Gebelik şekerim var, 36. haftada 3100 gram bebekle normal doğurabilir miyim?

0 oy
145 göst.
19 Şubat 2022 Doğum kategorisinde (131 puan) sordu
Merhabalar, 24. Hafta gebelik şekerim sınırda çıkmıştı. Diyet yaptım yediklerime dikkat ettim. Sürekli şekerimi ölçtüm ama bebeğim gününden 4 gün ileri. Şimdi 36+1deyiz ama bebeğin kilosu 3100gr. Böyle olup normal doğum yapan var mı? 
Gebelik haftası 36

1 cevap

0 oy
19 Şubat 2022 (31 puan) cevapladı
Merhaba. Bendede gebelik şekeri var ve insülin kullaniyorum. 39+6 haftaligim. 36.haftada bebeğim 3300 gramdı. 2 hafta öndeydik. Doktorum 36 dan sonra şekeri tamamen yasakladı. Kilo alımı çok olmadı. Boyumuz uzadı. Çatı muayenesinde normal doğum yapabileceğimi söyledi. Şimdilik beklemedeyim. Nişanım geldi ama açılma yok. Dikkat ederseniz normal yapabilirsiniz
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri olanlar normal doğum yapabilir mi?
Gebelik şekeri tek başına normal doğuma engel bir durum değildir; ancak bebeğin kilosu, anne adayının kan şekeri regülasyonu ve doğum kanalındaki gelişimi doktor tarafından yakından izlenmelidir. Eğer kan şekeri diyetle kontrol altında tutulabiliyorsa ve bebekte aşırı bir makrozomi (iri bebek) riski yoksa, çoğu uzman normal doğumu desteklemektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde bebeğin kilosu normal doğumu nasıl etkiler?
Gebelik şekerinde bebeğin kilosu, doğumun şekline karar verilirken en önemli kriterlerden biridir. Bebeğin kilosu 4000-4500 gramın üzerinde tahmin edildiğinde omuz takılması riski nedeniyle sezaryen önerilebilir. Ancak 3000-3500 gram aralığındaki bebeklerde, anne adayının çatı muayenesi ve genel sağlık durumu uygunsa normal doğum güvenle denenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde doğum ne zaman başlatılmalıdır?
Gebelik şekeri olan anne adaylarında, bebeğin gelişiminin durması veya aşırı irileşmesi gibi riskler göz önüne alınarak genellikle 38. ile 40. haftalar arasında doğumun gerçekleşmesi planlanır. Eğer kan şekeri seviyeleri diyetle dengelenemiyorsa veya bebeğin takibinde bir sorun fark edilirse, doktorlar 39. haftadan önce suni sancı ile doğumu başlatmayı tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri olan anneler doğumda nelere dikkat etmeli?
Gebelik şekeri olan annelerin doğum sürecinde en önemli nokta, kan şekerinin doğum anında da stabil tutulmasıdır. Doğum sancıları sırasında ve sonrasında bebeğin kan şekeri düzeyleri, potansiyel hipoglisemi riski nedeniyle yenidoğan ünitesinde yakın takip edilmelidir. Anne, doğum ekibini gebelik şekeri geçmişi hakkında mutlaka bilgilendirmeli ve doğum sırasında gerekli şeker ölçümleri yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri bebeğin gelişimini nasıl etkiler?
Gebelik şekeri, anneden bebeğe geçen fazla glikoz nedeniyle bebeğin pankreasının daha fazla insülin üretmesine ve buna bağlı olarak bebeğin normalden daha hızlı kilo almasına yol açabilir. Bu durum bebeğin organ gelişimini hızlandırabileceği gibi, doğum sonrası dönemde bebekte geçici kan şekeri düşüklüğü gibi komplikasyonlara da neden olabilir. Bu nedenle düzenli NST ve ultrason takibi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,452 soru

24,669,325 cevap

367,168 kullanıcı

...