19+4 haftalık hamileyim, iştahsızlık ve bulantım normal mi?

0 oy
170 göst.
12 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (3 puan) sordu
19+4bu kadar bulantı ve iştahsızlık normalmi bebeğe zarar verirmi bişey yiyemiyom z
Gebelik haftası 19+4

3 Cevap

0 oy
12 Nisan 2022 (769 puan) cevapladı
Bulantı ilacı kullanabilirsiniz doktorunuza danışıp.
-Reklam-
0 oy
12 Nisan 2022 (28 puan) cevapladı
Ben 35 haftalik oldum hala yiyemiyorum cok  pirilam ve onzdy kullandim sdce onu etkisi oldu bikac haftadirda brn kendi isegimle kullanmiyorum bastan beri ilac kullandigim icin zarari olur diye korkuyorum ama pekte yemek yiyemiyorum
0 oy
12 Nisan 2022 (176 puan) cevapladı
Ah ah 16.haftamdayim gecmesini bekliyorum cok zor bi durum allah yardimcimiz olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

19 haftalık hamilelikte bulantı ve iştahsızlık devam etmesi normal mi?
Hamileliğin 19. haftasında mide bulantısı ve iştahsızlık genellikle beklenen bir durum değildir ancak bazı anne adaylarında ikinci trimester sonuna kadar devam edebilir. İlk aylarda görülen şiddetli bulantıların bu dönemde hala sürüyor olması, beslenme eksikliğine yol açabileceği için mutlaka doktorunuzla paylaşılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte iştahsızlık bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte kısa süreli iştahsızlık genellikle bebeğin gelişimine doğrudan zarar vermez çünkü bebek vücuttaki depo besinlerden beslenmeye devam eder. Ancak iştahsızlığın uzun sürmesi, anne adayında kilo kaybına veya dehidrasyona neden olabileceğinden, bebeğin sağlıklı gelişimi için beslenme düzeninin hekim kontrolünde sağlanması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
19 haftalık hamilelikte bulantı için ne yapmalı?
19 haftalık gebelikte bulantıyı hafifletmek için öğünleri küçültüp sıklaştırarak azar azar yemek en etkili yöntemlerden biridir. Mide boş kaldığında bulantı tetiklenebileceği için başucunda kraker bulundurmak, yağlı ve ağır kokulu gıdalardan kaçınmak ve sıvı alımını yudum yudum gerçekleştirmek şikayetleri azaltmaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık ve bulantı ne zaman doktora danışılmalı?
Günde birkaç kez kusma, sıvı gıdaları bile kabul edememe, hızlı kilo kaybı ve halsizlik gibi belirtiler yaşıyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuza danışmalısınız. Bu belirtiler vücudun susuz kaldığının veya besin değerlerinin kritik seviyeye düştüğünün göstergesi olabilir ve tıbbi müdahale gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci trimesterde iştahsızlık neden olur?
İkinci trimesterde iştahsızlık genellikle hormon seviyelerindeki değişimler, mide asidinin yemek borusuna kaçması veya bebeğin büyüyerek mideye baskı yapması gibi nedenlerle meydana gelir. Ayrıca psikolojik faktörler, stres veya bazı vitamin takviyeleri de bu dönemde iştah kaybını tetikleyen unsurlar arasında yer alabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 122 göst.
0 oy
5 cevap 277 göst.
30 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Eda1404 (783 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,552 cevap

366,953 kullanıcı

...