40+1 haftalık gebeyim, sancım yok ne yapmalıyım?

0 oy
190 göst.
28 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (87 puan) sordu

Kızlar 40 + 1 günlük  gebeyım  ve hc bır sekılde  agrı acılma  su nişan  gbı bırsey yok bgun nts  gırdım ama doktor  bsy demedı  bana anlıyan var mı resım  atıcam 

image

Gebelik haftası 40+1

1 cevap

0 oy
28 Mart 2022 misafir cevapladı
Sancınız yok gibi görünüyor 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftayı geçip 41. haftaya giren gebelerde sancı olmaması normal mi?
Gebeliğin 40. haftasını tamamlayıp 41. haftaya girmek, halk arasında gün aşımı olarak bilinse de aslında 42. haftaya kadar olan süreç tıbbi olarak normal kabul edilebilir. Sancı veya su gelişi gibi belirtiler her gebede aynı anda başlamayabilir; ancak bu süreçte bebeğin hareketleri ve plasenta fonksiyonları yakından takip edilmelidir. Eğer herhangi bir belirti yoksa, doktorunuzun belirlediği periyotlarla kontrollerinize devam etmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NTS sonucunda sancı çıkmaması ne anlama gelir?
NTS sonucunda sancı değerinin düşük çıkması, o an için rahim kasılmalarının düzenli bir doğum eylemi başlatacak seviyede olmadığını gösterir. NTS cihazı sadece kasılmaların şiddetini ve sıklığını ölçer, ancak doğumun ne zaman başlayacağına dair kesin bir zaman tahmini vermez. Bazı durumlarda sancı hissedilmese bile bebek kalp atışları ve hareketleri sağlıklı olduğu sürece süreç güvenle takip edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık gebelikte nişan gelmesi veya suyun gelmesi ne zaman olur?
Nişan gelmesi veya suyun gelmesi, doğumun başladığının en somut belirtilerindendir ancak her kadında doğum bu şekilde başlamayabilir. 40 haftayı geçen gebeliklerde vücut doğal bir süreçte doğumu başlatabilir veya doktorunuz suni sancı gibi tıbbi yöntemlerle doğumu başlatmayı önerebilir. Belirti olmadığı durumlarda doktorunuz ultrason ve NTS verilerine bakarak en doğru kararı verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 41. haftasında doktor kontrolünde nelere bakılır?
Gebeliğin 41. haftasında yapılan kontrollerde en önemli kriter bebeğin amniyon sıvı miktarı, plasentanın yaşlanma durumu ve bebeğin kalp atışlarındaki değişkenliktir. Doktorunuz NTS ile sancıları kontrol ederken, ultrason ile bebeğin genel iyilik halini değerlendirir. Eğer bu değerler normal sınırlarda seyrediyorsa, doktorunuz doğumu başlatmak için bir süre daha beklemeyi tercih edebilir veya tıbbi müdahale planlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başlamadığı 41 haftalık gebelikte ne zaman hastaneye gidilmeli?
41. haftada bebek hareketlerinde azalma fark ettiğinizde, suyunuz geldiğinde, düzenli sancılarınız başladığında veya vajinal kanama durumunda vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. Ayrıca doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerini asla aksatmamalı ve herhangi bir olağan dışı durumda doğrudan sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Bu haftalarda bebeğin takibi, sağlıklı doğum için hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,693 soru

24,672,402 cevap

367,337 kullanıcı

...