölmüş doğurtmuslar ama kadin 6 ay komada kalmış artik herkes o kadar umidini kesmiski mezar yerini bule kazmişlar ama 6 aylık bitkisel hayat sonunda yeniden tutunmuş hayata yaşiyo şimdi felçli sadece fizik tedavi falan aliyo hatta felcliyken bi mucize daha oldu ve tekrar hamile kaldi 7 yaşında oğlu var ilkokula başladı bu sene :))
-Reklam-
0 oy
10 Şubat 2022 (2,938 puan) cevapladı
Gebelik zehirlenmesi yaşıyor olabilirsin hemen durma acile koş hemen canım çok tehlikeli kaç haftalık sin
10 Şubat 2022 (364 puan) yorumladı
32 haftalığım. İnş bşy olmaz çok korkuyorum
10 Şubat 2022 (2,938 puan) yorumladı
Hemen gitmelisin bu çok önemli bir şey 14 olursa yatış veriyorlar sen 18 diyorsun
0 oy
10 Şubat 2022 (1,101 puan) cevapladı
Canim beklemen hata hastaneye yatirir doktorlar 14 bile riskli diyorlar hemen hastaneye git 
0 oy
10 Şubat 2022 (199 puan) cevapladı
Hemen en yakın acile gidip serumla düşürmen lazım çok riskli Bi durum sizin içinde bebek içinde 
0 oy
10 Şubat 2022 (1,588 puan) cevapladı
Acilen doktora gidin çok tehlikeli. Doktorum 14-9u görürsen hemen gel dedi bana  siz 19 dan bahsediyorsunuz
0 oy
10 Şubat 2022 (1,747 puan) cevapladı
Burda yapılacak hiç bir şey yok hiç bir yiyecek içecek antrenman düşürmez hastaneye gideceksiniz tansiyon düşürme ilacı verilecek başka yapılacak hiç bir şey yok. Düşük tansiyon tehlikeli değil ama yüksek tansiyon cok tehlikeli durumların habercisi olabilir.. zaman kaybetmeden hemen gidin. Cok geçmiş olsun
0 oy
10 Şubat 2022 (969 puan) cevapladı
Kız manyak mısın acilliksin sen şu annn.... Koş koş ne duruyorsun ... Benim bile sadece doğum yaptığım gün 16 ya çıktı diye başımda nöbet tuttular. Sabaha kadar hemşire saat başı geldi makineye bağladılar. Neden 16 diye yüz tane soru sordular. Tansiyon hasta mısın vs diye. İlk kez o gün 16 yı görmeme rağmennn... Sen 18 18 diyorsun.... 
0 oy
10 Şubat 2022 (998 puan) cevapladı
14/9 ve üstü olursa acil gel demişti doktorum acil doktorunuza ulaşın acile gidin çok riskli 
0 oy
10 Şubat 2022 (73 puan) cevapladı
Canim ilk gebeligimde tansiyon yüksekligi yasadim ama hic 18 19 olmadi doktorum 14 9 olunca gel diyordu en son 37 haftalikken 15 9 oldu ben seni daha fazla riske atamam dedi sezeryanla bebegi aldi senin durman hata lutfen canim en yakin acile git kontrol altina alınmalı 
10 Şubat 2022 (364 puan) yorumladı
Geldim acildeyim. Üstelik özel hastane tansiyoma bakıldı 17-9 çıktı bir hap verdiler bekliyoruz. Başkada bşy yapılmayacak sanırım. Anlamadım ki tahlil felan yapmazlsr mı
0 oy
10 Şubat 2022 (3,708 puan) cevapladı
Bu tansiyon değerine direkt yatış verilir. Neyi bekliyorsunuz hastaneye gitmek için?
10 Şubat 2022 (364 puan) yorumladı
Geldik şimdi bi tablet verildi. Düştü birazz. Başkada bşy yapıldı eve göndericekler sanırım.
0 oy
10 Şubat 2022 (1,326 puan) cevapladı
Siz hasteneye hemen.
0 oy
10 Şubat 2022 (129 puan) cevapladı
Gittin mi  acile acaba ne durumdasınız iyimisiniz
10 Şubat 2022 (364 puan) yorumladı
Evet geldim canım acildeyim. Bir hap verdiler içtim bekliyoruz bakalım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 19-10 tansiyon tehlikeli mi, ne yapmalıyım?
Hamilelikte 19-10 gibi yüksek tansiyon değerleri hem anne hem de bebek için ciddi bir risk faktörüdür ve acil tıbbi müdahale gerektirir. Bu tansiyon seviyesi preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) belirtisi olabileceği için vakit kaybetmeden en yakın acil servise başvurmanız hayati önem taşır. Evde kendi başınıza tansiyonu düşürmeye çalışmak yerine derhal bir kadın doğum uzmanına veya hastaneye ulaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek tansiyon bebeğe nasıl zarar verir?
Gebelik döneminde kontrol altına alınamayan yüksek tansiyon, plasentaya giden kan akışını azaltarak bebeğin beslenmesini ve oksijen almasını kısıtlayabilir. Bu durum bebekte gelişme geriliğine, erken doğuma veya plasentanın erken ayrılması gibi ciddi komplikasyonlara yol açabilir. Tansiyonun 14-9 değerlerinin üzerinde seyretmesi, hem anne adayının hayati organlarını hem de bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebileceği için doktor takibi zorunludur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon yüksekliği hangi belirtilerle kendini gösterir?
Gebelikte tansiyon yüksekliği çoğu zaman sessiz ilerlese de şiddetli baş ağrısı, görme bozuklukları, ani başlayan el ve ayak ödemi, sağ üst karın bölgesinde ağrı ve mide bulantısı gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Ancak bazen hiçbir belirti olmasa bile tansiyon değerleri çok yüksek çıkabilir. 19-10 gibi yüksek değerler, belirti olmasa dahi acil bir durum olarak kabul edilmeli ve mutlaka uzman kontrolünde değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Preeklampsi nedir ve belirtileri nelerdir?
Preeklampsi, genellikle gebeliğin 20. haftasından sonra ortaya çıkan, yüksek tansiyon ve idrarda protein kaçağı ile karakterize ciddi bir gebelik komplikasyonudur. Baş dönmesi, ani kilo artışı, ellerde ve yüzde şişme, ışığa karşı hassasiyet gibi belirtilerle kendini gösterebilir. 19-10 gibi tansiyon değerleri preeklampsi riskini kuvvetle düşündürdüğü için, bu durumun takibi hastane ortamında ilaç tedavisi veya doğum planlaması ile yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyonu düşürmek için evde ne yapılabilir?
Hamilelikte 19-10 seviyesindeki bir tansiyon, evde uygulanacak bitkisel çaylar veya dinlenme yöntemleriyle düşürülemez ve bu yöntemler zaman kaybına neden olarak riski artırır. Bu seviyedeki bir tansiyon yüksekliği acil bir tıbbi durumdur. Tansiyonunuzu düşürmeye çalışmak yerine, en yakın acil servise gitmek veya doktorunuzla doğrudan iletişime geçmek yapabileceğiniz tek ve en doğru müdahaledir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 493 göst.
2 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Elisa. (70 puan) sordu
0 oy
3 cevap 567 göst.
0 oy
2 cevap 313 göst.
5 Nisan 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Yavuzbselim (172 puan) sordu

1,512,233 soru

24,666,635 cevap

367,026 kullanıcı

...