100 gram şeker yükleme sonucum 183 çıktı, diyet şart mı?

0 oy
398 göst.
5 Nisan 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (31 puan) sordu
Merhaba 100 gram şeker yükleme sonucum:

Açlık: 87

Şeker içtikten sonra;

1. Saat: 183

2. Saat:103

3. Saat:83

Bu değerlerde gebelik şekeri tanısı konabilir mi diyete gerek var mı bilgisi olan var mı? Doktorum biraz fazla hassas bu konularda hiçbir şeyi riske atmak istemez. Katı diyet vericem sana dedi. 1. Saat ölçümü 3 değer yüksek çıktı diye böyle katı diyete gerek var mı bilemiyorum sizlerin düşüncesi nedir merak ediyorum. 
Gebelik haftası 28+2

3 Cevap

0 oy
6 Nisan 2022 (556 puan) cevapladı
Normal  çıkmış 
-Reklam-
0 oy
6 Nisan 2022 misafir cevapladı
Tokluk 87 sınırda sayılır (90nun altinda)  1 saatlik sekerun yüksek cıkmış (140in altinda) canim diyet vericek sana doktorun ne derse ona uy. Aksi takdirde dusmezse insulin kullanırsın.
6 Nisan 2022 (31 puan) yorumladı
50 gramlık yüklemede 140 sınır ,100 gramlık yüklemede de 180 diye biliyorum ama yanlış mi internette de bütün doktorların sitesinde öyle yazıyor
6 Nisan 2022 misafir yorumladı
Hayir canim gramlikla alakansi yok. 1 saat sonrasi ve 2 saat sonrasi 140 olmali. Siz diyabet hastalarinin ölçümlerine bakmışsınız muhtemelen hamilelede sınır 140 onun üstünde olunca duyet veriyorlar.
0 oy
6 Nisan 2022 (1,147 puan) cevapladı
Buyuk ihtimal diyet verirler sana. 1.saatin yuksek cunku. 140 in altinda olmasi gerekiyo
6 Nisan 2022 (129 puan) yorumladı
140 50 mg için geçerli olabilir. Doktorunuza danışın
6 Nisan 2022 (31 puan) yorumladı
Ben de 50 gramlıkda 140, 100 gramlıkta 180 diye biliyorum
6 Nisan 2022 (1,147 puan) yorumladı
Ben net olarak bilmiyorum kizlar demek ki. Hepsinde de sınır 140 diye biliyorum ben
6 Nisan 2022 (129 puan) yorumladı
Yani. Mantıken normal yemek yer gider 140 sınırında bakılırdık yoksa

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

100 gram şeker yükleme testinde 1. saat değeri kaç olmalıdır?
100 gram şeker yükleme testinde 1. saat için kabul edilen üst sınır genellikle 180 mg/dL'dir. Gebelik şekeri tanısı için 100 gramlık testte 4 ölçümden en az ikisinin referans değerlerin üzerinde çıkması gerekmektedir. Sizin 1. saat sonucunuz olan 183 mg/dL, klinik olarak sınırın hafif üzerinde kabul edilmekle birlikte, tek bir değerin yüksek olması tek başına kesin gebelik şekeri tanısı için yeterli olmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri tanısı için kaç değerin yüksek çıkması gerekir?
Gebelik şekeri tanısı konulabilmesi için 100 gram şeker yükleme testindeki dört ölçümden en az ikisinin normal aralıkların üzerinde olması beklenir. Carpenter-Coustan kriterlerine göre açlık için 95, 1. saat için 180, 2. saat için 155 ve 3. saat için 140 mg/dL değerleri referans alınır. Sadece 1. saat sonucunuzun yüksek olması, doktorunuzun tedbirli yaklaşmasına neden olsa da tanı kriterlerini tam olarak karşılamayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker yükleme sonucu yüksek çıkarsa diyet gerekli mi?
Hamilelikte şeker yükleme sonucu sınırda veya yüksek çıktığında doktorlar riski minimize etmek adına diyet tedavisine başvurabilirler. Gebelik şekeri, hem anne hem de bebek sağlığı açısından yakından takip edilmesi gereken bir durumdur. Doktorunuzun önerdiği katı diyet, kan şekeri seviyelerinizi dengede tutarak bebeğin aşırı kilo almasını ve doğum sonrası oluşabilecek komplikasyonları önlemek amacıyla uygulanmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
100 gram şeker yükleme testi sonuçları nasıl yorumlanır?
100 gram şeker yükleme testi sonuçları, açlık, 1., 2. ve 3. saat ölçümlerinin ayrı ayrı değerlendirilmesiyle yorumlanır. Açlık değerinin 95, 1. saatin 180, 2. saatin 155 ve 3. saatin 140 mg/dL'nin altında olması beklenir. Eğer bu değerlerden ikisi veya daha fazlası yüksekse gebelik diyabeti tanısı konulur. Tek bir yüksek değer durumunda ise doktorlar genellikle hastayı 'gestasyonel diyabet riski' kapsamında takibe almayı tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde neden katı diyet uygulanır?
Gebelik şekerinde katı diyet uygulanmasının temel nedeni, kan şekerini sabit tutarak bebeğin insülin üretimini ve gelişimini sağlıklı seviyelerde korumaktır. Kan şekerindeki dalgalanmalar, bebekte doğum sonrası hipoglisemi veya makrozomi (aşırı iri bebek) gibi riskleri artırabilir. Diyet programı, glisemik indeksi düşük gıdalarla kan şekerini kontrol altına almayı ve gebelik sürecinin sorunsuz tamamlanmasını hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 259 göst.
0 oy
3 cevap 975 göst.
0 oy
4 cevap 362 göst.
0 oy
3 cevap 218 göst.
10 Ağustos 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Şekerparemm❤ (1,362 puan) sordu

1,512,754 soru

24,673,370 cevap

367,399 kullanıcı

...