İlk hamileliğimde tansiyon ilacı kullandım, yine mi gerekir?

0 oy
316 göst.
19 Mart 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (221 puan) sordu
İlk hamileligimde tansiyonum çıkmıştı son üç ay  ilaç kullandım ve tansiyon yüksekliğinden sezeryan oldum protein kaçağı olmuştu artık acil sezeryana alındım daha doğuma 21gun vardi. Ve şuan ikinciye hamileyim sanırım. Tansiyon ilacı kullanmanin zararı var midir

3 Cevap

0 oy
19 Mart 2022 (2,536 puan) cevapladı
Cnm kaç haftalık hamilesin ve Dr verdimi ilacı bı sorun yok ilaç kulanmada Dr verdiği sürece 
-Reklam-
0 oy
19 Mart 2022 (333 puan) cevapladı
18 haftalikti benim başladım tansiyon ilacına alfamet .zararı yok faydası var corasprinde kullanıyorum tansiyon yükselince kan akışı olmuyor dengede tutmak lazim
0 oy
19 Mart 2022 misafir cevapladı
Duzenli ölçüm yap ve doktora goster doktor ilac kullanacagun zamani söyler. Mesela 16dan sonra duzenli olctum 20 haftadan sonra doktor yazdi 37 haftaya kadarda kademeli artti.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik döneminde tansiyon ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelik döneminde hekim tarafından reçete edilen tansiyon ilaçları, bebeğe zarar vermekten ziyade annenin ve bebeğin hayatını korumak için hayati önem taşır. Kontrol altına alınmayan yüksek tansiyon, plasentanın işlevini bozarak bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebilir. Doktorunuz, gebelik döneminde güvenle kullanılabilecek, bebeğe yan etkisi olmayan tansiyon ilaçlarını tercih ederek süreci yakından takip edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk hamilelikte protein kaçağı ve tansiyon yaşayanlar ikinci hamilelikte ne yapmalı?
İlk hamileliğinde preeklampsi veya tansiyon sorunu yaşayan annelerin ikinci hamileliklerinde mutlaka en baştan itibaren bir kadın doğum uzmanı takibine girmeleri gerekir. Protein kaçağı ve yüksek tansiyon öyküsü olan gebelerde, doktorlar genellikle düşük doz aspirin veya uygun tansiyon ilaçları ile önleyici bir tedavi planı oluşturur. Erken teşhis ve düzenli tansiyon takibi, ikinci hamilelikte benzer komplikasyonların oluşma riskini önemli ölçüde azaltmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon yüksekliği neden acil sezaryen gerektirir?
Gebelikte tansiyon yüksekliği ve buna eşlik eden protein kaçağı, anne ve bebek için ciddi bir risk olan preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) belirtisi olabilir. Tansiyonun ilaçla düşürülemediği veya bebeğin gelişiminin durduğu durumlarda, annenin organ yetmezliği veya nöbet geçirme riskini önlemek amacıyla acil sezaryen kararı alınır. Bu işlem, bebeği anne karnındaki riskli ortamdan kurtarmak için uygulanan en güvenli doğum yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon yüksekliği belirtileri nelerdir ve ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelikte şiddetli baş ağrısı, ani görme bozuklukları, üst karın bölgesinde ağrı ve ellerde veya yüzde ani oluşan aşırı şişlik, tansiyon yüksekliğinin en önemli belirtileridir. Bu tür belirtiler fark edildiğinde vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Ayrıca gebeliğin ikinci yarısından sonra tansiyonun evde düzenli olarak ölçülmesi ve 14/9 değerinin üzerindeki sonuçların hekime bildirilmesi hayati riskleri önlemek adına oldukça kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci hamilelikte tansiyon ilacı kullanmak doğum şeklini etkiler mi?
İkinci hamilelikte tansiyon ilacı kullanmak, doğrudan doğum şeklinizi belirleyen bir unsur değildir ancak tansiyonun kontrol altında tutulması, hamileliğin daha sağlıklı ilerlemesine yardımcı olur. Eğer tansiyon değerleri ilaçla düzenli bir seviyede tutulabilirse ve bebeğin gelişimi sağlıklı devam ederse, normal doğum yapma şansınız bulunmaktadır. Ancak tansiyonun kontrol edilemediği veya preeklampsi belirtilerinin arttığı durumlarda, doktorunuz yine bebeğin ve annenin sağlığı için sezaryen doğum yöntemini önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,170 soru

24,665,859 cevap

366,972 kullanıcı

...