Gebeliği yeni öğrendim, karın ve bel ağrım var normal mi?

0 oy
201 göst.
28 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (164 puan) sordu
Kizlar hamile olduğumu yeni ogrendim bugün test yaptım regl iki gün gecikti ama karın ve bel ağrım var sizde oldumu bir dusugum vardı iki yıl önce korkuyorum o yuzden
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
28 Mart 2022 (143 puan) cevapladı
Merhaba bende bugün öğrendim hamile olduğmu 5 gün gecti ve 5 gündür belim ve kasıklarım ağrıyor olabiliyormus bende bununla ilgili soru sormuştum hep olumlu düşün herkeste olabiliyormus :)
28 Mart 2022 (164 puan) yorumladı
Yaa tşk ederim cnm cevabın için İnşallah sağlıklı bir şekilde ilerleriz
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin ilk günlerinde karın ve bel ağrısı normal midir?
Gebeliğin ilk günlerinde hissedilen hafif karın ve bel ağrıları, rahmin büyümesi ve hormon değişimleri nedeniyle genellikle normal kabul edilir. Yerleşme (implantasyon) ağrısı olarak da bilinen bu sancılar, embriyonun rahim duvarına tutunması sonucu oluşabilir. Ancak ağrılar şiddetliyse, tek taraflıysa veya beraberinde yoğun kanama varsa mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi sonrası gebelik testi ne zaman yapılmalıdır?
Gebelik testinin en doğru sonucu vermesi için adet gecikmesinin üzerinden en az 1-2 gün geçmiş olması önerilir. İdrar testleri, vücuttaki beta-hCG hormonunu algılayarak çalışır ve adet gecikmesinden birkaç gün sonra bu hormon seviyesi evde yapılan testlerde tespit edilebilecek düzeye ulaşır. Kesin sonuç için kan testi (kanda beta-hCG) yaptırmak, gebeliğin varlığını ve sağlıklı ilerleyişini teyit etmek adına en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Daha önce düşük yapanlar gebelik sürecinde nelere dikkat etmeli?
Daha önce düşük yaşamış kadınların yeni bir gebelikte ilk haftalardan itibaren doktor kontrollerini aksatmaması en önemli adımdır. Gebeliğin kesinleşmesiyle birlikte uzman doktorun önerdiği folik asit takviyesine başlanmalı ve ağır kaldırmaktan, aşırı fiziksel yorgunluktan kaçınılmalıdır. Ayrıca düşük tehdidi belirtisi olabilecek şiddetli ağrı veya vajinal kanama durumunda vakit kaybetmeden tıbbi destek alınması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde tehlike arz eden belirtiler nelerdir?
Erken gebelik döneminde şiddetli kasık ağrısı, tek taraflı yoğun sancı, parlak kırmızı renkli vajinal kanama veya geçmeyen yüksek ateş tehlikeli olabilir. Bu belirtiler dış gebelik veya düşük riski gibi durumların habercisi olabileceği için dikkate alınmalıdır. Hafif lekelenmeler bazen normal karşılanabilse de, her türlü anormal belirti durumunda durumu takip eden doktorla iletişime geçmek en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik öğrenildikten sonra ilk doktor randevusu ne zaman olmalı?
Gebelik testi pozitif çıktıktan sonra, gebeliğin rahim içinde yerleştiğini görmek ve kalp atışlarını duymak için genellikle 6. veya 7. haftalarda ilk doktor muayenesi planlanır. Ancak daha önce düşük öyküsü olan veya şiddetli ağrı gibi şikayetleri bulunan kadınların, gebeliği öğrendikleri andan itibaren doktorlarını bilgilendirmeleri ve muayene randevularını öne çekmeleri sağlık açısından daha güvenlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 256 göst.
0 oy
2 cevap 382 göst.
7 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Emel husein (5 puan) sordu
0 oy
5 cevap 441 göst.
5 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kader80 (87 puan) sordu
0 oy
23 cevap 1,401 göst.

1,512,615 soru

24,671,329 cevap

367,277 kullanıcı

...