22+2 haftalık gebelikte bel ağrım neden çok oluyor?

0 oy
111 göst.
14 Şubat 2022 Doğum kategorisinde (268 puan) sordu
22+2 belim kopuyor ayakta kalsam biraz iş görsem ölüyorum ve 2 gündür göbeğim gözüme çok büyümüş geliyo 
Gebelik haftası 22+2

1 cevap

0 oy
14 Şubat 2022 (368 puan) cevapladı
26 haftamdayim hala daha ağrıyor agirlastikca daha zor oluyor. Sağlıkla alalım insllah bebeklerimizi. İlk gebelik olunca çok korkuyor insan 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

22 haftalık gebelikte bel ağrısı neden olur?
22 haftalık gebelikte bel ağrısı, vücudun ağırlık merkezinin değişmesi, artan karın ağırlığı ve gebelik hormonlarının eklemleri gevşetmesi nedeniyle ortaya çıkar. Bu dönemde omurgaya binen yük arttığı için bel bölgesindeki kaslar daha fazla zorlanır ve özellikle ayakta kalındığında şiddetli ağrılar hissedilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
22 haftalık hamilelikte göbek bir anda neden büyür?
22 haftalık hamilelikte göbeğin aniden büyüdüğünün fark edilmesi, bebeğin büyüme hızının artması ve rahimin karın boşluğuna daha fazla yükselmesiyle ilgilidir. Bu haftalarda bebek hareketleri belirginleşir ve rahim yapısı artık dışarıdan daha net bir şekilde fark edilecek kadar genişler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bel ağrısı nasıl hafifletilir?
Gebelikte bel ağrısını hafifletmek için dik duruş pozisyonunu korumak, uzun süre ayakta kalmamak ve uygun destekli ayakkabılar tercih etmek oldukça önemlidir. Ayrıca gebelik egzersizleri yaparak sırt kaslarını güçlendirmek ve otururken bel bölgesini yastıkla desteklemek ağrıyı azaltmaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bel ağrısı ne zaman doktora danışılmalı?
Hamilelikte bel ağrısı ile birlikte vajinal kanama, idrarda yanma, ateş veya dinlenmekle geçmeyen şiddetli kasılmalar varsa mutlaka doktora başvurulmalıdır. Ayrıca ağrı tek taraflı ve çok keskin bir şekilde hissediliyorsa, bu durum başka bir sağlık sorununun habercisi olabileceği için tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
22 haftalık gebelikte ayakta kalmak zararlı mı?
22 haftalık gebelikte uzun süre ayakta kalmak bel ve bacak ağrılarını şiddetlendirebileceği için önerilmez. Mümkün olduğunca sık aralıklarla oturarak dinlenmek, bacakları hafif yukarı kaldırmak ve vücudu yoran ağır işlerden kaçınmak, gebelik konforunu artırmak için en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,815 soru

24,674,140 cevap

367,435 kullanıcı

...