50 gr şeker yüklemesinde 1. saat tokluk 200 yüksek mi?

0 oy
267 göst.
16 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (85 puan) sordu
Açlık 121 

50 gr glikoz

1 saat sonra Tokluk 200 yüksek mi çıkmiş acaba ?
Gebelik haftası 26

5 Cevap

0 oy
16 Mart 2022 (2 puan) cevapladı
Canm ben 75 lik yaptırdım açlık 82 ilk Bi saatte 203 ikinci saatte 160 cikti doktor gebelik sekeri dedi endokrinoloji  ve diyetisyene yönlendirdi Bi hafta içinde diyetle normale döndüm şükür ilk çok korkmuştum ama dikkat edince toparlaniyo sanirim ama benim açlık normaldi yüklemeden sonra yükseldi doktorun daha iyi bisey söyler sana benim gbi stres yapma yüksekse bile toparlanır kacinci haftadasin
16 Mart 2022 (85 puan) yorumladı
Yarın 26 olacağım cuma günü kontrolüm var
-Reklam-
0 oy
16 Mart 2022 (1,039 puan) cevapladı
Yüksek çıkmış canım bana180 le insülin Başladı doktorum diyetle düşmedi şeker
16 Mart 2022 (85 puan) yorumladı
Inşallah düşer hiç beklemiyordum bu zamana kadar hiç şeker sorunum olmamiştı
16 Mart 2022 (1,039 puan) yorumladı
Canım normalde olmayabilir benimde yoktu hamilelikten  kaynaklanıyor doğum yapana kadar biraz boğazımızı tutcaz biraz zor oluyo ama bebeklerimiz sağlığı için dayancaz artık
0 oy
16 Mart 2022 (476 puan) cevapladı
Canım benim de 1. Saat tokluğum 202 felandı. Diyet verdi bana doktorum. Seni zaten dahiliyeye ordan da diyetisyene yönlendirirler büyük ihtimal
16 Mart 2022 (85 puan) yorumladı
Diyet liste olarak falan mı verdi ya da dikkat etmen gerektiğinimi söyledi
16 Mart 2022 (476 puan) yorumladı
Diyetisyen liste verdi canım. Ve her gün  7 defa evde ölçüm yapıyorum
0 oy
16 Mart 2022 (862 puan) cevapladı
Evet canim malesef yuksek çikmiş
16 Mart 2022 (85 puan) yorumladı
Üzüldüm insallah düzelir
16 Mart 2022 (862 puan) yorumladı
Insallah cnm
0 oy
16 Mart 2022 (558 puan) cevapladı
Yüksek cnm bence çünkü bende gecen hafta yaptırdım üç kere kan veriyoruz ya bir içmeden iki kerede içtikten sonra 74 çıktı içmeden önce içtikten sonrada 95 95 çıktı iyi dedi doktor sadece iki saatin aynı çıkması acayip ama sorun yok dedi 200 yüksek geldi cnm sonuçları gostermedin mi doktora ne dedi
16 Mart 2022 (85 puan) yorumladı
Cuma günü gideceğim doktora bende bi panik oldum
16 Mart 2022 (558 puan) yorumladı
Panik yapma cnm en iyisini doktorun söyleyecektir ne yapılması gerekiyorsa o yapar cnm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

50 gr şeker yüklemesinde 1. saat tokluk değeri 200 yüksek mi?
50 gramlık glikoz tarama testinde 1. saat sonucunun 200 mg/dL çıkması, gebelik şekeri (gestasyonel diyabet) açısından yüksek bir değer olarak kabul edilir ve ileri tetkik gerektirir. Sağlık otoriteleri genellikle 50 gramlık testte 1. saat sınır değerini 130-140 mg/dL olarak belirlemiştir; bu değerin üzerindeki sonuçlar, genellikle 100 gramlık tanısal şeker yükleme testinin yapılmasını zorunlu kılar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinde açlık kan şekeri 121 olması ne anlama gelir?
Açlık kan şekerinin 121 mg/dL olması, sağlıklı bir gebelik sürecinde beklenen referans aralıklarının üzerindedir ve hiperglisemiye işaret edebilir. Normal şartlarda gebelikte açlık kan şekerinin 95 mg/dL'nin altında olması hedeflenir; bu nedenle çıkan 121 değeri, doktorunuzun durumu değerlendirmesi ve gerekirse glikoz metabolizmanızı yeniden incelemesi gereken bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri teşhisi için 50 gr şeker yüklemesi nasıl yorumlanır?
50 gramlık glikoz yükleme testi, gebelerde diyabet taraması yapmak amacıyla kullanılan bir ön tarama yöntemidir ve kesin tanı koymaz. Eğer 1. saat sonunda çıkan değer 140 mg/dL ve üzerindeyse, vücudun glikozu işleme kapasitesini belirlemek için daha detaylı olan 100 gramlık glikoz tolerans testi (OGTT) yapılması adımına geçilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi sonucum yüksek çıkarsa ne yapmam gerekir?
Şeker yükleme sonucunuz yüksek çıktıysa, öncelikle panik yapmadan durumu takip eden kadın doğum uzmanınızla paylaşmalısınız. Doktorunuz muhtemelen daha kapsamlı bir şeker yükleme testi isteyecek veya beslenme düzeninizde belirli değişiklikler yapmanızı önererek kan şekeri takibi sürecini başlatacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yüksek şeker yükleme sonucu bebeğe zarar verir mi?
Yüksek şeker yükleme sonuçları, gebelik şekeri riskinin varlığını gösterir ve bu durum kontrol altına alınmadığında bebeğin aşırı kilo alması veya doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü gibi sorunlara yol açabilir. Ancak erken teşhis ve uygun diyet veya tedavi yöntemleriyle kan şekeri seviyeleri dengelendiğinde, bu riskler önemli ölçüde azaltılabilir ve sağlıklı bir doğum süreci geçirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,539 cevap

366,953 kullanıcı

...