9 haftalık hamileyim, belirtilerim azaldı, normal mi?

0 oy
231 göst.
27 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (2 puan) sordu
Merhaba 9 haftalık hamileyim ve kese arkasında bi kanama alanı göründü geçen hafta dışardan kanamam yok bebeğin kalp atışını da duydum gayet sağlıklıydı çok şükürbu haftaya kadar mide bulantılarım göğüs hassasiyetini oldukca fazla hissesiyodum.ama bu hafta bu şikayetler baya hafifledi annelik iç güdüsüyle tedirgin oldum yaşayan var mı belirtiler hafifleyebiliyo mu? 
Gebelik haftası 10

3 Cevap

0 oy
27 Şubat 2022 (625 puan) cevapladı
Oluyor oluyor korkma bazan hiç hamile değil hissi giriyor hareket edene kadar bu böyle  sürecek endişe etme hareket edince bu kezde aha hareket etmedi diye .. aslında bak kokrkun bile annelik iç gudun sormuşsun bak üzülme sakın 
-Reklam-
0 oy
27 Şubat 2022 (608 puan) cevapladı
Kalp atısını ne zaman duydunuz
0 oy
27 Şubat 2022 (770 puan) cevapladı
Okdr normal ki bende senin gibi korktum doktora gittim hersey yolundaydı doktorum tamamen kaybolur tekrarda geri gelebilir dedi 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 haftalık hamileyken mide bulantısının aniden azalması normal mi?
Hamileliğin 9. haftasında mide bulantısı ve göğüs hassasiyeti gibi belirtilerin azalması genellikle normal bir süreçtir. Hormon seviyeleri bu haftalardan itibaren dengelenmeye başladığı için çoğu anne adayı belirtilerde hafifleme yaşar. Ancak bu durum her zaman belirtilerin tamamen kaybolacağı anlamına gelmez; bazı günler belirtiler daha yoğun hissedilirken bazı günler hiç hissedilmeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik belirtileri kaçıncı haftada azalmaya başlar?
Gebelik belirtileri genellikle 9. ile 12. haftalar arasında, plasentanın tam olarak devreye girip hormon üretimini üstlenmesiyle azalmaya başlar. İlk trimesterin sonuna doğru vücut gebelik hormonlarına uyum sağladığı için mide bulantısı, yorgunluk ve göğüs hassasiyeti gibi şikayetlerde belirgin bir düşüş gözlemlenmesi tıbbi açıdan beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kese arkası kanama varken belirtilerin azalması riskli midir?
Kese arkası kanama alanı (subkoryonik hematom) varlığında belirtilerin azalması, doğrudan bebeğin sağlığıyla ilgili kötü bir işaret değildir. Önemli olan bebeğin kalp atışlarının duyulması ve kanamanın dışarıya aktif bir şekilde yansımamasıdır. Belirtilerin hafiflemesi hormonal değişimle ilgiliyken, kanama alanı genellikle doktor takibiyle zamanla vücut tarafından emilerek kaybolur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte belirtilerin kaybolması bebekte bir sorun olduğunu mu gösterir?
Hamilelik belirtilerinin aniden hafiflemesi, tek başına bebekte bir sorun olduğu anlamına gelmez. Birçok anne adayı 9-10. haftalarda belirtilerin şiddetinde dalgalanmalar yaşar. Eğer kanama, şiddetli karın ağrısı veya kramp gibi ek bir şikayetiniz yoksa ve doktor kontrollerinde bebek sağlıklı görünüyorsa, belirtilerin azalması sadece vücudunuzun gebeliğe alıştığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik belirtileri azaldığında ne zaman doktora başvurulmalıdır?
Gebelik belirtileriniz hafiflediğinde, beraberinde vajinal kanama, şiddetli kasık ağrısı, ateş veya ani su gelmesi gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Bu belirtiler eşlik etmiyorsa sadece rutin kontrollerinizi beklemeniz yeterlidir. Belirtilerin azalması, gebeliğin normal seyrinde ilerlediğinin bir işareti de olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,285 soru

24,667,150 cevap

367,050 kullanıcı

...