37 haftalık gebeyim, randevusuz muayeneye gidebilir miyim?

0 oy
414 göst.
6 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (87 puan) sordu
Arkdslar  ben 37 +1 gunluk  gebeyım  sımdı 36 hftamdan  berı raddevulu  gıdıyorum  hep sımdı doktorum 1 hafta sonra yıne gel dıo muhane ıcın raddevusz  gıtmıs  olcam orda sıkıntı  yaratırlarmı  bna Başak şehir çam şakura hasnesı
Gebelik haftası 37+1

4 Cevap

0 oy
6 Mart 2022 (445 puan) cevapladı
Genelde 37den sonra nts için haftada 1 gidildiğinden randevu istenmeyebiliyor doktorun asistanı  direk ntsye yönlendiriyor
-Reklam-
0 oy
6 Mart 2022 (384 puan) cevapladı
Son haftalarda randevusuz alıyolar haftalık nts bağlanman lazım 
0 oy
6 Mart 2022 (908 puan) cevapladı
Olmaz cnku hamilelere öncülük var ben pazartesi gittim çarşamba günü birde cuma gittim normao sıra aldım yarında gidicem sıra numarası alicam randevum yok 
0 oy
6 Mart 2022 (97 puan) cevapladı
Ben 30. Haftadayim. Gittiğim doktor ayda 1 randevu almamı istiyor sonraki haftada randevusuz olarak kontrole gelmemi istiyor. Ayda bir randevu alıyorum ücret karsiligi muayene oluyorum. Sonraki hafta sadece kimliğimle ücretsiz kontrol kaydı oluşturuyorum kontrole giriyorum. Neden iki hafta üst üste çağırıyor bilmiyorum ama gittiğim hastanede durum böyle işliyor. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte randevusuz muayeneye gidilir mi?
37. hafta ve üzerindeki gebeler, doğumun her an gerçekleşebileceği riskli dönemde oldukları için hastanelerin acil servislerine veya doğumhane birimlerine randevusuz başvurabilirler. Gebeliğin son haftalarında sancı, su gelişi, kanama veya bebek hareketlerinde azalma gibi şikayetler acil kabul edildiği için randevu aranmaksızın ilgili birimlere doğrudan müracaat edilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında düzenli kontrol takibi nasıl yapılır?
Gebeliğin 36. haftasından itibaren doktorlar genellikle haftalık rutin kontrollere çağırır. Bu süreçte bebeğin kalp atışları (NST), amniyon sıvısı miktarı ve rahim ağzındaki değişimler yakından takip edilir. Randevulu gitmek süreç yönetimi için ideal olsa da, doktorunuzun belirttiği tarihte randevu bulamadığınız durumlarda hastanenin poliklinik sekreterliği veya hasta hakları birimiyle iletişime geçerek yönlendirme alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte randevusuz muayene için hastaneye nasıl gidilmeli?
Randevusuz gitmek zorunda kaldığınız durumlarda, özellikle 37. haftadan itibaren gebelik takibinde olduğunuzu belirterek hastanenin kadın doğum poliklinik sekreterliğine veya danışma birimine başvurmalısınız. Bazı hastaneler yoğunluk nedeniyle randevusuz hasta kabul etmeyebilir, bu durumda acil durumunuzu bildirmeniz veya varsa doktorunuzun 'haftaya gel' notunu içeren önceki muayene belgenizi göstermeniz kabul edilme şansınızı artırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın dönemde randevu bulamazsam ne yapmalıyım?
Doğuma çok az bir süre kaldığında randevu sisteminde yer bulamıyorsanız, hastanenin gebe takip polikliniklerine giderek durumunuzu anlatmanız gerekir. Birçok devlet hastanesi, 37. hafta ve sonrasındaki gebeleri 'doğum öncesi takip' kapsamında değerlendirdiği için randevusuz da olsa belirli bir düzen içerisinde muayene süreçlerine dahil edebilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte hastaneye giderken hangi belgeler gerekli?
Hastaneye giderken mutlaka kimliğinizi, düzenli olarak takip edildiğiniz gebe takip dosyanızı veya varsa önceki muayene raporlarınızı yanınızda bulundurmalısınız. Özellikle son haftalarda yapılan NST sonuçları ve doktorunuzun notları, randevusuz gittiğinizde yeni muayene edecek doktorun süreci hızlıca anlamasına ve doğru müdahaleyi yapmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,182 soru

24,665,984 cevap

366,978 kullanıcı

...