39 haftalık gebeyim, suni sancı ile normal doğum yapabilir miyim?

0 oy
1,100 göst.
10 Şubat 2022 Doğum kategorisinde (8 puan) sordu
Hanımlar 39+0 gündeyiz. Bebeğim 200-300 gram önden giden iri bir bebek. Doktorum 4 kiloyu geçerse normal doğum zor olabilir sezaryen düşünür müsün diyor. Ben normal doğum ve epidural anestezi ile yani prenses doğum yapmak istiyorum. Su, nişan, sancı vb. gelmeden bebeğin günü dolmadan suni sancı alıp normal doğum yapan var mi, herhangi bir problem oluyor mu?  Suni sancı ile 4-5 cm açıklık olunca anestezi olunuyormuş sanırım. 
Gebelik haftası 39+0

5 Cevap

0 oy
10 Şubat 2022 (496 puan) cevapladı
Suni sanci ce epidurali bagdastiramadim pek, sonucta suni sanci annenin aci esigini yukseltip ikinmayi saglayarak acilma sagliyor, epidural de aciyi dindiriyo bilemedjm pek 
10 Şubat 2022 (159 puan) yorumladı
Acıyı azaltıyor ama tamamen o sancı tabiki bitmiyor kasilmalari bitek hisediceksin onuda hissetmek zorundasın bide açılmayı hızlandırıyor epidural
10 Şubat 2022 (8 puan) yorumladı
Suni sancıda amaç acı hissetmek değil de açılmayı sağlamak o yüzden epidural verince sadece ağrı azalıyor açılma devam edebiliyor her şey yolunda giderse. Ben bunu yaşayan örnekler var mi onu merak etmiştim de varmış
-Reklam-
0 oy
10 Şubat 2022 (375 puan) cevapladı
2.dogumda şu Nisan sancı hicbisey yokken 41 hafta dolduğu için gitmiştim 3 cm açıklık olduğu için doğuma alındım ve suni sancı verildi bi sorunda olmadı .epidurali bende istemiştim doktorum hiç gerek yok evdeki kasılmalar 3 cm açılmışsin sen yaparsın diyip yapmadı 
10 Şubat 2022 (8 puan) yorumladı
Benim doktorum da en fazla 41.haftada doğuma alırız daha fazla beklemeyiz diyor ama ben bebeğin kilosunun fazla olmasından tedirgin olup daha erken yapabilir miyiz acaba diye merak ediyorum.
0 oy
10 Şubat 2022 (159 puan) cevapladı
Evet canım 5 santim olunca epidural veriyorlar bi sorun olmadığı sürece bence normal doğum olunmali benim ilki ölü dogumdu epiduralli normal doğum oldum ve 6 7 santimken aklıma epidural geldi sezeryan bile istemiştim o sanciyla ama iyiki o şekilde olmus hemen hamile kaldım şuan Allah izin verirse normal doğum istiyorum tekrardan
10 Şubat 2022 (8 puan) yorumladı
İnşallah, çok teşekkür ederim
0 oy
10 Şubat 2022 (1,070 puan) cevapladı
Bu örneğin hepsini birebir 6 yıl önce yaşıdım 39. Hafatda hiç açılmam yoktu sıfırdu 2 gün üst üste tansiyonum 14 15lerde seyrendi doktorum istersen sezeryanla alalım istersen suni sancı deneyelim açılırsa hızlı yaparsın dedi. Sbh 9da yatışım yapıldı suni sancı verildi öğlen 1 de anam ağladı beni sezeryana alın diye bağırmaya başladım tbi bn canım çok tatlı çnkkü:) doktorum normal doğğum yanlısı buraya kadar geldin dönme 4 cm olmuş epidurel yapalım o zaman birde öyle deneyelim dedi öğlen saat 2 de 4 cm açıklıkla epirdurel yapıldı 5 te oğlumu kucağıma aldım 3 saat sonra. Epidurel sonrasında ağlayarak gittiğim odadan gülme seslerim geliyordu ama şöyle bir durum var doktor o ihtimalide bahsetti. 1.bazı kadınlarda epidurel etmi etmiyor o yönden şanslıydım tık keşmişti sancı hissetmemi 2.bzı kadınlarda açılmaya yine çok yavaş oluyor etkisi uzun süreli sağlayamıyoruz o yöndende şanslıydım 3 saatte 4 cmden 10 cm gelmişti. Dezavantajıda söyliyim ağrı olmadığı için verinli ıkınamıyorsun ıkınmadığın içinde doğumhanede çatalda süreç uzuyor 2 ebe karnıma bastırarak doğurttu ya bn beceremedim yada dezavantajı yaşadım taö doğum anında birde tabi bir ton dikiş:( aama sor yine yaparmsın evet:) sırf şimdi 2.de epidurel isterim diye özele gidiyorum mecbur yeterki sezeryan olmasımcılardanım çnkü ondam daha çok korkuyorum karnımın kesilmesi ürkütüyor beni:(
10 Şubat 2022 (159 puan) yorumladı
Vallaha duygularımız aynı bende yine epidural alicam sezeryan korkutuyor beni benim direk dikise falan fobim var aslında o yuzden istemiyorum
10 Şubat 2022 (1,070 puan) yorumladı
Yardımcı olabildiysem sevindim öncesinde bnce bu hafta doktorunla konuş yinede 4 cm epidurel verme taraftarımısınız diye bazı doktorları duyuyorum vermek istemiyor ama bnmki mesela normal olsunda epidurrelede olur yeter ki sonuna kdr şansımızı deneyelim cinlerdendi iyiki öyle oldu sonuçta sıfır açılmayla girdiğim hastaneden 8 saat sonra doğum yaptım. Sbahıda hiç birşeyi im yokmuş gbi çıktım eve gittim cnm
10 Şubat 2022 (8 puan) yorumladı
Kesinlikle ben de kesmek dikis denince aklım çıkıyor.
10 Şubat 2022 (8 puan) yorumladı
Yani özel hastane olduğu için doktor herhangi bir problem yoksa epidural olabilirsin dedi hatta bu konuda teşvik ediyorlar. +800 lira para alıyorlar sadece bunun için. Benim şüphem suni sancı ile epiduralin birleşmesi ve sıkıntı yaratmasiydi
10 Şubat 2022 (1,070 puan) yorumladı
Yok cnm sıkıntı yok biri kolunda bağlı serum şeklinde suni sancı. Diğeri belinde evet malesef bnm hastanemde 1100 tl istiyor ama ne yalan diyim değiyor. Gerçi normal+epidurel ücreti yine sezeryanda ücretinden düşük ama olay parade değil dediğim gbi karnımın kisilip dikiş atılma düşüncesi beni daha korkutuyor. Hepimize hayırlı doğumlar dilerim tabi gönül isterki inşallah hepimiz ne suni sancıya nede epidurrele gerek duymadan pıt diye doğuralım. :) hayırlısı olsun inşallah diyelim o zaman:)
0 oy
10 Şubat 2022 (1 puan) cevapladı
Merhaba anlattığın durumu ilk kizimda yaşadım 41.haftamdaydim ve su nisan sancı hiçbir belirti yoktu ilk tecrubem ve tez canliligimla doktorum suni sanci verip Alicam dedi ve direk atladim.. gule oynayâ yuruyerek belirtisiz normal doguma girdim sabah dokuzda suni sanci verdiler öğlen 11de avazim ayaktaydi basladi sanci dayanicak gibi degildim 2gibi epidural anestesioldum bir saat kadar dinlendim sancidan sonrâ yine 5gibi dogurdum uzerinden 8sene geçti hala unutamadim.. şimdi kizim abla oluyor ikinci hamileliigim 7.ayimdayim rabbim niyetimi nasip etsin ama belirtim gelmeden gitmeyi düşünmüyorum.. bazen eskiler buyuklerimizi dinlemek gerekiyormus. Annelerim dedi gitme bekle böyle normal doguma gidilmez hicbir belirtin yok dinlemedim.. bazen haftan yanlış ayarlanio bazen bebek beklemek istio tabiki tibbi acidan doktorundaha iyibilir suyunda azalma vs elzembaska riskin yoksa ben bekle derim hayirli doğumlar allahim kurtarsın derlerr ya bir avazda insallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte suni sancı ile normal doğum yapmak riskli mi?
Suni sancı ile normal doğum, tıbbi bir zorunluluk olduğunda veya belirli bir haftadan sonra bebeğin durumu uygunsa güvenle uygulanabilir. 39. haftada bebeğin gelişimi tamamlanmış kabul edildiği için, doktor kontrolünde suni sancı verilerek doğum süreci başlatılabilir. Ancak bu süreçte bebeğin kalp atışları ve rahim kasılmaları sürekli olarak NST cihazı ile izlenerek olası riskler minimize edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 kilo üstü iri bebeklerde normal doğum yapabilir miyim?
4 kilogram üzerindeki bebeklerde normal doğum tıbben mümkün olsa da, omuz takılması gibi riskler nedeniyle doktorlar sezaryen seçeneğini değerlendirebilir. Bebeğin tahmini ağırlığı 4 kilogramı geçtiğinde, doğum kanalına uyumu ve annenin pelvis yapısı uzman hekim tarafından detaylıca incelenir. Karar verilirken sadece bebeğin kilosu değil, annenin genel sağlık durumu ve gebelik seyri de dikkate alınır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı alırken epidural anestezi kaç cm açıklıkta yapılır?
Epidural anestezi, genellikle rahim ağzında 4-5 cm açıklık sağlandıktan ve doğum sancıları düzenli bir ritme girdikten sonra uygulanır. Bu süreçten önce epidural takılması, doğumun ilerlemesini yavaşlatabileceği için uzmanlar genellikle aktif doğum evresinin başlamasını beklerler. 4-5 cm açıklık, sancıların etkili olduğu ve anestezinin doğum sürecine müdahale etmeden konfor sağlayabileceği en ideal aralıktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile prenses doğum nedir ve nasıl uygulanır?
Halk arasında prenses doğum olarak bilinen yöntem, suni sancı ile başlatılan normal doğum sürecinde epidural anestezi kullanılarak ağrının minimize edilmesidir. Bu yöntemde anne adayı sancıları hisseder ancak ağrıyı duymaz, bu da doğumun daha konforlu geçmesini sağlar. Süreç, suni sancı serumunun takılmasıyla başlar ve yeterli açıklığa ulaşıldığında anestezi uzmanı tarafından epidural kateter yerleştirilerek devam eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile doğum yapmanın normal doğumdan farkı nedir?
Suni sancı ile doğumda, vücudun doğal olarak salgıladığı oksitosin hormonu yerine dışarıdan sentetik oksitosin takviyesi verilerek kasılmalar başlatılır veya güçlendirilir. Doğal doğumda süreç kendiliğinden başlarken, suni sancıda doğumun zamanlaması tıbbi olarak kontrol altına alınır. Her iki yöntemde de temel amaç güvenli bir normal doğum gerçekleştirmektir; ancak suni sancı süreci daha yakından takip edilmeyi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 762 göst.
0 oy
1 cevap 402 göst.

1,512,194 soru

24,666,153 cevap

366,986 kullanıcı

...