13 haftalık hamileyim, kabızlık ve gaz sancısı için ne yapmalıyım?

0 oy
372 göst.
28 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (86 puan) sordu
Kızlar merhaba 13+4 haftalık hamileyim dün gece den beri karnımda ağrı var afedersiniz gazimi zor yapıyorum ve kabız olmuşum napmm gerekiyor 
Gebelik haftası 13+4

3 Cevap

0 oy
28 Şubat 2022 (189 puan) cevapladı
Canım kuru kayısı ye sabah aç karnına elma ye su iç bunlar işe yaramazsa doktora söyle ilaç veriyor 
28 Şubat 2022 (86 puan) yorumladı
Bu sabah aç karnına elma yedim bakalım
28 Şubat 2022 (189 puan) yorumladı
Bi de bol su içmeye çalış canım
28 Şubat 2022 (86 puan) yorumladı
Tamam canım çok teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
28 Şubat 2022 (15 puan) cevapladı
Mrb bendede ayni sorun yasiyorum. Sabah ilik sut iciyorum sorun cozuldu. Size de tevsiye ederim. 
28 Şubat 2022 (86 puan) yorumladı
Tamam teşekkür ederim
0 oy
28 Şubat 2022 (40 puan) cevapladı

image

20. Haftaya kadar bende senin gibiydim  yemek yiyemez hale gelmiştim kabızlıktan gazdan doktorum bu ilacı söyledi bunu içtikten sonra ne kabızlık kaldı ne de gaz Allah'ım şükür dedim bu ilaçtan sonra çok rahatladım
28 Şubat 2022 (86 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 haftalık hamilelikte şiddetli kabızlık ve gaz sancısı normal mi?
Hamileliğin ilk trimesterinde artan progesteron hormonu bağırsak hareketlerini yavaşlatarak kabızlığa ve gaz sancısına neden olabilir. 13 haftalık dönemde yaşanan bu durum yaygın bir şikayet olsa da, karnınızdaki ağrı çok şiddetliyse veya beraberinde ateş, kusma gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kabızlık nasıl geçer ve nelere dikkat edilmelidir?
Gebelik kabızlığını hafifletmek için günde en az 2-2,5 litre su tüketmeli ve beslenmenize lifli gıdalar eklemelisiniz. Özellikle kuru erik, kayısı, tam tahıllı ürünler ve bol yeşillikli sebzeler bağırsak hareketlerini hızlandırmaya yardımcı olur. Ayrıca gün içinde kendinizi yormayacak kısa yürüyüşler yapmak sindirim sisteminizin düzenli çalışmasını destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık hamileyim kabızlık için hangi besinleri tüketmeliyim?
Kabızlık sorunu için öğünlerinize yoğurt, kefir gibi probiyotik kaynaklarını dahil etmek bağırsak floranızı düzenleyebilir. Lif içeriği yüksek olan armut, incir, elma ve kabak gibi besinleri tercih ederek sindirimi kolaylaştırabilirsiniz. Yemeklerinizde zeytinyağı kullanmak da bağırsakların daha rahat çalışmasına destek olan doğal bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gaz sancısı ve kabızlık ne zaman doktora danışılmalı?
Kabızlık ve gaz sancısı günlük yaşamı etkileyecek kadar şiddetliyse veya birkaç günden uzun sürdüyse mutlaka doktora danışılmalıdır. Özellikle karında geçmeyen ağrı, dışkıda kan görülmesi, dışkılayamama veya aşırı şişkinlik gibi durumlarda kendi başınıza ilaç kullanmadan önce mutlaka uzman görüşü almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde kabızlık için ilaç kullanımı güvenli midir?
Hamilelikte kabızlık için doktorunuza danışmadan hiçbir ilaç, müshil veya bitkisel çay kullanmamalısınız. Bazı ilaçlar rahim kasılmalarını tetikleyebilir veya gebelik sürecine uygun olmayabilir. Doktorunuz durumunuzun şiddetine göre gebelik döneminde güvenli kabul edilen lif takviyeleri veya bağırsak düzenleyiciler reçete edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,182 soru

24,665,984 cevap

366,978 kullanıcı

...