Hamileyken çok acıkıyorum, bebeğe mi gidiyor?

0 oy
943 göst.
14 Nisan 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (68 puan) sordu
Merhaba bir sorum var ben cok acıkıyorum ve yemek yedigim zamanda bayagi yiyyorum az yesem doymuyorum sık  sık ve azar azar yiyemiyorum zaten belli seyleri yiyebiliyorum bu kadar acıkan bebk mi yediklerim ona gittiği için mi bu kadar yiyorum bunun zararı var mıdır bilgisi olan yardım edebilir mi çok fazla kilo almamliyim
Gebelik haftası 14+4

15 Cevap

0 oy
14 Nisan 2022 (436 puan) cevapladı
Valla bende aynı şekilde çok yedim şimdi 33 haftalık hamileyim daha az yiyorum
14 Nisan 2022 (68 puan) yorumladı
MaşaAllah
Hâlâ  çok acıkıyor musunuz bebk mi acıkıyor bu kadar
14 Nisan 2022 (436 puan) yorumladı
Valla bilmiyorum ama iştahin aciliyor
-Reklam-
0 oy
14 Nisan 2022 (628 puan) cevapladı
 2 canlısın  yediklerin ona gidiyor bende öyleyim bitane pide ekmegi tek yiyon   napayım yedikce yiyom  atıştırıyorum hep 
14 Nisan 2022 (68 puan) yorumladı
Maşaallah
Evet bende öyleyim
14 Nisan 2022 (503 puan) yorumladı
2 canlı diyipte çok fazla yemeye gerek yok. Normal yediğinin fazladan 200 kalori yesen yetiyormuş bir yerde okudum. Ve dr.um protein ağırlıklı ye dedi bana son ay et balık yumurta vs yüklen dedi. Kendim çok almadım şükür, çocuğa bir tek protein yararlı olurmuş. Ekmek şeker vs hep anneye zarar kalıyor sonradan
0 oy
14 Nisan 2022 (488 puan) cevapladı
O hafatalarda olabiliyor bende çok yiyordum 29 dayım ve su an hiç birşey yiyemiyorum asıl şu an yemem lazım bebegin hızlı kilo almaya başladığı donemler nasıl iştahım acilir bilmiyorum
14 Nisan 2022 (68 puan) yorumladı
Maşaallah
Geçici bişiy o zmn heralde öyle mi
Allahualem
14 Nisan 2022 (488 puan) yorumladı
Yani bende durumlar boyle sizin bebiş sizi nasıl etkiler bilemiyorum
0 oy
14 Nisan 2022 (143 puan) cevapladı
O dönemler bulantı ve kusmalardan günde 1 2 tane meyve dışında bir sy yiyemediğim oluyordu. Bulantı kusma çok uzun sürdü ve orta halliydim. Ama şimdi 35 e yol alıyoruz daha iyi yiyorum tam 1.5 kişilik:) zaten başta kusmalardan çok kilo vermiştim. Öyle olmayın. Ama kontrollü ve sağlıklı beslenmeye dikkat edin derim. Çünkü 4 5 kilo almama rağmen agirlasiyor insan zor oluyor son dönemler 
14 Nisan 2022 (68 puan) yorumladı
Yaaa yorumlariniz için teşekkür ederim biraz zor ama bakalım.nolcak  bende yeni yeni böyle olmaya başladım inşaallah bebekte bende sağlıklı olurum
14 Nisan 2022 (143 puan) yorumladı
Olursun canim kafaya çok takma :) dengeyi sağlandıktan sonra bir sıkıntı olmaz Rabbimin izniyle :)
0 oy
14 Nisan 2022 (377 puan) cevapladı
hamile kalmadan önce resmen ac gezerdim bu 4 aydır yemedigim bana küsüyor o kadar acıkıyorum ki anlatamam
0 oy
14 Nisan 2022 (252 puan) cevapladı
Bende 20haftaya kadar bulantı vardı çok az şeyleri yiye biliyordum ve o yediğim şeyleride çok az yiyordum. 20den sonra çok acıkıyorum bende. Ama atıştırıyorum. Meyve,ceviz,yoğurt böyle şeyler yiyorum. Bazen ellerim titriyor baya acıklyorum o zaman normal yemek yiyorum.
14 Nisan 2022 (68 puan) yorumladı
En iyisini siz yapıyorsunuz galiba yoksa böyle giderse çok kilo alacağım ki kiloluyum ben zaten
Yorumunuz icin teşekkür ediyorum
14 Nisan 2022 (252 puan) yorumladı
Ben aslında hiç kilo alırım ay almama takılmlyorum canım relax takılıyorum bu duruma bende başka şeylere kafa yiruyorum:)) sende benimgibi yap atıştlr birşeyler ama faydalı besinler olsun. Ben kiloluda değilim hatda 12haftamda tartıldım 3kilo zayıflamıştım birşey yiyemiyordum. Ama şimdi öyle iştah var ki bende:))) birde kilo almamak istiyorsan suyu çok tüket zaten faydalı birşey
0 oy
14 Nisan 2022 (12 puan) cevapladı
Bende cok yedim suan 36+5 teyim toplam 23 kilo aldim ama. Suan daha az yiyorum cunku cok rahatsiz oluyorum bebek buyudukce az yediriyor. Cocuk istemiyorbence hormomlardan dolayi biz istiyoruz cok karbonhidrat yiyorsan çok sık aciktirir biraz daha protein agirlikli beslenmeye dikkat edebilirsin canim 
14 Nisan 2022 (68 puan) yorumladı
Evet tavsiyeniz için teşekkür ediyorum dikkat etsem daha iyi olacak galiba )))
0 oy
14 Nisan 2022 misafir cevapladı
Ben 20. Haftadan Sonra açlık hissettim hep ama yine de az yemeye gayret ettim. 
14 Nisan 2022 (68 puan) yorumladı
Yapabilirsem bende dikkatli olmaya çalışacağım insaAllah
0 oy
14 Nisan 2022 (559 puan) cevapladı
Ya aynı haftalardayiz ve benimde bi kac gunfur öyle Yanni normalde de yiyen biri dehilim Yanni sürekli acikiyorum 
0 oy
14 Nisan 2022 (621 puan) cevapladı
Baslarda ben de cok yiyordum.23 haftalik olduk artik o kadar görgüsüzce yemiyorum.ama bu haftaya kadar 9 kilo almis oldum 
0 oy
14 Nisan 2022 (870 puan) cevapladı

İnanki bende çok yiyorum ama çok acıkıyorum. Hamileyken aç duramam sonuçta yiyorum bende. 14+1 haftamdayım. Sana yazarken bile yiyorum :D

0 oy
14 Nisan 2022 (973 puan) cevapladı
Bebek  acıkıyor galiba çünkü ben hç kg almamaışım bebeişim almış birde yiyorum yiyorum  açlık hissi oluyor
14 Nisan 2022 (68 puan) yorumladı
Oh mis inşaallah bende hiç kilo almam
0 oy
14 Nisan 2022 (131 puan) cevapladı
Canım bende aynıyım şuan ben değil de bebek aciktiruyor durmadan yiyordum şuan azar azar yiyorum 34+3
0 oy
14 Nisan 2022 (799 puan) cevapladı
Geçen hastaneye gittimde doktor bana geldiklerine dikkat et bide sağlıklı şeyler ye dedi mesela ekmek makarna pilav bunları çok yediğinde doymuş gibi olduğunu sanıyorsun ama aslında bunlar seni tok tutmuyor felan dedi kuru yemiş lifli meyveler yumurta felan ye dedi tabi bn 5 aydır surmuyorum ağzıma yumurtayı
0 oy
14 Nisan 2022 (1,117 puan) cevapladı
Ilk haftalarda bende öyleydim. Sürekli midemde kıyılma hissi oluyordu ilerleyen zamanlarda azaliyor 30 dan sonra tekrar basliyor ama :) 37 haftanin içindeyim 45 ile hamile kaldim 55 oldum :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte sürekli acıkmak ve çok yemek normal mi?
Gebelikte sürekli acıkmak, vücudun artan enerji ihtiyacı ve bebeğin gelişimi nedeniyle oldukça normal bir durumdur. Özellikle ikinci trimesterden itibaren bebeğin büyümesiyle birlikte bazal metabolizma hızınız artar ve vücudunuz daha fazla kaloriye ihtiyaç duyar. Ancak bu durum, sınırsız yemeniz gerektiği anlamına gelmez; önemli olan öğünlerdeki kalori yoğunluğu değil, besin değeridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken çok yemek bebeğe kilo aldırır mı?
Hamileyken çok yemek bebeğin doğrudan aşırı kilo almasına neden olmaktan ziyade, anne adayının gereğinden fazla kilo almasına yol açar. Bebeğinizin sağlıklı gelişimi için ihtiyacınız olan ek kalori miktarı günlük ortalama 300-500 kalori civarındadır. İhtiyaçtan fazla tüketilen kaloriler bebeğe gitmek yerine anne vücudunda yağ depoları olarak birikir, bu da doğum sonrası kilo verme sürecini zorlaştırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde aşırı acıkma hissi nasıl yönetilir?
Aşırı acıkma hissini yönetmek için kan şekerini dengede tutan lifli gıdalar ve protein ağırlıklı beslenmeye odaklanmalısınız. Beyaz ekmek, şekerli gıdalar ve hamur işleri kan şekerini hızla yükseltip düşürerek daha çabuk acıkmanıza neden olur. Bunun yerine tam tahıllar, yumurta, yoğurt ve bol sebze tüketmek tokluk sürenizi uzatacak ve gereksiz atıştırma isteğinizi baskılayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sık ve azar azar yemek neden önemli?
Sık ve azar azar yemek, kan şekeri dalgalanmalarını önleyerek hem ani acıkma krizlerini engeller hem de mide yanması gibi gebelik şikayetlerini azaltır. Mideniz çok dolduğunda sindirim zorlaşabilir, bu yüzden ana öğünleri küçültüp aralara sağlıklı protein ve lif içeren ara öğünler eklemek metabolizmanızı gün boyu dengede tutmanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşırı kilo almamak için nelere dikkat etmeliyim?
Gebelikte aşırı kilo almamak için porsiyon kontrolü yaparken boş kalorilerden kaçınmalı, su tüketimini artırmalı ve doktorunuzun onayladığı hafif egzersizleri düzenli yapmalısınız. Günde en az 2-2.5 litre su içmek, tokluk hissini destekler ve ödem oluşumunu azaltır. Ayrıca her acıktığınızda yüksek kalorili karbonhidratlar yerine salatalık, havuç veya bir avuç çiğ kuruyemiş gibi besleyici seçeneklere yönelmek kilo kontrolünü kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 410 göst.
26 Ekim 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Leman123 (114 puan) sordu
0 oy
10 cevap 851 göst.
4 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde MaviMor (361 puan) sordu

1,512,191 soru

24,666,113 cevap

366,983 kullanıcı

...