37 haftalık hamileyim, raporumda prezentasyon baş ne demek?

0 oy
180 göst.
23 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (7 puan) sordu
Kızlar 37 haftalık hamileyim bi kac gündür regl ağrısı gibi ağrım ve vajinamda ara sıra cok hareket edince baskı hissediyorum bebeğim daha dönmemiş 36 haftada ters dendi 39'da kadar bekleyip sezeryana alcaklarını söylediler ama netten kontrol sonuclarıma baktığımda  prezetasyon baş yazıyo bu ne demek oluyo bilen var mı ilk gebelik olduğu için bilgim yok

1 cevap

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik raporunda prezetasyon baş ne anlama geliyor?
Prezentasyon baş ifadesi, bebeğin başının doğum kanalına doğru yöneldiğini ve artık baş gelişi pozisyonunda olduğunu ifade eden tıbbi bir terimdir. Ultrason raporlarında bu ibarenin görülmesi, bebeğin doğum için uygun pozisyonu aldığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte vajinada baskı hissi neden olur?
37 haftalık gebelikte vajinada hissedilen baskı, bebeğin başının pelvise yerleşmesi ve doğum kanalına doğru inmesi nedeniyle oluşan normal bir durumdur. Bebeğin ağırlığının artması ve pelvik tabana yaptığı fiziksel baskı, hareket ettikçe bu hissin daha belirgin hale gelmesine yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamilelikte regl ağrısı gibi sancılar normal mi?
37 haftalık gebelikte hissedilen regl ağrısı benzeri sancılar, genellikle vücudun doğuma hazırlandığının veya yalancı doğum sancılarının (Braxton Hicks) bir işareti olabilir. Ancak bu ağrılar düzenli hale gelirse, şiddeti artarsa veya su gelmesi gibi belirtiler eşlik ederse vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek son haftalarda ters pozisyondan nasıl döner?
Bebekler 37. haftaya kadar anne karnında pozisyon değiştirebilir, ancak bu haftadan sonra alan kısıtlı olduğu için dönme ihtimali azalır. Doktorunuzun sezaryen planlaması yapması, bebeğin mevcut pozisyonunun doğum için riskli görülmesinden kaynaklanır; bu süreçte doktorunuzun önerdiği dinlenme pozisyonları dışındaki hareketlerden kaçınmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39. haftaya kadar beklemek bebek için riskli midir?
39. haftaya kadar beklemek, bebekte akciğer gelişiminin tamamlanması ve doğumun kendiliğinden başlaması ihtimaline karşı tercih edilen standart bir tıbbi yaklaşımdır. Eğer bebeğin pozisyonunda bir değişiklik olmazsa, planlı sezaryen ile 39. haftada doğumun gerçekleştirilmesi hem anne hem de bebek için en güvenli yöntem olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 245 göst.
27 Haziran 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Eda.nurr (63 puan) sordu
0 oy
2 cevap 301 göst.
28 Ocak 2023 Hamile Kalamama kategorisinde Yeni umutlar (409 puan) sordu
0 oy
4 cevap 448 göst.
0 oy
0 cevap 165 göst.

1,512,709 soru

24,672,833 cevap

367,363 kullanıcı

...