39+5 haftalık gebeyim, randevusuz devlete muayeneye gidebilir miyim?

0 oy
223 göst.
2 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (316 puan) sordu
Kizlar ben devlete muaneye gidiyorum 39+5  doktorum 4 marta gün verdi geleceği yok kızımın 1 hafta sonra kontrole gel dedi ama randevu yok randevusuz gitsem bakarlarmi
Gebelik haftası 39+5
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

3 Cevap

0 oy
2 Mart 2022 (48 puan) cevapladı
Bakmıyorlar cnm acilden de gidersen artık şansına hangi doktor gelirse bana aynı gün verdi acil gitmek zorunda kaldım ebe doğutrudu beni öyle işte
-Reklam-
0 oy
2 Mart 2022 (216 puan) cevapladı
Dün kadının biri geldi doktora randevu alıp gelmeniz gerekli dedi. Doğum için gün verecekmiş doktor kadına sırası olmadığı için kabul etmedi
0 oy
2 Mart 2022 (51 puan) cevapladı
Bakmıyorlar canım alcaksn diyorlar 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39+5 haftalık gebelikte randevusuz devlet hastanesine gidilir mi?
39. haftadan sonra gebelik süreci riskli kabul edildiği için hastanelerin acil servisleri veya doğumhane birimleri 7/24 hizmet vermektedir. Randevunuz olmasa dahi gebeliğin son döneminde olduğunuz için doğrudan hastanenin doğumhane veya acil girişine giderek durumunuzu bildirmeniz, uzman hekim tarafından muayene edilmenizi sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde randevusuz doğum takibi nasıl yapılır?
Devlet hastanelerinde randevusuz takip için genellikle hastanenin kadın doğum acil veya triyaj birimine başvurulur. 37. haftadan sonraki gebelikler 'term' kabul edildiğinden, hastane yönetimi sizi reddetmek yerine durumunuzu değerlendirmekle yükümlüdür; yanınızda mutlaka takip dosyanızı ve varsa önceki tahlil sonuçlarınızı götürmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte hastaneye hangi durumlarda acil gidilmelidir?
39. haftada düzenli kasılmaların başlaması, suyun gelmesi, bebek hareketlerinde azalma hissedilmesi veya vajinal kanama görülmesi durumunda randevu beklenmeden hastaneye gidilmelidir. Bu belirtiler doğumun başladığını veya bebeğin takibinin aciliyet kazandığını gösterir, bu nedenle vakit kaybetmeden en yakın doğum servisine başvurulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalık gebelikte randevu bulamazsam ne yapmalıyım?
40. haftaya yaklaşan gebeliklerde randevu sistemi yerine hastanelerin doğum takip birimlerine başvurmak en doğru yoldur. Randevu sisteminde yer olmasa bile, gebeliğin son dönemindeki hastalar 'acil' kategorisinde değerlendirilir ve doktorlar tarafından NST (non-stres test) ile bebeğin kalp atışları ve sağlık durumu düzenli olarak kontrol edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında NST kontrolü neden önemlidir?
NST kontrolü, bebeğin oksijen alıp almadığını ve rahim içindeki huzurunu ölçen, gebeliğin son haftalarında hayati önem taşıyan bir testtir. 39. haftadan sonra doktorlar bebeğin plasenta fonksiyonlarını ve olası bir sıkıntı yaşanıp yaşanmadığını anlamak için genellikle haftada 1 veya 2 kez bu testin yapılmasını isterler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 402 göst.
0 oy
0 cevap 163 göst.
0 oy
7 cevap 688 göst.
6 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nurdam (127 puan) sordu

1,512,737 soru

24,673,071 cevap

367,375 kullanıcı

...