39 haftalık gebeyim, karnımın alt kısmında batma var neden?

0 oy
166 göst.
15 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (98 puan) sordu
39 haftadayim karnimin alt kisminda  ve vajinada batma ve yanma  var neden acaba
Gebelik haftası 39
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık gebelikte karnın alt kısmındaki batma hissi neden olur?
39 haftalık gebelikte karnın alt kısmında hissedilen batma hissi, genellikle bebeğin pelvise doğru yerleşmesi ve doğum kanalına baskı yapmasıyla ilgilidir. Bu durum, bebeğin başının aşağı inmesiyle rahim ağzına ve çevre dokulara uyguladığı fiziksel baskıdan kaynaklanır. Ayrıca vücudun doğuma hazırlanması sürecinde ortaya çıkan hafif kasılmalar veya ligamentlerin gerilmesi de bu tip batma hislerini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında vajinada yanma ve batma normal mi?
Gebeliğin son haftalarında vajinada hissedilen yanma ve batma hissi, genellikle bebeğin baskısı sonucu oluşan sinir sıkışmaları veya idrar yolu enfeksiyonları nedeniyle yaşanabilir. Ancak, bu yanma hissiyle birlikte kötü kokulu akıntı, kaşıntı veya idrarda yanma gibi şikayetler eşlik ediyorsa bir enfeksiyon riskine karşı mutlaka doktora danışılmalıdır. Eğer sadece anlık batmalar şeklindeyse, bu genellikle bebeğin hareketleri ve pelvik tabana uyguladığı baskının bir sonucudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren batma ve kasılma belirtileri nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren en temel belirtiler, karnın alt kısmında hissedilen düzenli kasılmalar, vajinal bölgede artan baskı hissi ve bebeğin hareketlerinde değişimdir. 39. haftada hissedilen batmalar, rahim ağzındaki değişimlerin veya bebeğin doğum pozisyonu almasının bir işareti olabilir. Eğer batma hissiyle birlikte su gelmesi, düzenli kasılmalar veya nişan gelmesi gibi durumlar yaşanıyorsa, bu doğum sürecinin başladığına dair güçlü bir işarettir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte pelvik bölgedeki baskı ve batma nasıl hafifletilir?
39 haftalık gebelikte pelvik bölgedeki baskı ve batma hissini hafifletmek için en etkili yöntem, düzenli pozisyon değiştirmek ve kısa süreli yürüyüşler yapmaktır. Çok uzun süre ayakta kalmamaya özen göstermek ve dinlenirken sol tarafa yatmak, bebeğin baskısını azaltarak rahatlamanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, ılık duş almak kasların gevşemesine ve bu batma hissinin şiddetinin azalmasına katkı sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda 39. haftadaki batma hissi için doktora gidilmelidir?
39. haftada hissedilen batma hissi, eğer çok şiddetliyse, kanama ile birlikte geliyorsa veya düzenli aralıklarla tekrarlayan kasılmalara dönüşüyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Ayrıca, bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma fark ettiyseniz, vajinadan su gelişi olduysa veya ateş ve titreme gibi semptomlar eklendiyse bu durum acil tıbbi müdahale gerektiren bir tablonun habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 256 göst.
0 oy
3 cevap 278 göst.
0 oy
3 cevap 548 göst.
11 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde snm tpcu (170 puan) sordu
0 oy
1 cevap 293 göst.
28 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde gulcin 41 (238 puan) sordu

1,512,340 soru

24,667,967 cevap

367,100 kullanıcı

...