24 haftalık gebeyim kaburga ağrım var, bu normal mi?

0 oy
180 göst.
14 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (62 puan) sordu
Kizlar 24 haftalik gebeyim kaburga agrim cok var tam göğusumun alti normalmi sizce ya ve ilk hamileligim oldugu icin" cahilim biraz"

5 Cevap

0 oy
14 Mart 2022 (191 puan) cevapladı
Normal canim bebek baski yapiyor
-Reklam-
0 oy
14 Mart 2022 (625 puan) cevapladı
Valla bende öyle 24. Hafta olduk kuyruk sokumum ağrıyor oturunca bide midem baskı yüzünden küçüldü sanki o yüzden az yiyorum sık sık yiyorum nefesim şimdiden daralıyor normal galiba 
0 oy
14 Mart 2022 (142 puan) cevapladı
Canım sen bide haftan ilerleyince gör :) ben 33. Haftadayım sağ kaburgalarımın alt kısmını sanki bebek kopartıp eliyle oynuyor gibi :) büyüdükçe baskı yapıyorlar Allah yardım etsin valla zor 
0 oy
14 Mart 2022 (2,254 puan) cevapladı
Evet canım normal bebek büyüyor ve o yüzden baskı yapıyor doğuma kadar sürer o ağrı hatta kırılmış zannedersin kemiklerini öyle ağrır ama normal bi durum 
0 oy
14 Mart 2022 (444 puan) cevapladı
SAĞ KABURGAMIN ÜSTÜ ÇOOOK AĞRIYOR YEMEK YİYİNCE MECBUR UZANIYORUM 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

24 haftalık gebelikte kaburga ağrısı neden olur?
24 haftalık gebelikte kaburga ağrısı, büyüyen rahmin diyaframa baskı yapması ve bebeğin hareket alanının genişlemesiyle kaburgaları zorlaması sonucu oluşur. Bu durum, vücudun hamileliğe uyum sağlama sürecinde yaşanan doğal bir fiziksel tepkidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kaburga ağrısı nasıl hafifletilir?
Hamilelikte kaburga ağrısını hafifletmek için dik oturmaya özen göstermek, gün içinde sık sık pozisyon değiştirmek ve göğüs kafesini rahatlatacak esneme hareketleri yapmak oldukça etkilidir. Ayrıca, yan yatarken göğüs altına destek yastığı koymak baskıyı azaltarak ağrının şiddetini düşürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
24 haftalık gebelikte göğüs altı ağrısı normal mi?
24 haftalık gebelikte göğüs altı ağrısı, iç organların yer değiştirmesi ve bebeğin büyümesi nedeniyle oldukça yaygın ve normal karşılanan bir durumdur. Ancak ağrıya şiddetli mide yanması, nefes darlığı veya yüksek tansiyon gibi belirtiler eşlik ediyorsa mutlaka uzman bir doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kaburga ağrısı ne zaman doktora danışılmalı?
Kaburga ağrısı dinlenmekle geçmiyorsa, ağrıya ani şişkinlik, görme bozukluğu veya şiddetli baş ağrısı eşlik ediyorsa hemen bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Ayrıca ağrının tek taraflı ve çok şiddetli olması, gebelik komplikasyonlarının dışlanması açısından doktor kontrolünü gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kaburga ağrısı kaçıncı haftada başlar?
Hamilelikte kaburga ağrısı genellikle bebeğin hızla büyüdüğü ve rahmin diyaframa yaklaştığı 24. haftadan itibaren yoğunlaşmaya başlar. Bu ağrılar hamileliğin son üç ayında yani üçüncü trimesterde daha belirgin hale gelebilir ve doğumla birlikte kendiliğinden geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 264 göst.
0 oy
2 cevap 208 göst.
15 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Selin123456 (191 puan) sordu

1,512,233 soru

24,666,637 cevap

367,027 kullanıcı

...