18+5 haftalık gebeyim, bebeğimin hareketlerini hissetmiyorum?

0 oy
548 göst.
13 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (415 puan) sordu
Sorum yukarıda hanimlar
Gebelik haftası 18+5

9 Cevap

0 oy
13 Şubat 2022 (686 puan) cevapladı
Gayet normal bazen hareket ediyor anlıyoruz ama bebek küçük 20 21 de anlarsınız hareketlerini
13 Şubat 2022 (415 puan) yorumladı
İnşallah bekliyorum bende cnm ya
-Reklam-
0 oy
13 Şubat 2022 (547 puan) cevapladı
Bende 19. Hafta da başladım hissetmeye canım doktorumda 20. Hafta da başlarsın demişti oyuzden normal kimisi erken hissediyor kimisi geç sorun yapma yani 
13 Şubat 2022 (415 puan) yorumladı
İnşallah cnm :(((
0 oy
13 Şubat 2022 (357 puan) cevapladı
Ben saat 00 itibariyle 16 haftalık oldum bugün hissetmeye başladım kasik tarafımda çikolata yeyip elimi koyuyorum tekmelerini pıt pıt hissediyorum 2. Gebeligim sizin ilkmi
13 Şubat 2022 (415 puan) yorumladı
Ne güzel  . Hayır 3. Gebeligim onun için tedirgin oldum ilk olsa normal ama ilk değil ya stres yapiyo insan
13 Şubat 2022 (357 puan) yorumladı
Cinsiyeti belli mi canım korkma lütfen Rabbimin izniyle hissedersin en kısa zamanda inşallah bı Dr a git istersen en azından için rahat olur
13 Şubat 2022 (415 puan) yorumladı
Erkek dediler cnm bidahada göstermedi kendini benim endişem sağlığı yoksa  hareketleri elbet hissederim
0 oy
13 Şubat 2022 (251 puan) cevapladı
Evet Normal 
0 oy
13 Şubat 2022 (1,428 puan) cevapladı
Ben hissediyorum minik bedenini yavrumun 16 haftalık 
0 oy
13 Şubat 2022 (118 puan) cevapladı
Aynı sekıldeyız doktor 20 22 haftadan önce hissetmemen cok normal dedi ama su aralar karnımda hafüf bir karıncanmalar oluyor hareketmidir Baska bişey mü bilmiyorm
0 oy
13 Şubat 2022 (938 puan) cevapladı
3.gebeliğim 23de hissetmeye başladım. Tamam evet işte bu dediğim 25 26yı buldu. İlk oğlumda da 24te hissetmiştim. 
0 oy
14 Şubat 2022 (12 puan) cevapladı
İlk geblikse normal bendede öyle olmuştu canım. 
0 oy
14 Şubat 2022 (12 puan) cevapladı
Eğer ilk gebeliginizse çok normal ben 18.haftada hissettim ama ilk gebeliklerde 24.haftda bile hisseden varmış Doktor Kağan Kocatepe kesinlikle dinlemenizi tavsiye ederim.Cok iyi bir doktor ve gerçekten çok iyi anlatıyor ve kendinizi iyi hissediyorsunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

18 haftalık gebelikte bebeğin hareketlerini hissetmemek normal mi?
18 haftalık gebelikte bebeğin hareketlerinin hissedilmemesi tıbbi olarak oldukça normal kabul edilen bir durumdur. İlk gebeliğini yaşayan kadınlar genellikle bebek hareketlerini 20 ile 22. haftalar arasında hissetmeye başlarlar, bu nedenle 18. haftada hareket olmaması herhangi bir sorun olduğunu göstermez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketleri ilk ne zaman hissedilmeye başlanır?
Bebek hareketleri genellikle gebeliğin 18. ve 24. haftaları arasında hissedilmeye başlanır. İlk gebeliklerde bu süreci hissetmek 20. haftayı bulabilirken, daha önce doğum yapmış anneler bebek hareketlerini 16. haftadan itibaren fark etmeye başlayabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketlerini hissetmeyi etkileyen faktörler nelerdir?
Bebek hareketlerinin hissedilmesini etkileyen en önemli faktörler plasentanın konumu, annenin vücut kitle indeksi ve bebeğin o anki pozisyonudur. Plasentanın ön duvarda yerleştiği durumlarda bebek hareketleri yastık görevi gören bu yapı nedeniyle daha geç veya daha zayıf hissedilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketlerini daha net hissetmek için ne yapılabilir?
Bebek hareketlerini hissetmeye başlamak için en uygun zaman genellikle yemek yedikten sonra veya gün sonunda sessiz bir ortamda sırt üstü uzanıp odaklanmaktır. Özellikle tatlı bir şeyler yedikten sonra kan şekerindeki hafif yükseliş bebeğin daha aktif olmasına ve hareketlerinin daha kolay fark edilmesine yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda bebek hareketleri için doktora gidilmelidir?
Gebeliğin 24. haftasını geçtiğiniz halde hala hiçbir hareket hissetmiyorsanız veya daha önceden düzenli hissettiğiniz hareketlerde ani ve uzun süreli bir kesilme yaşarsanız mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Bu haftalarda hareketlerin hissedilmemesi genellikle tamamen normaldir ancak endişe duyduğunuz her an uzman görüşü almak en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
15 cevap 734 göst.
0 oy
10 cevap 703 göst.
16 Haziran 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nur88 (302 puan) sordu
0 oy
7 cevap 2,958 göst.

1,512,175 soru

24,665,913 cevap

366,975 kullanıcı

...