İlk gebeliğimi nasıl öğrendim, belirtiler nelerdi?

0 oy
3,711 göst.
25 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (82 puan) sordu
Mesela ben tesadüfen öğrendim ..ben beş aylık evliydim yani etraftaki baskılar dan dolayı bebek istiyorduk her ay test yaptım ama negatifti hep .sonra boş verdim olmazsa olmasın dedim benim enfeksiyonum vardı onun için hastaneye gidicektim adetim de üç gün gecikmişti hastaneye gittim doktora söyledim oda ultrason la baktı gebesin dedi öyle öğrendim gebe olduğumu ya siz nasıl öğrendiniz??
Gebelik haftası 34+6
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

43 Cevap

0 oy
25 Mart 2022 (68 puan) cevapladı
Hayirli olsun sağ salamat qucağına al. Bu ay oyrendim diet edirdim bu ay içində hamile olmağımı gözləmirdim başqa gıdalar beslendiyim için. 3gun gecikme oldu test elədim 2 cizgi çıxdı 
25 Mart 2022 (68 puan) yorumladı
7 haftalıkim su an.
8haftalikda göbek cikarmi?
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Benimki çıkmadı ama kişiye göre değişir herhalde
25 Mart 2022 (174 puan) yorumladı
Bence çıkmaz daha benim 15.haftamda falan minik çıkmaya başladı
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Çıkan var aslında benim bir kuzenim hamile olur olmaz çıkıyor
25 Mart 2022 (2,973 puan) yorumladı
Cıkmax ên az 16 17 haftalarda çıkar gobek kızda bêlli olur êrkêklêr cok cıkmuyor karın
-Reklam-
0 oy
25 Mart 2022 (377 puan) cevapladı
3 yil sonunda tam vazgecmisken,  doktora soğuk algınlığı icin gitmiştim iğne vuracakti gebelik var mı dedi, yok hayr dedim hatta eşim niye öyle söyledin dedi, amannn ben nerde hamile olmak nerde görmüyor musun ne haldeyim dedim sonra o hafta covid olduğumu öğrendim covidden yeni cikmistim ailemin yanına gittim. Adetimi geçmişti onların söylemleri ile test alıp yaptım umutsuzca sirf rahatlasinlar diye veee pozitif ☺️❤️
25 Mart 2022 (68 puan) yorumladı
ALLAHDAN ÜMİD ÜZÜLMEZ TEBRİK EDİREM SAGLİKLA BÖYÜDÜN
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Vay be gebelik hikayeniz çok güzelmiş okurken ilk öğrendiğim ana gittim böyle gebelik hikayeleri çok dikkatimi çekiyor inşallah sağ salim kucağınıza alırsınız
25 Mart 2022 (1,414 puan) yorumladı
Ay ne güzel maşallah Allah bağışlasın
0 oy
25 Mart 2022 (76 puan) cevapladı
Ben 4 aylık evliyim aynı şekilde etrafın baskısına dayanamayıp çocuk yapmaya karar verdik ilk ilk iki ay çok istiyorduk sonra boş verdim olursa olsun olmazsa olmasın dedim dün görümcemin getirdiği testi yaptım emin olmak için hastaneye gittim 1 aylık gebe olduğumu söyledi
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Ay çok tatlı...insan ilk öğrendiğinde inanamiyor değil mi ?
25 Mart 2022 (454 puan) yorumladı
Biz de normalde istiyoduk ama çevre sürekli sorunca insan stres yapıyo. Stres yapınca da hep negatif oluyo. Evliliğimin 4. Ayında aman nasılsa kaç aydır hevesleniyorum olmuyo dedim doğru düzgün birliktelik bile yaşamadık ama bi önceki adet döneminin bitiminde hamile kalmışım:) adetim bir hafta gecikince de nasılsa yoktur sırf merak gideriyim diye test yapıyım dedim bi baktım pozitif :))
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Şok olmuşsun dur
25 Mart 2022 (454 puan) yorumladı
Tabi kii. Çünkü önceki aylarda da sürekli gecikme yaşadığım için hep evlilikten hormonlarım değişiyo olarak düşündüm heveslenmedim hiç. Öncesinde her gecikmede heveslenip hayal kırıklığı yaşayınca tamamen bıraktım olmuyosa olmaz dedim. İdrarı damlattığım anda çift çizgi oldu zaten. Adet bitiminde hamile kaldığım için hemen belirgin bi şekilde çıktı :) Rabbim isteyip de hakeden herkese nasip etsin inşallah
0 oy
25 Mart 2022 misafir cevapladı
Evlendikten 1 ay sonra adetim gecikti normal evde test aldım yaptım negatif çıktı. Aradan iki hafta geçti ama çevremdekilere adetim gecikti neden filan diye sorduğumda yeni evlendin hormonların değişti filan muhabbeti yaptı hiç bir belirti yoktu. Ama ben yine de test aldım yaptım hafif silik çıktı. Sonra herkes o çizginin tam net görünmesi lazım dediler. Hamile değilsin hormonlar diye söylediler yine. Sonra bir gün sabaha karşı istifra etmeye uyandım. İshal filan oldum. Midemi üşüttüm dedim üzerinde durmadım. Ertesi gün ne yemek yiyebildim ne de düzgün uyku uyayabildim. Kemik ağrısı filan başladı. Dedim kesin covid oldum. Ama hala adetim gelmedi diye adetimi bekliyordum. Ertesi gün sağlık ocağına gittim test verdim hamile olduğumu öğrendim. O sonuçtan da emin olamayıp garantileyim diye tanıdığım kadın doğum doktoruna gösterdim. Hamileyim :) 
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
İlk ay mı?peki istiyor muydunuz?
25 Mart 2022 misafir yorumladı
Yaşım geçmeden istiyordum ama bu kadar da erken beklemiyorduk :)
25 Mart 2022 misafir yorumladı
Zaten düğünümde hastaydım, ovilasyon dönemim de balayına denk geliyordu.
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Bence erkeni yok bunun ya annelik kadar güzel bir şey var mı bu dünyada
25 Mart 2022 misafir yorumladı
Erken ve ya geç kimsenin yaşantısını, düşüncelerini, planlarını bilemezsiniz. Tabi ki annelik kadar güzel bir şey yok. Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah
0 oy
25 Mart 2022 (142 puan) cevapladı
Ben de yeni evliydim yani 6ayliktim adetim 11gun gecikince test yaptım öyle öğrendim :)
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Nasıl hissettiniz öğrendiğiniz de ??
0 oy
25 Mart 2022 (1,025 puan) cevapladı
6.ayda test yaptım öğrendim 
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Bekliyor muydunuz?
25 Mart 2022 (1,025 puan) yorumladı
Aslında beklemiyordum yani arkadaş çevremde korunmayan ama hemen hamile kalamayan arkadaşlarım vardı bende öyle olur diye düşündüm korunmadım Allaha şükür hemen hamile kaldım ve çok mutlu oldum anlatılmaz bir his
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Aynen o an çok özel anlatılamaz herhalde
25 Mart 2022 (1,025 puan) yorumladı
Kesinlikle :)
0 oy
25 Mart 2022 (284 puan) cevapladı
İlk hamileliğimi durduk yere kanamam olunca farkettim bilmiyordum ama o da zaten kimyasal gebelikti kürtaj oldum. İkincisinide planlı yaptık biliyordum yani :)
25 Mart 2022 (284 puan) yorumladı
Dış gebelik yani kese vardı ama bebek kesenin içinde değil de dışında oluşmuştu
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Hmm anladım
25 Mart 2022 (217 puan) yorumladı
O kımyasal degil boş gebelik dış gebelik çok farklı bişey
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Hmm kimyasal gebelikte bebek kesenin içinde değil dışında mı oluşuyor
26 Mart 2022 (217 puan) yorumladı
Olusmuyor bebegın kesenın dısında gelişmesi mümkün degil. Direk bebek olmuyor kesede olmuyor kımyasalda. Boş gebelıkde sadece kese oluyor
0 oy
25 Mart 2022 (1,631 puan) cevapladı
Ben de istiyordum zaten. İstediğim ay oldu çok şükür. 

4 kere test yaptım. Adete 2 gün kala, adet günü, 3 gün geçe, 5 gün geçe. Başta silikti, gittikçe koyulaştı. Sonuncu zaten şak diye çıktı. Hey gidi günler. 5 yıl 5 ay geçti üstünden. 
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Vay be ama anısı hayla çok güzel değil mi? ilk öğrendiğinizdeki o heyecan mutluluk tarifsizdir
0 oy
25 Mart 2022 (870 puan) cevapladı
Adetim 3 gün gecikmişti ihtimal vermedim ama akşam saati birden test yapasım geldi ve pozitifti. Sabahta 3. Korona aşılarını olmaya gittik eşimle beraber. Testimin pozitif çıktığını söyleyince yapmadılar. İyikide gebelik testini yapmışım. Allah tarafından gerçekten :) yoksa bilmeden 3. Aşıyı olucaktım ve 3. Aşı farklı oluyor daha fazla sarsıyormuş... 
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Allah korumuş iyiki de yapmışsınız testi
0 oy
25 Mart 2022 (252 puan) cevapladı
Ben tatilde öğrendim biz eşimle korunuyorduk adetim de gecikmişti o ay çok fazla seyahat etmek zorunda kalmıştım hava değişikliği dedim üzerinde durmadım adet olacak gibiydim her an hatta pet bile takmıştım ve adetim sökülsün diye üç tane Gripin bile içmiştim ama fayda etmedi tabiki rastgele sırf içim rahat etsin diye eşime gebelik testi aldırdım ondan önceki aylar negatifti ne kadar korunsakta içimde hep bir şüphe oluyordu o ay da hiç öyle şüphelenmedim çünkü gerçekten adet olacak gibiydim sonra testi yaptım ve anında çift çizgi olmuştu o anki şokumuz hala gözlerimin önünde çok güzel bir anıydı bizim için sonra da apar topar tatilimizi yarıda kesip evimize dönmüştük doktora gitmek için☺️☺️
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Ahahaa ha bende de var aynısı otururken kalkarken baya kızıyor sen niye doğru düzgün oturup kalkmiyorsun çocuğa birşey olacak hata kiyafetimi katlamak için hepsini çıkardım katlamama izin vermedi kendisi katladı ah şu erkekler :-D
25 Mart 2022 (252 puan) yorumladı
O yüzden artık hiç sesimi çıkarmıyorum tadını çıkarıyorum ☺️ :D
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
İyi yapıyorsunuz çünkü ikinci gebelikte aynı şeyleri yapacaklarını sanmıyorum bizimde biraz şımartılmaya hakkımız var bence :-)
25 Mart 2022 (252 puan) yorumladı
Kesinlikleee katılıyorummm ☺️
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
:-):-)
0 oy
25 Mart 2022 (1,830 puan) cevapladı
Bizde 10 ay kadar korunduk korunmayı bıraktıktan 2 ay sonra hamile kaldım çok şükür şimdi 30 haftalık olduk
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Testle mi öğrendiniz
25 Mart 2022 (1,830 puan) yorumladı
Aynen adetim 3-4 gün gecikmişti ben ihtimal vermiyordum ama eşim illa test yap dedi o şekilde öğrendik
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Bende testle öğrenmeyi isterdim
0 oy
25 Mart 2022 (1,414 puan) cevapladı
Merhaba hayırlı olsun bebeğiniz. Ben evlendikten sonra 6.ayımda gebe kaldım istiyordum isteyerek oldu ama hiçbir şey kafama takmadım rahattım olursa olur diyordum hatta o kadar rahattım ki adetim düzenli olmasına rağmen ancak 5 gün gecikince test yaptım negatif çıkma ihtimalini göz önüne alarak olabildiğince geciktirdim testi. Direkt iki çizgi de aynı renk oldu. Pek çok hayalim vardı sürpriz yaparım diye eşime, ağlayarak arayıp test pozitif çıktı dedim. O da covid sanmış korkmuş hemen işyerinden çıkıp yola koyulmuş :D aynı gün kan testi verdim ve kesinleşmiş oldu. Pek olaylı değil ama o günü yaşadığım en güzel gün olarak hatırlıyorum.
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Ay çok komik :-D:-D bende sürpriz yapacaktım o kadar çok şey düşünmüştüm ama dayanamadım hemen söyledim gerçi bana inanmadı ne yaptıysam inanmadı şaka yaptığımı sanıyordu ultrason görüntüsüne bile inanmadı :-D
25 Mart 2022 (1,414 puan) yorumladı
Yaa Allah bağışlasın bunlar çok güzel hatıralar♥️♥️ evet erkekler bizden daha şaşkın ve evhamlı oluyor galiba:)
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Kesinlikle
0 oy
25 Mart 2022 (458 puan) cevapladı
Büyük kızımı Kadir gecesinden sonra ki gün görümcemin zoruyla yaptığım testle öğrendim hiç beklemiyordum küçük kızımı hissettim içimde birşey koptu gibi oldu günüm gelmeden test aldım yaptım şimdi biri 8 aylık diğeri 2 yaşında Rabbim sağlıklı sıhhatli ömürlü kucağınıza almak nasip etsin inşallah canım ben öylesine ara ara bildiğim sorulara yardımcı olmak icin bakıyorum buraya 
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Çok sağol canım iyikide bakıyor sunuz bizede tecrübeli annelerin önerileri lazım zaten
0 oy
25 Mart 2022 (948 puan) cevapladı

Ben eşimden öğrendim :D

 Adetim 4 gün gecikti kan verdik çıkmadı negatif hastanenin web sitesinden bakıyorduk wşim de benim numaramı vermedi kendi numarasını vermişti hastaneye siteye girerken güvenlik kodu  dolayısıyla onun telefonuna geliyordu o bakıyordu sonuçlara 6 gün geçti kan verdim yine negatif 8 gün geçti yine kan verdim yine negatif 10. Gün kan verdim kafeye oturduk çay içelim sonuçlar çıkana kadar dedik çay içerken eşim baktı negatif dedi ben de rahatladım çünkü daha evleneli 1 ay olmuş yaşım küçük kendime zor bakıyom bebeğe nasıl bakim kafasında yım biliyordum zaten dedim eşime neyse ordan kalktık eve gidiyoruz yürüye yürüye bi baktım eşim yanımda yok arkamı bir döndüm elinde çiçeklerle dünyanın en güzel 13 günlük annesine demesin mi ben şok oldum tabi o an güldüm filan ama daha şoku atlamamıştım gece yatakta oturdum ağladım bakamam yapamam ben kötü anne olurum filan eşim zor sakinleştirdi öyle yada böyle kızım şu an 3 buçuk yaşında ikinci gebeliğim 34+5 deyim oğlumuzu bekliyoruz hayırlısı ile 

25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Yani sizde olaylar biraz ters gibi :-D:-D:-D. İnsanın eşinden öğrenmesi biraz garip :-)
25 Mart 2022 (948 puan) yorumladı
Aynen bizimki baya ters :)
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Hamile kaldığınızda kaç yaşındaydınız
25 Mart 2022 (948 puan) yorumladı
19 yaşındaydım kızımı 20 yaşında kucağıma aldım
0 oy
25 Mart 2022 (404 puan) cevapladı
Tesadüfen öğrendik. Korona oldum sandım iştahsızlık bulantı vardı Dahiliyede kan verdırdı annem. Annemın zoruyla gitmiştik. Kan sonucu almaya da eşimle gittik senın betahcg yüksek sen hamilesin bana değil kadın doğuma git dedi şok oldum gercekten mi diyorum doktora :D
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Ahahaha ha bende aynı tepkiyi verdim adam iki defa söylemek zorunda kaldı :-D:-D
0 oy
25 Mart 2022 (68 puan) cevapladı
Ilkler her kesde farkli olmus qaliba.Ben de 2 aydi daha evlendiyim,mantardan zehirlenmisdim .Adetimden 3 gun gecmiwti ewim doktor.bi ilac getrmiwdi ic dedi onu ama once cebimde test var onu dene dedi onun isteyiyle oylesine denemisdim o an sokkkkk
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
İnsanın bilmemesi daha güzel olmuyor mu çünkü bize sürpriz olmuş oluyor ya
0 oy
25 Mart 2022 (1,151 puan) cevapladı

İlkinde bende kansızlık var galiba diye sağlık ocağına gittim çok halsizdim dha yeni evliydim 1 aylık doktorda gebelik içinde kan ver dedi öyle öğrenmiştim 2.de erken gebelik testiyle öğrendim tabi artık tecrübeli oluyorsun :D

25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Ay çok güldüm canım Allah'ta seni güldürsün
0 oy
25 Mart 2022 (374 puan) cevapladı
Ben evlendigimde 18 yaşındaydım eşimle 2017 Kasım ayında evlendik o zamanlar şimdiki kiloma kıyasla zayıftım yine piskolojik sorunlardan dolayı bir sene sonra falan ilaç kullanmaya başladım daha sonra 100 kilo ve üstünü gördüm evliliğimizin 4. Senesine kadar çocuk istedik olmuyordu pcos hastasi olduğumu öğrendim eşimle bir gün kahvaltı sofrasında tartışmaya başladık 117 kilo olmuştum hastaneye zayıflamak için sırf diyet yazdırmıştım diyetisyene dolabın üstünde duruyordu eşimle kavga ettik dedimki iki hafta da 4 kg vercem dedim kendimi sıktım iyice diyetime harfi harfine uymaya çalıştım iki haftada 3.5 kilo falan verdim toplamda bı kaç ay içinde sporla birlikte 16 kg verdim kendime güven geldi elbiselerin içine girdim pantolon gieye başladım artık söyle bı 15 kilo falan vereyim öyle bebek olsun diodum ama bir gün kendime detox yapayım dedim çaya başladım ancak çay içince 200- 300 Gr inip çıkıyor eşine dedim ki kilo veremiyorum bu hafta bişey var ama ne ümitsiz bir şekilde test aldım eşim izinliydi o gün avmye gittik gezmeye dönünce evde test yaptım şok geçirdik ben teste daha bir damla damlattim anında çift çizgi çıktı test bana ben teste baktım eşimle şaşırdık çok mutlu olduk sarıldık ağladık doktor randevusu aldım ve keseyi gördük artık emindik bebeğimiz olacaktı şimdi 39+6 olduk kucağımıza her an alabiliriz Allah yardımcınız olsun öncelikle Allah hayırlı evlat nasip etsin Allah isteyen herkese nasip etsin Sevgilerle Allah'a emanet olun 
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Ben benim hikayem değişik zanederdim ama bugün yanildigimi anladım çok severek hikayeni okudum canım inşallah sağ salim kucağına alırsın yavrunu
25 Mart 2022 (374 puan) yorumladı
Amin sağol canım rabbim buradaki herkese nasip etsin ♥️♥️
0 oy
25 Mart 2022 (374 puan) cevapladı
Ben evlendigimde 18 yaşındaydım eşimle 2017 Kasım ayında evlendik o zamanlar şimdiki kiloma kıyasla zayıftım yine piskolojik sorunlardan dolayı bir sene sonra falan ilaç kullanmaya başladım daha sonra 100 kilo ve üstünü gördüm evliliğimizin 4. Senesine kadar çocuk istedik olmuyordu pcos hastasi olduğumu öğrendim eşimle bir gün kahvaltı sofrasında tartışmaya başladık 117 kilo olmuştum hastaneye zayıflamak için sırf diyet yazdırmıştım diyetisyene dolabın üstünde duruyordu eşimle kavga ettik dedimki iki hafta da 4 kg vercegem dedim kendimi sıktım iyice diyetitme harfi harfine uymaya çalıştım iki haftada 3.5 kilo falan verdim toplamda bı kaç ay içinde sporla birlikte 16 kg verdim kendime güven geldi elbiselerin içine girdim pantolon giymeye başladım artık söyle bı 15 kilo falan vereyim öyle bebek olsun diyodum ama bir gün kendime dettox yapayım dedim çaya başladım ancak çay içince 200- 300 Gr inip çıkıyor eşine dedim ki kilo veremiyorum bu hafta bişey var ama ne ümitsiz bir şekilde test aldım eşim izinliydi o gün avmye gittik gezmeye dönünce evde test yaptım şok geçirdik ben teste daha bir damla damlattim anında çift çizgi çıktı test bana ben teste baktım eşimle şaşırdık çok mutlu olduk sarıldık ağladık doktor randevusu aldım ve keseyi gördük artık emindik bebeğimiz olacaktı şimdi 39+6 olduk kucağımıza her an alabiliriz Allah yardımcınız olsun öncelikle Allah hayırlı evlat nasip etsin Allah isteyen herkese nasip etsin Sevgilerle Allah'a emanet olun 
25 Mart 2022 (13 puan) yorumladı
Çok Güzel Sağlıkla Kucağına Almayı nasip eylesin
25 Mart 2022 (374 puan) yorumladı
Amin canım
0 oy
25 Mart 2022 (625 puan) cevapladı
Vücudum ilk kez anormal değişim gösterdi gebelik testi yaptım beş gün kala adetime ağlayarak indim üst kattan .. eşim üzülme tüp bebekbyapariz dedi dedim çift cizgiii çok mutlu olduk sonra kan verdim ikiz gibi dediler değer yüksek .. ultrasonda öğrendim ikiz
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
İkiz mi?? Ay çok tatlı beklediginize değmiş desenize
25 Mart 2022 (625 puan) yorumladı
Beş aydayim doguracakbgibiyim midem yaniyor uyuyamiyorum çok güzel ☺️ 25 yıl sonra gelen bebeklerim tüp falan değil çatlatma iynesiyke
25 Mart 2022 (82 puan) yorumladı
Çektiğiniz ağrılar bile güzel geliyor değil mi inşallah vakitlice doğar sağ salim sağlıklı şekilde kucağınıza alırsınız

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Adet gecikmesi olmadan gebelik nasıl anlaşılır?
Adet gecikmesi yaşanmadan gebeliği anlamanın en kesin yolu, beklenen adet tarihinden birkaç gün sonra yapılan kanda gebelik testidir. Bazı kadınlar göğüs hassasiyeti, hafif kasık krampları, yorgunluk veya koku hassasiyeti gibi erken belirtileri adet gecikmesinden önce fark edebilir. Ancak bu belirtiler kişiden kişiye değiştiği için, en güvenilir sonuç her zaman bir sağlık kuruluşunda yapılan beta-hCG kan testi ile elde edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde yapılan idrar testleri ne zaman sonuç verir?
Evde yapılan idrar testleri, genellikle beklenen adet döneminin ilk gününden itibaren güvenilir sonuçlar vermeye başlar. Testin doğru sonuç vermesi için idrardaki gebelik hormonu olan hCG seviyesinin belirli bir eşiğe ulaşması gerekir. Erken dönemde yapılan testler negatif çıksa bile, birkaç gün bekleyip testi tekrarlamak gebeliğin saptanması açısından daha sağlıklı sonuçlar sunar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik belirtileri en erken ne zaman başlar?
Gebelik belirtileri genellikle döllenmeden sonraki 2 ile 4 hafta içerisinde, yani adet döneminin gecikmesiyle eş zamanlı olarak kendini göstermeye başlar. İlk belirtiler arasında adet gecikmesi, mide bulantısı, hafif lekelenme tarzında yerleşme kanaması ve göğüslerde dolgunluk hissi yer alır. Bazı kadınlar ise hiçbir erken belirti yaşamadan sadece adet gecikmesi ile gebeliğini öğrenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason ile gebelik en erken ne zaman görülür?
Ultrason muayenesinde gebeliğin görülmesi, son adet tarihinden itibaren genellikle 5. veya 6. haftada mümkün olmaktadır. Bu dönemde doktorlar transvajinal ultrason ile gebelik kesesini gözlemleyebilirler. Gebeliğin çok erken dönemlerinde, yani 4. haftadan önce yapılan ultrasonlarda kese henüz oluşmadığı için gebelik görüntülenemeyebilir; bu yüzden kan testi gebelik takibinde daha erken sonuç verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi ve enfeksiyon şüphesi varken nasıl hareket etmeliyim?
Adet gecikmesi yaşadığınızda ve aynı zamanda enfeksiyon şüphesi gibi sağlık sorunlarınız varsa, vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına görünmelisiniz. Doktorunuz hem enfeksiyonunuzu kontrol altına alacak hem de ultrason veya kan testi ile gebelik durumunuzu netleştirecektir. Kendi başınıza ilaç kullanmak yerine, gebelik ihtimalini doktora mutlaka belirtmeniz hem sizin hem de bebeğin sağlığı için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 742 göst.
0 oy
14 cevap 568 göst.

1,512,182 soru

24,665,984 cevap

366,978 kullanıcı

...