Gebelik kesem aşağıda görünüyor, düşük riski çok mu?

0 oy
316 göst.
14 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (186 puan) sordu
Kızlar düşük riskim var . İğne ve hap kullanıyorum lekem olduğu için. Yeni doktordan geldim kesen aşağıda dedi çok mu kötü bişey  böyle olan arkadaşlar var mıydı 
Gebelik haftası 5+1

4 Cevap

0 oy
14 Mart 2022 (58 puan) cevapladı
Bende geçen hafta çarşamba gittim aynı şeyi söyledi.. iğne ve hap kullanıyorum bende... 

İğne kaclik ve kaç günde bir vurguluyorsun
14 Mart 2022 (186 puan) yorumladı
Proluton iğne 500 mg 3 günde bir vuruyorum. Progestan ilacı da günde 2 defa. Senin canım
14 Mart 2022 (58 puan) yorumladı
Progestan 50mg birgün arayla
Progestan hap günde 2 defa
Geçen hafta pazar kırmızı lekelenmem başladı hemen hap ve iğneye başladım pazartesi kesildi lekeler.
Çarşamba günü doktora gittim keseyi gördü ama rahimin alt kısmına yerleşmiş düşük yapma riskin çok yüksek dedi persembe günü tekrar gidicem
14 Mart 2022 (186 puan) yorumladı
İnşallah bebeklerimiz tutunur. Ben Aralık ayında kimyasal gebelik de yaşadım bundanda çok korkuyorum bişey olursa diye. Dua edelim birbirimize. Ben bu sefer sırt üstü uzandım kalp sesini duyunca rahatlatiriz inşallah
14 Mart 2022 (58 puan) yorumladı
İnşallah canım inşallahhhhhh bende daha önce iki dış gebelik bir de düşük geçirdim hayal kırıklığı yaşamaktan çok korkuyorum ve işin kötü yanı hiç zaman geçmiyor Perşembe günü nasıl olacak bilmiyorum bende elimden geldiğince yatıyorum
Haberdar ederm senide canım
14 Mart 2022 (186 puan) yorumladı
Tamam canım inşallah iyi haberini alırım
-Reklam-
0 oy
14 Mart 2022 (200 puan) cevapladı
kötü düşünme iyi düşün iyi olsun inşallah benim başıma geldi düşük riskim vardı ilaç kullandım baktı kesen çok aşağıda dedi düşecek bu kürtaja almamız  gerekiyor dediler parça düşüreceksin sonra direk buraya gel dediler maalesef ki kürtaj olmak zorunda kaldım 
0 oy
14 Mart 2022 (255 puan) cevapladı
Bol bol dinlen hiç bir şey yapma ilaçlarını kullan Allah'ın izniyle Bir şey olmaz. Bana da doktorum kese aşağıya yakın dedi kanamam da vardı ilaçlarımı aldım iki hafta yattım sadece tuvalet ihtiyacımı giderdim. İki hafta sonra gittiğimizde yukarıya çıkmıştı.rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin  
0 oy
14 Mart 2022 (217 puan) cevapladı
Ayni şeyleri yaşadım Bende korkma çok şükür bi sıkıntı yaşamadım iğne ve ilaçlarımı kullandım 17 haftalık oldum sadec progestan kullanıyorum artık dikkat et zaten demiştir yasak olan şeyleri benim kesen aşağıda ama bebeğim çok şükür gelişiyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik kesesinin aşağıda olması ne anlama gelir?
Gebelik kesesinin aşağıda olması, tıbbi literatürde plasenta yerleşimi veya kese konumu ile ilgili bir durumu ifade eder ve genellikle rahim ağzına yakınlığı nedeniyle düşük riskini artırabilir. Bu durum, kesenin rahim içindeki normal yerleşim seviyesinden daha aşağıda durduğunu gösterir ve doktorlar tarafından yakından takip edilmesi gereken bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kesenin aşağıda olması durumunda düşük riski için neler yapılır?
Kesenin aşağıda olduğu durumlarda düşük riskini azaltmak için genellikle doktor kontrolünde progesteron içeren haplar, iğneler veya fitiller kullanılır. En önemli tedavi yöntemi ise doktorun önerdiği süre boyunca tam istirahat etmek, ağır kaldırmaktan kaçınmak ve cinsel ilişkiden uzak durmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesi aşağıda olanlar nelere dikkat etmeli?
Gebelik kesesi aşağıda olan anne adayları özellikle fiziksel aktivitelerini minimuma indirmelidir. Ağır ev işlerinden kaçınmak, uzun süre ayakta kalmamak ve lekelenme gibi durumlarda vakit kaybetmeden doktora başvurmak hayati önem taşır. Ayrıca doktorunuzun reçete ettiği ilaçları aksatmadan düzenli kullanmak düşük riskini minimize etmek için gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kesenin aşağıda olması kendiliğinden düzelir mi?
Gebelik ilerledikçe rahim büyüdüğü için, erken haftalarda aşağıda görünen kese veya plasenta konumu zamanla yukarıya doğru çekilebilir. Birçok vakada hamileliğin ilerleyen haftalarında rahim dokusunun esnemesiyle bu durum kendiliğinden düzelme gösterebilir; ancak süreç boyunca doktor takibi şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kese aşağıdayken lekelenme neden olur?
Kesenin aşağıda olması, rahim ağzına yakın bir bölgede bulunduğu için küçük kılcal damar çatlamalarına ve buna bağlı olarak hafif lekelenmelere neden olabilir. Lekelenme her zaman düşük belirtisi olmasa da, bu durum düşük riski teşkil edebileceği için mutlaka doktorunuza bildirilmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 114 göst.
14 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Neslihan 168 (186 puan) sordu
0 oy
6 cevap 348 göst.
0 oy
2 cevap 291 göst.

1,512,151 soru

24,665,616 cevap

366,957 kullanıcı

...