37 haftalık hamileyim, doğum sancısı başladığını nasıl anlarım?

0 oy
308 göst.
28 Şubat 2022 Doğum kategorisinde (225 puan) sordu
37 haftalik hamileyim eşimle ailelerimizden uzak farkli bir sehirde yasiyoruz esim iste oldugu icin gunduzleri hep yalnizim dogumum baslarsa nasil anlayacağım bazen sancim oluyor ama devami gelmiyor o yuzden cok korkuyorum dogum yapan anneler bu konuda neler önerebilirsiniz.
Gebelik haftası 37

2 Cevap

0 oy
28 Şubat 2022 (569 puan) cevapladı
Karnın alt tarafındaki sancılar yalancı karnın komplesinde ağrı olck ve düzenli olck bel ağrısıyla birlikte
28 Şubat 2022 (740 puan) yorumladı
Yaaa öyle mi zormuş ya
-Reklam-
0 oy
28 Şubat 2022 (517 puan) cevapladı
Her türlü anlarsın cnm doğum sancısı olduğunda :) endişelenme rabbim saglikla kucağımıza almayı nasip etsin ins 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim, doğum sancısının başladığını nasıl anlarım?
Doğum sancısı başladığında, ağrılar düzenli aralıklarla gelir ve zamanla şiddeti ile süresi artar. Yalancı sancıların aksine, pozisyon değiştirmekle veya dinlenmekle geçmez; genellikle bele ve kasıklara yayılan, ritmik bir sertleşme hissiyle kendini belli eder. Ağrıların düzenli hale gelmesi, örneğin 10 dakikada bir veya daha sık tekrarlaması doğumun yaklaştığının en önemli belirtisidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yalancı doğum sancısı ile gerçek doğum sancısı arasındaki fark nedir?
Yalancı sancılar (Braxton Hicks) genellikle düzensizdir, kısa sürer ve dinlendiğinizde veya pozisyon değiştirdiğinizde kaybolur. Gerçek doğum sancıları ise giderek güçlenir, aralarındaki süre kısalır ve aktivite ile azalmak yerine artış gösterir. Ayrıca gerçek sancılarda rahim ağzında açılma olduğu için belden başlayıp karına doğru yayılan yoğun bir baskı hissedilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren diğer belirtiler nelerdir?
Doğum sancılarının yanı sıra suyun gelmesi, nişan gelmesi (kanlı mukuslu akıntı) ve bebek hareketlerinde değişiklik olması doğumun başladığını gösterir. Suyunuzun kesesinden boşaldığını hissettiğinizde veya yoğun bir sıvı akışı olduğunda, sancı olmasa dahi mutlaka doktorunuzla iletişime geçmelisiniz. Nişan gelmesi ise doğumun birkaç gün içinde başlayabileceğinin habercisidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sancılarım başladığında hastaneye gitmem gerektiğini nasıl anlarım?
Sancılar düzenli olarak 5-7 dakikada bir gelmeye başladığında ve her biri yaklaşık 45-60 saniye sürdüğünde hastaneye gitme vakti gelmiştir. Eğer suyunuz geldiyse, bebek hareketlerinde belirgin bir azalma fark ettiyseniz veya yoğun bir vajinal kanamanız varsa vakit kaybetmeden doğrudan hastaneye başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde yalnızken doğum sancısı başlarsa ne yapmalıyım?
Evde yalnızsanız öncelikle sakinliğinizi koruyun ve sancılarınızı bir saat veya not defteri üzerinde takip etmeye başlayın. Sancılar düzenli hale geldiğinde eşinizi bilgilendirin, hastane çantanızı kontrol edin ve hazırlıklı olun. Eğer sancıların sıklığı artarsa veya suyunuz gelirse, ulaşım için önceden belirlediğiniz bir yakınınızı veya acil yardım hattını arayarak hastaneye gitmek için destek isteyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,582 soru

24,671,077 cevap

367,264 kullanıcı

...