10 haftalık hamileyim, şiddetli gaz sancım var ne yapmalıyım?

0 oy
1,044 göst.
14 Nisan 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (34 puan) sordu
Yazmaya utanıyorum ama dünden beri çok faz sancım oluyor, bitki çayı ve ilaç da kullanamadığım için ufak ufak yürüyüş yapıyorum, yere çöküyorum, cenin duruyorum, ayaklarımı dikiyorum ama yine de tam olarak geçmedi. Normal hayatımda da rahat yapamazdım zaten ama böyle ağrım da olmazdı, hareketsiz yaşamdan dolayı sanırım. Önerisi olan var mı, akşama kadar geçmezse doktora gitmeli miyim? 
Gebelik haftası 10

7 Cevap

0 oy
14 Nisan 2022 (2,779 puan) cevapladı
Karnını ovala canım kendini sıcak tut ayakların sırtın belin özellikle bol sıvı tüket gaz yapan şeylerden uzak dur sut ürünlerini abartma hazımsızlık yapar 
14 Nisan 2022 (34 puan) yorumladı
Teşekkür ederim ovalıyorum, sıcak da tutuyorum inşallah iyi gelir
14 Nisan 2022 (2,779 puan) yorumladı
İnşallah canım o haftalarda oluyor genelde bende de çok olurdu kefir de deneyebilirsin bağırsak florasini düzenliyor düzenli tuketimde
14 Nisan 2022 (34 puan) yorumladı
O da süt ürünü gaz yapmaz mı
14 Nisan 2022 (2,779 puan) yorumladı
HAMİLELİKTE KEFİR İÇİLİR Mİ?

Yapılan araştırmalara göre hamilelik sürecinde probiyotik alımının herhangi bir zararı olmadığı kanıtlanmıştır. Yani hamilelik döneminde kefir içilebilir. Kefir; sindirim sisteminin sağlıklı çalışmasını, bağışıklık sisteminin güçlenmesini, idrar yolu enfeksiyonlarının tedavi edilmesini, bebeklerin yemek alerjisinden korunmasını, bebeklerde gelişecek egzamanın önlenmesini sağlar
-Reklam-
0 oy
14 Nisan 2022 (72 puan) cevapladı
Kayısı hoşafı yapıp için zaten bu dönemlerde de gaz sancısı normal ua da 1 yemk kaşığı zeytinyağı için aç karnınıza
14 Nisan 2022 (34 puan) yorumladı
Deneyeceğim teşekkür ederim
0 oy
14 Nisan 2022 misafir cevapladı
Bende de var aynı sorun hamileligin basından beri geçmedi 10 haftalik hamileyim hala devam edio hicbisey yaramio bence ben dedim doktora ilaç yazamam normal dedi
14 Nisan 2022 (34 puan) yorumladı
Yürüyüş yapıyor musunuz
14 Nisan 2022 misafir yorumladı
Yapıyorum da midemde de şişlik cok benim hic gecmio ne yesem aynı sancıyı cekiorum kabızlık bi yandan o bi yandan
14 Nisan 2022 (1,075 puan) yorumladı
Bende 13 haftalihim yemek yiyince 9 aylık oluyo Karnim gazdan tek çare yürüyüş
14 Nisan 2022 misafir yorumladı
Yok kız dün sabah saat 9 da ciktim evden akşam 4 e geliodu yürüye yürüye bi hal oldum karnım aynı hicbir ise yaramio hala şiş ama bulantılar başladı ya iner belki  bu ara
0 oy
19 Haziran 2022 (12 puan) cevapladı
yazdıklarının aynısını çekiyorum ve daha 15 haftalığım bir çaresi var mı bilmiyorum kimisi serum yaptırıyor 
0 oy
19 Haziran 2022 (101 puan) cevapladı
Dayanabildiğin kadar sıcak suyla duş alabilirsin ben de öyleyim öyle rahatlıyorum bol bol da su tüket geçiyor yavaş yavaş 
0 oy
19 Haziran 2022 (10 puan) cevapladı
Kefir içebilirsin bu konuda çok yardımı oluyor ve rahatlatıyor dene istersen 
0 oy
19 Haziran 2022 (2,089 puan) cevapladı
Kefir tüketebilirsin 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

10 haftalık hamilelikte şiddetli gaz sancısı normal mi?
10 haftalık hamilelikte artan progesteron hormonu bağırsak hareketlerini yavaşlattığı için gaz sancısı oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Ancak ağrınız çok şiddetliyse, dayanılmayacak düzeydeyse veya buna lekelenme gibi başka belirtiler eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte gaz sancısını hafifletmek için evde ne yapabilirim?
Gebelikte gaz sancısını hafifletmek için gün içinde kısa ve düzenli yürüyüşler yapmak bağırsak hareketliliğini artırarak gazın çıkışını kolaylaştırır. Ayrıca ılık bir duş almak, sol yanınıza yatarak dinlenmek ve gün boyu küçük porsiyonlarla sık aralıklarla beslenmek sindirim sisteminizi rahatlatacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gaz sancısı hangi durumlarda doktora gidilmelidir?
Gaz sancısı ile birlikte vajinal kanama, ateş, kusma veya geçmeyen şiddetli karın krampları yaşıyorsanız vakit kaybetmeden bir uzmana başvurmalısınız. Özellikle ağrı bir tarafta yoğunlaşıyorsa veya dinlenmenize rağmen şiddeti azalmıyorsa sağlık durumunuzun değerlendirilmesi için bir doktora görünmek en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk aylarında gaz ve şişkinlik neden olur?
Gebeliğin ilk aylarında vücudun salgıladığı yüksek progesteron hormonu, sindirim sistemindeki kasların gevşemesine ve dolayısıyla besinlerin daha yavaş sindirilmesine neden olur. Bu yavaşlama, bağırsaklarda daha fazla gaz birikmesine ve şişkinlik hissinin artmasına yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gaz yapan besinlerden nasıl uzak durulur?
Hamilelikte gaz sancısını azaltmak için kuru fasulye, nohut, mercimek, lahana, karnabahar ve brokoli gibi gaz yapıcı gıdaları tüketirken pişirme yöntemlerine dikkat etmelisiniz. Bu besinleri haşlayarak tüketmek, iyi çiğnemek ve gaz yapıcı etkisi olan asitli içecekler ile yapay tatlandırıcılardan tamamen kaçınmak semptomlarınızı belirgin şekilde düşürecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
17 cevap 1,350 göst.
0 oy
2 cevap 335 göst.
0 oy
3 cevap 464 göst.

1,512,194 soru

24,666,133 cevap

366,984 kullanıcı

...