İlk gebeliğim, normal doğum çok mu zor olacak?

0 oy
913 göst.
3 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,065 puan) sordu
Normal doğum yapanlar ikinci üçüncü doğumsa hep kolay olur diyor. İlk gebeliğim ilk diye zor mu olacak niye öyle söylüyorlar. İlk doğumunu normal ve kolay yapan kimse yok mu? Normal doğum istiyorum ama bunları okudukça korkuyorum sezeryana yöneliyorum
Gebelik haftası 28

11 Cevap

0 oy
3 Mart 2022 (186 puan) cevapladı
Alakasi yok canim benim 3.gebeligim ilki 4 saat içinde sancı doğum oldu ikinci 9 saat sürdü bunu da allah bilir bekliyor 38+0 Allahım yardım ediyor kendini korkutma Allah hepimizi bir avazda kurtarsin
3 Mart 2022 (1,065 puan) yorumladı
Amin inşallah hepimizi
-Reklam-
0 oy
3 Mart 2022 (1,403 puan) cevapladı
Canimmm seseryani kolay mi saniyorsun ameliyat olacaksin dikislerim sancim agrin olmayacakmi saniyorsun lütfen korma kendini korkuya teslim edersen dogumun zor olur ve uzun surer psikolojini iyi tut durumu kontrol altina alirsan kisa surede dogurursun  bunu sana doktoru normal doguramazsin cok zor.olur gel seseryan yapalim diyen biri olarak yaziyorum hemde 10 cm aciklikla kesisiz 3saatte dogum yaptim 
3 Mart 2022 (1,065 puan) yorumladı
Tabiki sezeryan kolay değil zaten ben normal olmasından yanayım ama normal doğum çok uzun saatler sürdü veya çok kesi dikis oldu diye okuyorum burda normal doğum daha korkutucu geliyo
3 Mart 2022 (1,065 puan) yorumladı
Annemin 4 doğumu da hep 2 saat içinde olmuş çok rahattı diyor. Umarım bende ona çekmişimdir o konuda benimde öyle olur
3 Mart 2022 (1,403 puan) yorumladı
Evet dikisin cok olduktan sonra sezeryandan nefarki kalir dimi ama sen sancini takip edip ikimdikca gayret etttikce aciya teslim olmayip enerjini bagirarak harcamzsan acilman olur egzersizlsr yap evde mesela merdiven in cık sancin geldiginde hemen hastaneye kosma mesela evde cek biraz dusa gir cik assa tarafina sicak su tut tabi kaynar degil sicak hastane yakin ise bol bol ayetel kursi oku kisa sürecktir Alalhin izniyle.. ama cati muaneni ol catin darsa zaten normal doguma zorlanin anlami yok sana eziyet olur dikistende korkma canim benim oglum birazcik yirtti cikarken en korktugum dikisti hisetmedim bile
3 Mart 2022 (1,403 puan) yorumladı
Bende onu soracaktim annenin nasilmis diye.. bana doktorum zorlanirsn dedigi halde hep annemi göz onune aldim dogumlari kisa sürmüs hep acilmasi cabuk olmus
0 oy
3 Mart 2022 (469 puan) cevapladı

Sancı da zor

Sonrası da biraz zor benim 4 dikişli  oldu 15 gunde anca.gecti yarasi. Ilk 1 hafta oturamion dikiş taze olduğu icin.  herkesin bunyesi farkli cnmd
0 oy
3 Mart 2022 (445 puan) cevapladı
Bende kızımı normal doğurdum 30 saat çektim ama emin ol bebeğini kucağıma aldığın an bütün çektiklerini unutuyorsun ve doğum gerçekleştiren sonra bebeğinin herseyiyle kendin ilgilenebiliyorsun. Sezeryanda kendine gelmen ayaklanma daha geç oluyor 
3 Mart 2022 (1,065 puan) yorumladı
Gecen sene ablam sezeryan doğum yaptı 2. Gün ayaklanmisti çok sıkıntısı olmadı gaz problemi dışında . Ama tabi sezeryan olup uzun süre ayaklanmayan da var sanırım biraz bünye meselesi biraz doktorun profesyonel olması ile ilgili. Ben açıkçası normal olsun istiyorum sezeryan kesisi daha zor tabiki ama çok korkmaya başladim zaman daraldikca :)
0 oy
3 Mart 2022 misafir cevapladı
canım ben ilk doğumumu 19 yaşında yaptim şuan 28im ve 9 haftalik gebeyim.suni sanci ile dogum yapmıştım açılmam olmadığı için.bunda nasıl olur bilemem.bence böyle seyler bünye ile alakalı. ilk veya 2. 3. diye bisey olduğunu sanmıyorum.gorumcemin 4 çocuğu var 4.çocuğunda çok zorlu geçmişti doğumu mesela.ilkinde çok kolaymis
0 oy
3 Mart 2022 (66 puan) cevapladı
72 saat surdu ilk dogumum 38 tane dikisim vardi arkadasim ilk dogumunu 1 saatte gerceklerstirdi herkesinki bir degil malesef benm dogumum uzun oldu sennde oyle olcak diye birsey yok belkide yarim saatte doğurcanksın 
3 Mart 2022 (1,065 puan) yorumladı
38 dikis neymiş ya sezeryan olsanız daha az dikis olurmuş.
4 Mart 2022 (66 puan) yorumladı
Nesterle kesi atilarak dogum yaptim dr inatlasti almadi sezaryana  acilmam 1 cm idi  ilerleyemedi cocukta
0 oy
3 Mart 2022 (176 puan) cevapladı
Sana şöyle soulmek istiyorum şükürler olsun normal doğum yaptım ve okadar guzeldiki yani çok kolaydı çok sevdim kızım şuan 15 aylık ve yeniden doğum yapmak istiyorum okadar güzeldi...Rabbimin mucizesi hamd olsun çevremde herkes korkuttu neler neler söylendi ben 4saate doğum yaptim sancimda içinde ooo 4 saat çok güzeldi acilmam hemen olması hurma sayesinde oldu hareket çok ettim yani güzeldi ben herkese tavsiye ediyorum elimizde olmayan sevenlerden ötürü bişey diyemem ama normal doğum kadar canliisi güzeli yoktur ...ne okursan oku ne söylenirse söylensin sen herkesten farklısın senden bir tane daha yok bu yüzden o anı yasamaua bak bizler doğurduk ne oldu bize rabbim güç kuvvet verdikten sonra..bence takılma hiç yanında konuşulmasınada müsade etme kimseye etkilenme merakını anlaya biliyorum ama araştırma da belkide sneinkide benim gibi olucak güzel seuler düşün sonunda bebeğin kollarında olucak ailen olucak  kötü dusunme rabbim hayili doğum nasip etsin inşallah ❤️❤️
4 Mart 2022 (1,065 puan) yorumladı
İnşallah güzel kolay bir doğum olur teşekkür ederim
0 oy
3 Mart 2022 (375 puan) cevapladı
2 normal dogumum var ilk doğum harika bence hicbisey bilmeden balık gibi giriyorsun doğuma.  Evet sancısı kötü oluyor ama on tanede dogsan sancı aynı sancı oluyor .önemli olan korkmadan stres yapmadan sakin kalarak doğumunu yapman ebeleri doktoru dinlemen. İlk doğumda genelde de dikişli oluyorsun dikisine de temiz ve kuru tutarsan bitti oyke abartılacak korkutulacak bisey yok Rabbım o dar kapıda kimseyi bırakmıyor bizi de bırakmaz insallhhhh 
0 oy
3 Mart 2022 (1,560 puan) cevapladı
Kız ilk doğumda tecrubesizsin hiç biseu bilmiyorsunki benim ilk dogumim nnasil oldu anlamadım hamsire sordum şimdi ben anlatılan o zor normal doğumu yaptım mı diye ben hastaneye gittiğinde önlüğü giyecek fırsat yoktu altı çıkardım çatala çıktım ikinci ikinmada hamdolsun bebeyim doğdu ben bile şaşırdım herkesin dediğine bakma bende bakmıştım çünkü hiçte öyle degilmis
0 oy
3 Mart 2022 (421 puan) cevapladı
Canim kendini boyle korkutma benim de ilk gebeligim doktor acilmanin olmasi onemli dedi bol bol yuruyus yap iliski tehliken yoksa iliskiye gir Allahin izni ile bir avazda atlatirsin insallah
0 oy
3 Mart 2022 (1,673 puan) cevapladı
Benim kuzenim 5 dakika lup diye çıkarmış bebeği:)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İlk normal doğum gerçekten diğerlerine göre daha mı zor olur?
İlk normal doğumun diğerlerine göre daha zor olduğu genellemesi tıbbi bir zorunluluk değildir. İlk doğumda vücut doğum sürecini ilk kez deneyimlediği için kasların esnemesi ve rahim ağzının açılması daha uzun sürebilir; ancak bu durum her kadında aynı şekilde seyretmez. Birçok kadın ilk doğumunu sağlıkla ve beklentisinden daha kolay bir şekilde tamamlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumun kolay geçmesi için ilk gebelikte neler yapılabilir?
Normal doğum sürecini kolaylaştırmak için gebelik boyunca düzenli yürüyüş yapmak, pelvik taban egzersizleri uygulamak ve nefes tekniklerini öğrenmek oldukça etkilidir. Doğum öncesi kurslara katılarak doğumun fizyolojik süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak, kaygı düzeyini düşürerek kasların daha rahat gevşemesine ve doğumun daha akıcı ilerlemesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk doğum korkusu normal doğuma engel midir?
İlk doğum korkusu oldukça yaygındır ve bu durumun yönetilmesi doğum sürecinin konforu açısından kritiktir. Aşırı kaygı, vücutta adrenalin salgılanmasına neden olarak doğumun ilerlemesini yavaşlatabilir; bu nedenle gebelik takibini yapan doktorla süreci konuşmak, doğum planı oluşturmak ve korkuları dile getirmek süreci rahatlatır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum ile sezaryen arasında nasıl bir karar verilmelidir?
Normal doğum ve sezaryen arasında karar verirken öncelikle anne ve bebeğin sağlık durumu, gebeliğin seyri ve doktorun klinik değerlendirmeleri esas alınmalıdır. Tıbbi bir engel yoksa normal doğum, iyileşme süresinin kısalığı ve anne-bebek bağlanması açısından avantajlıdır; ancak doğum tercihinde kişisel sağlık durumu ve uzman görüşü en belirleyici faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk doğumunu normal ve kolay geçirenler neyi farklı yapıyor?
İlk doğumunu kolay geçiren anneler genellikle doğum sürecini kabul eden, vücuduna güvenen ve doğru nefes tekniklerini uygulayanlardır. Doğum sırasında aktif hareket etmek, yerçekiminden yararlanmak ve doğum ekibiyle uyumlu bir iletişim içinde kalmak, sürecin daha hızlı ve daha az ağrılı ilerlemesini sağlayan en önemli unsurlar arasındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 899 göst.
0 oy
6 cevap 1,026 göst.

1,512,267 soru

24,666,944 cevap

367,044 kullanıcı

...