41 haftada bebek gelmezse hastaneye nasıl gitmeliyim?

0 oy
158 göst.
9 Nisan 2022 Doğum kategorisinde (39 puan) sordu
Kızlar 41 haftaya kadar bekliyorlar gelmezse suni sancı veriyorlarya bunun için randovü mü almamız lazım yoksa direk mi gidiliyor 
Gebelik haftası 40

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

41 haftalık gebelikte suni sancı için hastaneden randevu mu almalıyım?
41. haftaya ulaşan gebeliklerde suni sancı uygulaması için genellikle planlı bir yatış süreci izlenir. Doktorunuz gebelik haftanızı ve bebeğin durumunu takip ederek sizi hastaneye davet eder; bu süreçte randevu almaktan ziyade doktorunuzun yönlendirmesiyle hastanenin doğumhanesine veya ilgili birimine doğrudan başvurmanız gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftada bebek gelmezse hastaneye doğrudan gitmek mi gerekir?
41. haftada bebek gelmediğinde hastaneye gitme süreci doktorunuzun belirlediği takip planına bağlıdır. Eğer doktorunuz sizi 41. haftada hastaneye çağırdıysa, randevu sisteminden ziyade doğrudan doğumhane veya acil servise giriş yapmanız istenir; ancak her hastanenin prosedürü farklı olabileceği için önceden doktorunuzla iletişim kurmanız en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık gebelikte suni sancı uygulaması nasıl yapılır?
Suni sancı uygulaması, rahim ağzı açıklığı ve bebeğin kalp atışları izlenerek damar yoluyla oksitosin hormonu verilmesiyle gerçekleştirilir. Bu işlem sırasında bebek sürekli nst cihazına bağlı tutulur ve sancıların sıklığı ile şiddeti doktorlar tarafından kontrollü bir şekilde artırılarak doğumun başlaması hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftaya kadar beklemek bebek için riskli midir?
41. haftaya kadar beklemek tıbbi olarak 'postterm' gebelik riski taşıyabilir, bu nedenle doktorlar bu dönemde bebeğin suyunu ve plasenta fonksiyonlarını daha sık kontrol eder. 41. haftadan sonra plasentanın işlevselliği azalabileceği için genellikle doğumun tıbbi yöntemlerle başlatılması veya yakından takip edilmesi önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 41. haftada hastane prosedürleri nelerdir?
41. haftada hastaneye gittiğinizde öncelikle bebeğin kalp atışlarına bakılır, amniyon sıvısı ölçülür ve nst ile sancı durumunuz kontrol edilir. Eğer doğumun doğal yollarla başlaması beklenmeyecekse veya risk faktörü oluştuysa, hastaneye yatışınız yapılarak suni sancı veya uygun görülen diğer doğum yöntemleri başlatılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 754 göst.
0 oy
10 cevap 666 göst.
3 Eylül 2019 Doğum kategorisinde İnurgunes (145 puan) sordu
0 oy
1 cevap 195 göst.
0 oy
0 cevap 155 göst.
29 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Eda1404 (785 puan) sordu

1,512,350 soru

24,668,064 cevap

367,107 kullanıcı

...