37 haftalık gebeyim, şiddetli kusma ve sancım var ne yapmalıyım?

0 oy
317 göst.
16 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (207 puan) sordu
Kızlar dünden beridir perişan oldum kusmaktan .normal mi .bi kaç gündür vardı ama akşamdan beridir hiç geçmiyor .hafif sancılarım da var  .gitsem mi acile 
Gebelik haftası 36+0

4 Cevap

0 oy
16 Nisan 2022 (2,238 puan) cevapladı
kardeşimde o haftalarda kusması olunca açılması olmuştu bence acile görün
-Reklam-
0 oy
16 Nisan 2022 (2,238 puan) cevapladı
kardeşimde o haftalarda kusması olunca açılması olmuştu bence acile görün sağlıkla gelsin
16 Nisan 2022 (207 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
0 oy
16 Nisan 2022 (717 puan) cevapladı
Bu sabah benimde midem bulaniyor hatta prilam içtim geçsin diye gebelik haftam da 37+3 
0 oy
16 Nisan 2022 (118 puan) cevapladı
ben aynısını doğum esnasında hastahaneye yatışım yapılınca yaşadım ebe korkma rahmin inceldikçe kusarsın bazı kadınlara olur demişti 1 saat içinde 4 yada 5 kusmuşımdur bi gidin doktora bence de
16 Nisan 2022 (207 puan) yorumladı
Yaa tamam canım saol
16 Nisan 2022 (118 puan) yorumladı
rica ederim Allah kolaylık versin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte şiddetli kusma ne zaman acil durum sayılır?
37 haftalık gebelikte şiddetli ve durdurulamayan kusma, vücudun susuz kalmasına (dehidratasyon) yol açabileceği için acil bir durumdur. Eğer kusmaya ek olarak şiddetli sancılar, bebek hareketlerinde azalma, görme bozukluğu veya yüksek ateş eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Gebeliğin son haftalarında bu belirtiler preeklampsi gibi ciddi durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 37. haftasında kusma ve sancı olması normal mi?
Gebeliğin 37. haftasında görülen kusma ve sancılar normal kabul edilmez ve mutlaka bir uzman tarafından değerlendirilmelidir. Bu dönemde ortaya çıkan sancılar doğumun habercisi olabileceği gibi, kusma ile birleştiğinde mide-bağırsak enfeksiyonları veya gebelik zehirlenmesi gibi riskleri beraberinde getirebilir. Vücudun sıvı dengesini korumak ve bebeğin sağlığını güvence altına almak için belirtiler hafife alınmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında kusma ile birlikte sancı neden olur?
Hamileliğin son haftalarında kusma ve sancı, hem fiziksel baskı hem de hormonal değişimler nedeniyle oluşabilir. Rahim büyümesi mideye baskı yaparak mide içeriğinin geri kaçmasına neden olabilir; ancak sancıların düzenli hale gelmesi doğum sürecinin başladığını gösterebilir. Ayrıca besin zehirlenmesi veya mide virüsleri de bu haftalarda hem mide bulantısı hem de bağırsak hareketliliği nedeniyle sancı tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte kusma sonrası sıvı kaybı nasıl anlaşılır?
Kusma sonrası sıvı kaybı, idrar renginin koyulaşması, ağız kuruluğu, baş dönmesi ve idrar miktarının belirgin şekilde azalması ile anlaşılır. 37 haftalık gebelerde bu belirtiler görülüyorsa, vücudun elektrolit dengesi bozulmuş olabilir. Bu durumda evde tedavi denemek yerine hızlıca hastaneye giderek damar yoluyla sıvı takviyesi alınması gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamileyim, kusma ve sancı için ne yapmalıyım?
37 haftalık gebelikte yaşadığınız kusma ve sancı şikayetleri için yapmanız gereken ilk şey vakit kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına görünmektir. Kendi başınıza ilaç kullanmaktan kaçınmalı ve vücudunuzun susuz kalmaması için azar azar su içmeye çalışmalısınız. Eğer sancılarınız düzenli aralıklarla geliyorsa veya kusma nedeniyle hiçbir şey yiyip içemiyorsanız, acil servis desteği almanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,207 soru

24,666,260 cevap

366,991 kullanıcı

...