39+1 haftalık gebeyim, NST'de sancım çıktı, doğum yakın mı?

0 oy
592 göst.
19 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (331 puan) sordu

image

bebeğin kasılmasıyla ilgili acile gittim kızlar sizce doğum yakın mı

Gebelik haftası 39+1

3 Cevap

0 oy
19 Şubat 2022 (388 puan) cevapladı
Resim yok cnm
19 Şubat 2022 (331 puan) yorumladı
yükledim cnm
-Reklam-
0 oy
19 Şubat 2022 (13 puan) cevapladı
Sancı gözüküyor anladığım kadarıyla 100 üstüne çıkmış
19 Şubat 2022 (1,414 puan) yorumladı
Onlar sancı değil sancı dag gibi oluyor böyle yukarı hemen çıkıp inen sancı olmuyor hareket etdiyse ondanda olabilir
19 Şubat 2022 (331 puan) yorumladı
sancın var ama düzenli.değil dedi cnm sancın yok demdi
0 oy
19 Şubat 2022 (535 puan) cevapladı
Düzensiz sancı var kuzum 
19 Şubat 2022 (331 puan) yorumladı
benim sabahtan beri ağrılarım daha da artı ama çıklık yok dedi bilmyrm
19 Şubat 2022 (535 puan) yorumladı
Kacinci dogum
19 Şubat 2022 (331 puan) yorumladı
ilk doğumum cnm ordaki eve  açıklığa baktı parmak ucu kadar  dedi rahmin hala kalın dedi ama sabahtan aprım geçmiyor
19 Şubat 2022 (535 puan) yorumladı
Kuzum söyle soyliyim  acikligin az ilk dogumlarda  açıklık hızı belli olmaz çabuk ilerlemez eğer iki daha fazla dogum olsaydı bu açıklık çabuk ilerlerdi  çünkü zaten ilk doğumdan açıklık oluşuyordu sancın varsa eğer sancı ile beraber açıklık ilerler haftan erken değil sana tavsiyem bol bol hareket etmen merdiven in çık otur kalk hareket halinde ol ki sancin siklassin  acilman ilerlesin
19 Şubat 2022 (331 puan) yorumladı
peki öyle yaparım Allah razı olsun cevapladğnız için çok sağolun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39+1 haftalık gebelikte NST'de sancı çıkması ne anlama gelir?
NST'de sancı çıkması, rahim kasılmalarının başladığını ve vücudun doğuma hazırlandığını gösterir. 39. haftada bu kasılmaların düzenli hale gelmesi, rahim ağzında açılma olup olmadığının kontrol edilmesi gerektiğini işaret eder; ancak sadece NST sonucu tek başına doğumun başladığını kanıtlamaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren en temel belirtiler; düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan kasılmalar, nişan gelmesi, suyun gelmesi ve bebek hareketlerinde değişikliktir. 39+1 haftalık bir gebelikte bu belirtilerden herhangi biri gözlemlendiğinde, mutlaka doktorunuza başvurarak rahim ağzı muayenesi yaptırmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonuçlarında sancı değeri kaç olmalıdır?
NST cihazında sancı değerleri (kontraksiyon) genellikle 20-30 mmHg civarından başlayıp, doğum sancısı sırasında 80-100 mmHg ve üzerine çıkabilir. Ancak önemli olan değerin yüksekliğinden ziyade, sancıların 5-10 dakikada bir düzenli gelmesi ve rahim ağzında bir değişikliğe yol açıp açmadığıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39. haftada kasılmalar varken ne zaman hastaneye gidilir?
Kasılmalarınız 10 dakikada bir, yaklaşık 45-60 saniye sürecek şekilde düzenli gelmeye başladığında hastaneye gitme zamanınız gelmiş olabilir. Eğer sancılarınıza ek olarak su gelişi, kanama veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma hissederseniz, beklemeden acil servise başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkmasına rağmen doğum hemen olur mu?
NST'de sancı çıkması her zaman doğumun o an başlayacağı anlamına gelmez; bazen 'yalancı sancı' denilen düzensiz kasılmalar da görülebilir. Doğumun gerçekleşmesi için sancıların rahim ağzında incelme ve açıklık (dilatasyon) oluşturacak kadar güçlü ve düzenli olması gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 1,265 göst.
17 Şubat 2022 Doğum kategorisinde OzlemCun (1,588 puan) sordu
0 oy
1 cevap 220 göst.
0 oy
3 cevap 416 göst.

1,512,555 soru

24,670,776 cevap

367,240 kullanıcı

...