Normal doğumda büyük abdest yapmaktan utanıyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
730 göst.
2 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (65 puan) sordu
Kızlar normal doğum anında büyük abdest yapmak zorunlu mu utanıyorum ben nasıl doguracam
Gebelik haftası 30+1
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

6 Cevap

+1 oy
2 Nisan 2022 (626 puan) cevapladı
Canım zaten lavman yapiyolar ne var ne yok gidiyor 
-Reklam-
0 oy
2 Nisan 2022 (80 puan) cevapladı
Rabbim sağlıklı hayırlı bir şekilde kucağına almayı nasip etsin inşallah Hiç düşünme bunları keyfine bak bence

Her gebelik aynı değil 
0 oy
2 Nisan 2022 (58 puan) cevapladı
Dogumdan sonra o doktorun girmesi gerekmıyor
0 oy
2 Nisan 2022 (252 puan) cevapladı
Bana varsa yap demişti darlatıyo burayı demişti iyice zorla demişti biraz yaptım hatta hatırlıyorum ondan sonra rahatlamıştım doğumum uzun sürmüştü yaptıktan sonra biraz dhaa kolayladı açıkcası yapmış olmam da umurumda değildi çnkü uzadıkça oğlum solunum sorunu yaşıyordu o anda aklım sadece ondaydı birde aşırı tuvaletim heralde demiştim doktorda çocuk zorluyor onu hissediyorsun demişti çok az yapmıştım gerçekten de gerisi gelmemişti kendini kasma hiç onlara herşey normal geliyor
0 oy
2 Nisan 2022 (6,204 puan) cevapladı
Canım benim lavman yapılıyor. Ve inan o an eeen en önemsiz konulardan biri bu. Herkes can havliyle doğumun olmasına odaklanıyor.
0 oy
2 Nisan 2022 (445 puan) cevapladı
Hastanede doğum. Öncesi laman yapıyorlar tuvalete çıkıyorsunuz içiniz boşaltıyor zaten 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Normal doğumda büyük abdest yapmak yaygın mıdır?
Normal doğum sırasında büyük abdest yapmak oldukça yaygın ve tamamen doğal bir durumdur. Tıbbi literatürde istemsiz dışkılama olarak adlandırılan bu olay, doğumun ikinci evresinde bebeğin başının rektuma baskı yapması sonucu gerçekleşir. Sağlık personeli bu durumla her gün karşılaştığı için son derece profesyonel bir şekilde, hiçbir yorum yapmadan anında temizlik sağlar ve sürece devam eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda dışkılama olmaması için ne yapılabilir?
Doğumdan önce bağırsakların boşalmasını sağlamak için lavman uygulaması bazı hastanelerde tercih edilebilir ancak bu rutin bir zorunluluk değildir. İkinci evrede ıkınma sırasında dışkılama olması, bağırsakların boş olduğunu ve doğru kasları kullanarak ıkındığınızı gösteren olumlu bir işaret olarak da kabul edilir. Bu durum doğumun doğal bir parçasıdır ve utanılacak bir yan etkisi yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum anında dışkılama yapmak utanılacak bir şey mi?
Doğum anında dışkılama yapmak, tıbbi açıdan bebeğin doğru pozisyonda ve yeterli baskıyla ilerlediğinin en büyük göstergelerinden biridir. Sağlık ekibi için bu durum sadece temizlenmesi gereken rutin bir süreçtir; hiçbir doktor veya ebe bu durumu olumsuz değerlendirmez. Doğumun odak noktası bebeğin sağlığı ve annenin konforudur, bu nedenle utanç hissetmek yerine sürecin doğal işleyişine odaklanmak gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun ikinci evresinde ıkınırken nelere dikkat edilmelidir?
Doğumun ikinci evresinde ıkınırken en önemli kural, tüm gücünüzü alt karın kaslarına odaklamaktır. Doğru ıkınma tekniği bebeğin doğum kanalında ilerlemesini sağlar ve bu esnada bağırsaklarda birikmiş olan atıklar dışarı çıkabilir. Utanma duygusuyla ıkınmayı ertelemek veya yanlış teknik uygulamak doğum sürecini uzatabilir, bu nedenle sadece bebeğinize odaklanmanız en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum yaparken büyük abdest yapmaktan nasıl korkmam?
Doğum korkusunu yenmenin en iyi yolu, bu durumun tıbbi bir zorunluluktan ziyade fizyolojik bir refleks olduğunu kabul etmektir. Doğumhanede görevli olan ebe ve hemşireler, binlerce doğumda aynı durumla karşılaştıkları için bu konuda çok alışkındırlar. Kendinizi güvende hissetmek için doğum planınızı doktorunuzla konuşabilir ve sürecin tamamen profesyonel bir ortamda ilerleyeceğini kendinize hatırlatabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,324 soru

24,667,790 cevap

367,083 kullanıcı

...