37 haftalık hamileyim, 2 cm açıklık var, doğum ne zaman olur?

0 oy
501 göst.
11 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (27 puan) sordu
Merhabalar 2 gündür doktora gidiyorum adet sancısı gibi gelip gitmeyen sancım var çatı muayenesi 2 kere yapıldı ve 2 cm açıklık görünüyor daha doğuma 20 gün var doktor sancın sıklaşınca gel dedi 2 cm açıklıkla doğum ne zaman olur acaba adet sancısı gibi gelip gitmiyor sancılarım ilk gebeliğim yardımcı olur musunuz doğum olur mu sizce 
Gebelik haftası 37

7 Cevap

0 oy
11 Nisan 2022 (535 puan) cevapladı
İlk gebeliklerde açılma hızı ne kadar sürede açılır bilinmez kuzum bol bol hareket et zaten 4 cm de sancida olmazsa enfeksiyon riskinden dolayı yatis yapılır dogum başlatılır sancı ile beraber açılma hızlanır gerçi haftan daha erken iki hafta daha geçsin en azından ama acilmam sancim siklassin  dersen bol bol hareket yürüyüş yap   çömel kalk merdiven in çık sağlıkla gelsin bebsin
-Reklam-
0 oy
11 Nisan 2022 (986 puan) cevapladı
Yürüyüş yap canım sancin gelene kadar yuru
11 Nisan 2022 (27 puan) yorumladı
Elimden geldiğince yapıyorum ama doğum beklemelimiyim acaba doktora açılma olduktan sonra ne zaman doğum gerçekleşir dedim 24 veya 48 saatler arasında doğum gerçekleşir dedi ama tık yok belim ağrıyor karnımın altında adet sancısı gibi sancı ama şiddetlenmiyor ve çok zorlamaya başladı
11 Nisan 2022 (986 puan) yorumladı
Tamam işte baslamaya çalışıyor canım .. ben 36 haftalık dogurdum sağlıklı maşallah korkma konsantre ol biraz sıcak suyla duş al sancin siklassin
11 Nisan 2022 (27 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
0 oy
11 Nisan 2022 (404 puan) cevapladı
Bence  haftan çokta erken değil ben 36+5 im çarşamba günü  sezeryanla dogum yapacam  inşallah..  bebegin gelişimini bilemem  ama 37 çokta erken  değil doğum  icin
11 Nisan 2022 (27 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
11 Nisan 2022 (93 puan) yorumladı
Normalde sezeryan da 38 haftada alınıyor bebek sizin neden erken acaba doğumunuz
11 Nisan 2022 (200 puan) yorumladı
Evet benimkide 37+4 ama 19 u gibi alacak sizinki erkenmis
11 Nisan 2022 (27 puan) yorumladı
Bir anda giren sancı için acile gittim doğumun başladığı söylendi bekliyoruz bakalım
0 oy
11 Nisan 2022 (1,236 puan) cevapladı
Ben bir hafta içinde doğurmuştum canım iki oğlum da 37 de doğdu korkma ciğer geliştirici yaparlar sorun olmaz inşallah
0 oy
11 Nisan 2022 (634 puan) cevapladı
Ben 30 Mart'ta 37+2 de doğurdum bebek kanala inmişti hiç bir belirtim yoktu doktor muayenesine gittiğimde öğrendim normal doğum için çabaladım açılmam olmayınca sezeryan oldum
0 oy
11 Nisan 2022 (384 puan) cevapladı
Tabi ki canım 36 dolduktan sonra erken doğum sayilmiyo arkadaşların hep 36 37 haftalarında dogum yaptılar
0 oy
11 Nisan 2022 (626 puan) cevapladı
Oglumda 37 de 2 cm acilma vardi kanaldaydi 38 de dogdu. Simdi 38 haftalik hamileyim yine oglum kanalda ama acilma yok bugun haftaya dogar dedi.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte 2 cm açıklık normal mi?
37. haftada 2 cm açıklık olması, vücudun doğuma hazırlandığını ve rahim ağzının yumuşamaya başladığını gösterir ancak bu durum hemen doğumun başlayacağı anlamına gelmez. Birçok gebede bu açıklık doğumun başlamasına daha günler hatta haftalar varken görülebilir. Önemli olan sancıların düzenli hale gelmesi, suyun gelmesi veya nişan gelmesi gibi aktif doğum belirtilerinin takip edilmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma 20 gün kala 2 cm açıklıkla doğum ne zaman olur?
2 cm açıklıkla doğumun ne zaman gerçekleşeceği kişiden kişiye değişir ve kesin bir zaman verilemez. Bazı gebeler bu açıklıkla birkaç gün içinde doğum yaparken, bazıları ise 40. haftaya kadar bekleyebilir. Doktorunuzun belirttiği gibi sancıların sıklığı, şiddeti ve düzeni doğumun zamanlamasını belirleyen en temel kriterdir; sancılar 5-10 dakikada bire düştüğünde hastaneye gitmek en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte adet sancısı gibi sancılar doğum belirtisi mi?
Adet sancısı benzeri ağrılar, gebeliğin son dönemlerinde rahim ağzındaki değişimlere bağlı olarak sıkça görülen yalancı sancılar veya erken doğum sancıları olabilir. Eğer bu sancılar düzensiz gelip gidiyorsa ve istirahatle azalıyorsa genellikle yalancı sancıdır; ancak sancıların süresi uzuyor, şiddeti artıyor ve aralarındaki mesafe kısalıyorsa bu aktif doğum eyleminin başladığının bir işareti olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2 cm açıklık varken hastaneye ne zaman gitmeliyim?
2 cm açıklıkla evde takip sürecinde sancılarınızın düzenli hale gelmesini, yani her 5 veya 10 dakikada bir gelip yaklaşık 45-60 saniye sürmesini beklemelisiniz. Ayrıca suyunuzun gelmesi (berrak veya renkli), bebek hareketlerinde belirgin azalma olması veya şiddetli vajinal kanama görülmesi durumunda zaman kaybetmeden doktorunuza başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte 37 haftalıkken doğum olur mu?
37. hafta tıbbi olarak miadında kabul edilir ve bu haftadan itibaren gerçekleşen doğumlar erken doğum olarak değil, zamanında doğum olarak tanımlanır. İlk gebeliklerde rahim ağzı açılması daha yavaş ilerleyebileceği için 2 cm açıklıkla bir süre daha beklemek oldukça yaygın bir durumdur. Vücudunuzun doğum eylemine girmesi için sancıların düzenli periyotlara ulaşması ve rahim ağzındaki açıklığın artmaya devam etmesi beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,755 soru

24,673,400 cevap

367,400 kullanıcı

...