40+1 haftalık gebeyim, suni sancı almalı mıyım?

0 oy
408 göst.
14 Şubat 2022 Doğum kategorisinde (81 puan) sordu
40+1 oldum şimdi nst de sancım çıkıyor  ama açılmam hiç yok dediler yatışı yapalım yada eve git bekle bende karar veremedim yatışı yapıp suni sancıyı alsammı yoksa beklesemmi ama hiç sanmıyorum açılma olacağını.... çok yoruldum doğurmak istiyorum da artık 
Gebelik haftası 40+1

6 Cevap

0 oy
14 Şubat 2022 (225 puan) cevapladı
aynısı başıma geldi 41 e kadar bekledim. olmadı Bi iki sancim çıktı ama açılma olmadı. hastanede yattım suni sancı verdiler 22 saat çektim sadece 2 cm açılma oldu daha sonra sezeryana aldılar boşu boşuna sancı çektim sezeyandan sonra da devam etti sancılar şimdiki aklım olsa direk sezeryana geçerdim boşuna eziyet 
-Reklam-
0 oy
14 Şubat 2022 (105 puan) cevapladı
Ben 40+0 oldum bugün bende hergün ölüyorum ama yapacak birsey yok acilma her an olabilir kendine suni sanciyla eziyet etme bu benim 4.cü cocugum allahin izniyle ve bir cocugumda suni sancı yaptilar öldüm öldüm dirildim olmayan agrilar birak daha vakti gelmemis bekle yürüyüs yap bol bol acilma dogum esnasinda zaten olur sezeryan zaten tavsiye etmem normal dogum en güzeli bende senin gibi bekliyorum yapacak birsey yok vakti gelirse zaten belli eder kendisini allah yardimcin olsun 
0 oy
14 Şubat 2022 (343 puan) cevapladı
Bende şu an nst bekliyorum 40+0

2cm acilmam varmış suniyi ben istedim vermediler 3veya 4cm olunca veya 41.haftada veriyoruz kendi sancini bekle dedi.bebegin kafası kanaldaymis.tek korkum bebegin kakasini yapması.kasilmalar ara ara düzensiz oluyor .Karar senin .Ben tıp fakültesine geliyorum sen özele mi gidiyorsun 
14 Şubat 2022 (618 puan) yorumladı
Cnm bnde ilk dogumumu 39+6 da yaptm gece nisanim gelmişti bide hafif hafif ağrılar acile gidince 4 cm acilmam vardı suni sancı verdiler ama sürekli nst bağlı olduğum icn zorlanmistm biraz
0 oy
14 Şubat 2022 (618 puan) cevapladı
Nst falan bağlı olmicaksan istersen suni sancı dene bn almistm ama nst bağlıyken çok zor oldu en azından hareket halinde olmak güzel olur 
14 Şubat 2022 (388 puan) yorumladı
Bozim burda nts ler kablosuz banyoya bile giriliyor
14 Şubat 2022 (618 puan) yorumladı
Ne güzel bana nst baglamislardi yataktan kalkamiyordm o yüzden zor geçti suni sancı
0 oy
14 Şubat 2022 (55 puan) cevapladı
Benim de ilk cocugumda.suyum geldigi icin mecbur suni sanci vermislerdi.evet zor ama 1 saat baya bagirtiyo 1 saat icin katlan al suni sanci daha cabuk acilma oluyo
0 oy
14 Şubat 2022 (1,133 puan) cevapladı
Canim bence suni al neden dersen ben son haftalarda şu bebeğin kaka yapma olayını çok düşünüyorum korkuyorum . Benimde şuan 36 haftalik ama doktor nerdyse 40 haftalik dedi yani haftaya gidicem tekrar eder yatış verelim suni versinler derse direk kabul ederim yani bence sende kabul et günü gelmiş zaten bi avazda kurtulursun İnş 
14 Şubat 2022 (1,133 puan) yorumladı
Merdiven in çık ahududu cayi açılma sagliyormus haberin olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftayı geçince suni sancı almak gerekli mi?
40 haftayı dolduran gebeliklerde suni sancı kararı, bebeğin ve annenin sağlık durumuna, rahim ağzındaki açıklığa ve NST sonuçlarına göre doktor tarafından verilir. Tıbbi olarak 41. haftadan sonra plasenta yaşlanması riski arttığı için doktorlar genellikle doğumu başlatmayı tercih ederler. Ancak herhangi bir acil durum yoksa ve bebek sağlıklıysa, doktorunuzla görüşerek birkaç gün daha bekleyip bekleyemeyeceğinizi netleştirmeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancı çıkarken açıklık olmaması normal mi?
NST'de sancı çıkması ancak rahim ağzında açıklık olmaması oldukça yaygın bir durumdur ve bu sancılar 'hazırlık sancıları' veya 'yalancı sancılar' olarak adlandırılabilir. Rahim ağzının açılması için vücudun kendi doğum sürecini başlatması veya suni sancı gibi dış müdahalelerle tetiklenmesi gerekir. Sancıların şiddeti ve düzeni doğumun başladığını göstermez; gerçek doğum sancısı, rahim ağzında düzenli bir açılmaya ve incelmeye yol açan sancıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile doğum süreci nasıl ilerler?
Suni sancı, vücudun doğal doğum sancılarını taklit eden oksitosin hormonunun damar yoluyla kontrollü bir şekilde verilmesi işlemidir. İşlem sırasında bebek ve sancılar NST cihazı ile sürekli takip edilir; rahim ağzındaki açılma ve bebeğin kanala inişi düzenli muayenelerle izlenir. Suni sancı genellikle yavaş dozlarda başlanır ve rahim ağzı açıklığı belirli bir seviyeye ulaşana kadar kademeli olarak artırılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+1 haftalık gebelikte hastaneye yatış ne zaman yapılmalı?
40+1 haftalık bir gebelikte hastaneye yatış kararı; suyun gelmesi, düzenli ve şiddetli doğum sancılarının başlaması veya NST'de bebeğin kalp atışlarında bir sıkıntı (distres) görülmesi durumunda aciliyet kazanır. Eğer bu belirtiler yoksa, doktorunuz gebeliğin takibi için belirli aralıklarla hastaneye gelmenizi isteyebilir. Yatış kararını verirken yorgunluk seviyenizi, bebeğin hareketlerini ve doktorunuzun NST verilerine dayanarak sunduğu risk analizini göz önünde bulundurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı almadan önce nelere dikkat edilmeli?
Suni sancı almadan önce mutlaka doktorunuza rahim ağzı durumunuzu (Bishop skoru) ve bebeğin genel sağlık durumunu detaylıca sormalısınız. Suni sancı süreci bazen beklediğinizden daha uzun sürebilir veya sancıların şiddeti beklenenden fazla hissedilebilir. Eğer kendinizi fiziksel ve psikolojik olarak hazır hissediyorsanız, bu yöntemin sizin ve bebeğiniz için en güvenli yol olup olmadığını uzmanınızla konuşarak karar vermeniz önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 410 göst.
0 oy
14 cevap 1,037 göst.
0 oy
14 cevap 1,366 göst.
6 Kasım 2021 Doğum kategorisinde Kubra3452 (31 puan) sordu
0 oy
4 cevap 477 göst.

1,512,405 soru

24,668,727 cevap

367,145 kullanıcı

...