Gebelikte kanamam var, düşük riski dediler ne yapmalıyım?

0 oy
404 göst.
13 Şubat 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (1,093 puan) sordu
Kizlar benim bu aksam ustu kanamam oldu acile gittim dogumhanede kontrol edildi fakat doktor hic bisi soylemedi kalp atisi var dedi dusuk riskin var dedi progestan yazti agir kaldirma iliski yasama dedi ama neden oldugunu soylemedi napmam gerektigini badka soylemedi sizce neden kanamam olmus olabilir serum falanda takmadilar kanamami durdurmak icin parca duserse gel dediler kanamam hala devam ediyor. Kahverengi kirmizi karisik ama baya kanamam var napman gerekiyor neden olmus olabilir.
Gebelik haftası 12+6

2 Cevap

0 oy
13 Şubat 2022 (705 puan) cevapladı
Benimde 12 haftamda kanama oldum ama öyle böyle değil Di bazi insanlar sonradan bazilari ortada bazi lari doğuma kadar kanama görebilir bu genelde kese etrafinda biriken kan yada plasanta aşağa da olursa kanama yaşar doktor gerekenleri size zaten söylemiş ilaçlari düzenli kullanın ilişki asla yaşamayın ağir iş çok yürüyüş asla yapmayın çok geçmiş olsun 
13 Şubat 2022 (1,093 puan) yorumladı
Tesekkurler beni doktorun rahatligi cok tedirgin etti doktor bakti sonra gitti yan odaya bakti cok rahatti
13 Şubat 2022 (705 puan) yorumladı
Canım senin gibi kaç kişi geliyor ona rahatliği ondan yoksa gereken herşeyi söylemiş bazi korkutan olaylar onlar için çok basit şeyler
13 Şubat 2022 (1,093 puan) yorumladı
Agrim sancim yoktu suan hafiften sag tarafimda sanci basladi kanamam hala devam ediyor napmam lazim yada nasil yaatmam
13 Şubat 2022 (705 puan) yorumladı
Sirtina ve ayak altina yastik koy canım ayaklarin hafif yukarıda olsun kabız olmamaya çaliş bol su iç sancın varsa üst üste 2 bardak su iç canım inankı tedbir bizden taktir Allahtan dir dünyaya gelicek se zaten gelicek ilaçlarini kullan olmadi yarın başka doktora gidin özele en azinla birde iğne Olursun inankı bundan fazlasi olmuyor :( sağsağlım alırsın kucagina yavrunu
14 Şubat 2022 (1,093 puan) yorumladı
Gidicem cnm bugun ozele dun aksam randevu aldim sancim agrim hic yok arada belime agri yapio sadece kanamam var oda arada kirmizi arada kahverengi iste
-Reklam-
0 oy
13 Şubat 2022 (55 puan) cevapladı
Benimde 12 haftada yogun kanamam oldu hemde buyuk bir pihti parcasi geldi bazen kanamalarin nedeni bilinmiyomus igne yapildi bide progestan kullandim bi kac gun daha devam etti ama sonradan kanamam durdu insallah seninde bi aksilik olmadan kanaman biter yavruna sag salim kavusursun ama dikkat et kesinlikle iliskiye girme agir kaldirma hareketlerine cok dikkat et yat dinlen bol bol
13 Şubat 2022 (1,093 puan) yorumladı
Hic bisi yapmadilar igne bile
13 Şubat 2022 (55 puan) yorumladı
Yapmalari gerekiyodu genelde kanama oldugu zaman igne yapiyorlar
14 Şubat 2022 (1,093 puan) yorumladı
İste bende ondan cok stres yaptim doktor cok rahatti bakti yukarda yazdiklarimi hic bisi yokmus gbi yan odaya gitti yatti buyuk ihtimal kadin dogumcu degildi zaten acil doktoru falandi ondan cok sinir oldum stres oldum
14 Şubat 2022 (55 puan) yorumladı
İstersen riske atma baska bi doktora daha git
14 Şubat 2022 (1,093 puan) yorumladı
Bugun ozele gittik cnm kalp atislarini duyamadik haftaya bi daha cagirdi progestan kullanicam

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte kahverengi ve kırmızı karışık kanama neden olur?
Gebelikte görülen kahverengi ve kırmızı karışık kanamalar, düşük tehdidi, rahim ağzı hassasiyeti, yerleşme kanaması veya plasenta ile ilgili durumlar nedeniyle oluşabilir. Kırmızı kanama aktif kanamayı, kahverengi ise eski kanı temsil eder; ancak her türlü kanama durumu mutlaka uzman bir doktor tarafından vajinal muayene ve ultrason ile değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük riski tanısı konulduğunda nelere dikkat edilmelidir?
Düşük riski tanısı konulduğunda en önemli kural mutlak istirahattir; ağır kaldırmaktan, ıkınmaktan ve cinsel ilişkiden tamamen kaçınılmalıdır. Doktorunuzun reçete ettiği progestan gibi ilaçları saatinde kullanmalı ve kanama miktarında artış, şiddetli karın ağrısı veya parça düşürme gibi durumlarda vakit kaybetmeden acil servise başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte progestan ilacı ne işe yarar ve nasıl kullanılır?
Progestan, gebeliğin devamlılığını desteklemek ve rahim kasılmalarını baskılayarak düşük riskini azaltmak amacıyla kullanılan bir hormon takviyesidir. Genellikle doktorun belirlediği dozda, ağızdan veya vajinal yolla düzenli olarak kullanılır; ilacın bırakılma zamanına veya dozuna sadece muayeneyi yapan doktor karar vermelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kanamasında acil serviste hangi kontroller yapılır?
Acil serviste gebelik kanaması ile başvuran hastalara öncelikle bebeğin kalp atışlarını kontrol etmek için ultrason yapılır ve rahim ağzı açıklığı değerlendirilir. Kanamanın kaynağını anlamak için yapılan bu muayene sonucunda düşük riski belirlenirse, doktorun uygun gördüğü şekilde istirahat önerilir veya ilaç tedavisi düzenlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte parça düşürme belirtileri nelerdir ve ne yapılmalı?
Parça düşürme, şiddetli kramp tarzında karın ağrısı ve yoğun, pıhtılı kanama ile kendini gösteren ciddi bir durumdur. Eğer kanamanızın içinde et parçasına benzer yapılar fark ederseniz, bu parçaları bir kaba alarak veya fotoğraflayarak hemen bir sağlık kuruluşuna gitmeniz, doktorun düşük sürecini teşhis etmesi açısından kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,482 soru

24,669,864 cevap

367,196 kullanıcı

...