38 haftalık hamileyim suyum azaldı ama sancım yok, normal mi?

0 oy
242 göst.
16 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (3 puan) sordu
Merhaba  dün doktora gittim suyumun geldiğini söyledi ama suyum gelmedi  suyun az dedi nst ye gönderdi sonra da  git bi hafta sonra gel dedi   38+0 haftadayim sancimin olmaması normal mi  bide suyun azalmış dedi bunun bi tehlikesi varmi
Gebelik haftası 38+0
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

1 cevap

0 oy
16 Mart 2022 (43 puan) cevapladı
Benimde 32+4 oldum iki haftadan beridir suyu azalmiş tam sınırda dedi iğne serum ilaçlarla erken doğum olmasın diye kullaniyorm
16 Mart 2022 (3 puan) yorumladı
Bana bisey demedi git bi hafta sonra gel dedi  bol bol su iç dedi   serum ilaç bisey vermedi
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte su azalması tehlikeli mi?
38. haftada su azalması (oligohidramniyos), bebeğin hareket alanının kısıtlanması ve kordon sıkışması riski nedeniyle tıbbi takibi gereken bir durumdur. Doktorunuz suyun miktarını düzenli olarak ultrason ve NST ile izleyerek, bebeğin kalp atışlarını ve gelişimi kontrol altında tutacaktır; suyun kritik seviyenin altına düşmesi durumunda doğumu başlatma kararı alınabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38+0 haftalık gebelikte sancı olmaması normal mi?
38+0 haftalık gebelikte düzenli sancıların başlamaması oldukça normaldir ve birçok anne adayı için beklenen bir durumdur. Doğum sancıları genellikle 38 ile 42. haftalar arasında herhangi bir zamanda kendiliğinden başlayabilir. Vücudunuzun doğuma hazırlanması için sancıların başlamasını beklemek normaldir, ancak su azalması gibi ek durumlar varsa doktorunuz süreci yakından takip edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek suyu azaldığında nelere dikkat edilmelidir?
Bebek suyunun azaldığı durumlarda en önemli gösterge bebeğin hareketleridir; hareketlerde azalma veya yavaşlama fark ederseniz vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız. Ayrıca vajinal sıvı akışı, kanama veya düzenli sancı gibi belirtileri de yakından takip etmeniz gerekir. Doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerine mutlaka uyun ve su miktarındaki değişimi takip etmek için düzenli NST çekimlerini aksatmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum suyu geldiği nasıl anlaşılır?
Doğum suyunun geldiğini anlamak için sıvının rengine, kokusuna ve akış hızına dikkat etmelisiniz; su genellikle şeffaf, kokusuz ve istemsizce gelen bir akıntı şeklindedir. Bazen su sızıntı şeklinde geldiği için idrar kaçırma ile karıştırılabilir; eğer sıvı sürekli gelmeye devam ediyorsa veya rengi yeşil/kahverengi tonlarındaysa bu durum su kesesinin açıldığını gösterir ve acil tıbbi müdahale gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38. haftada suyun az olması doğumu tetikler mi?
Suyun azalması tek başına doğumu hemen tetikleyen bir faktör olmasa da, doktorlar bu durumu bebeğin güvenliği için bir risk kriteri olarak değerlendirir. Eğer su miktarı bebeğin sağlığını etkileyecek kadar azaldıysa veya 38. haftadan sonra gebelik ilerledikçe su azalmaya devam ederse, doktorunuz suni sancı veya sezaryen ile doğumu başlatmayı tercih edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 692 göst.
0 oy
0 cevap 119 göst.
19 Nisan 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 2.kez anne (435 puan) sordu
0 oy
1 cevap 237 göst.
17 Temmuz 2024 Doğum kategorisinde Yagmurgulsen (25 puan) sordu
0 oy
0 cevap 148 göst.

1,512,220 soru

24,666,364 cevap

367,002 kullanıcı

...