20 haftalık hamileyim, aşırı bel ağrısı yaşıyorum normal mi?

0 oy
154 göst.
9 Nisan 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (318 puan) sordu
Yaşayan varmı 
Gebelik haftası 20

1 cevap

0 oy
9 Nisan 2022 (115 puan) cevapladı
Ben de 20ci haftadayım. 1 haftadır biraz otursam bacaklarım belim ağrıyor. Uzanmak iyi geliyor. Doktorum normal dedi. Çok yorulma gün icerisinde uzan yada ayaklarını uzatıp otur dedi
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

20 haftalık gebelikte aşırı bel ağrısı normal mi?
20. haftada bel ağrısı, vücudun değişen ağırlık merkezi ve artan hormonlar nedeniyle yaygın bir durumdur. Ancak ağrı şiddetliyse, tek taraflıysa veya ateş, idrarda yanma gibi belirtilerle birleşiyorsa mutlaka doktora danışılmalıdır. Bu dönemde rahim büyüdüğü için bel omurgasına binen yük artar ve bu da kaslarda gerilmeye yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 20. haftada bel ağrısı nasıl hafifletilir?
Bel ağrısını hafifletmek için ilk olarak doğru duruş pozisyonu benimsenmeli ve uzun süre ayakta kalmaktan kaçınılmalıdır. Destekleyici hamile yastıkları kullanmak, uyurken yan yatmak ve doktorunuzun onayladığı hafif hamile egzersizlerini yapmak ağrıyı önemli ölçüde azaltır. Ayrıca sert zemin yerine ortopedik destek sağlayan yataklar tercih edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 20. haftada bel ağrısı için hangi doktora gidilmeli?
Gebelik sürecindeki bel ağrıları için ilk olarak takibinizi yapan kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmanız gerekir. Eğer ağrınızın kaynağı mekanik bir sorunsa veya çok şiddetliyse, doktorunuz sizi gerekli görürse bir fizik tedavi uzmanına veya ortopedi bölümüne yönlendirebilir. Kendi başınıza ağrı kesici kullanmaktan kesinlikle kaçınmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
20 haftalık hamilelikte bel ağrısı ne zaman tehlikelidir?
Bel ağrısı istirahatle geçmiyor, şiddeti giderek artıyor ve beraberinde vajinal kanama, su gelmesi veya rahimde kasılma hissi getiriyorsa bu bir uyarı işareti olabilir. Ayrıca bacaklarda uyuşma, güç kaybı veya şiddetli karın ağrısı gibi ek semptomlar varsa vakit kaybetmeden tıbbi destek alınmalıdır. Bu belirtiler erken doğum veya idrar yolu enfeksiyonu gibi durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 20. haftasında bel ağrısı neden olur?
Bel ağrısının temel nedeni, relaksin hormonu sayesinde eklemlerin gevşemesi ve bebeğin büyümesiyle birlikte omurgaya binen yükün artmasıdır. Vücudun ağırlık merkezinin öne kayması, bel bölgesindeki kasların daha fazla çalışmasına ve yorulmasına neden olur. Ayrıca yanlış ayakkabı seçimi ve yetersiz dinlenme de 20. haftadaki ağrıları tetikleyen diğer önemli faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,683 soru

24,672,268 cevap

367,325 kullanıcı

...